The 27 year old me.....

Monday, January 25, 2010 Baby Bee 0 Comments

Lately the numbers has been bugging me..not because I cant accept the fact that I am old...but the sense of what did I achieve at this age really bugs me a lot..but then I have taken another dangerous step which is again changing my job....macam job hopper aku ni...tak sampai setahun tukar keje lagi..tapi kalini kalau pun lepas ni dapat keje lain biar la naik pangkat baru aku bertukar...tempat yang okay and the most important thing berkaitan ngan journalism...1 bende yang paling aku suke dalam banyak2 bende .....sebenarnyer nak bercerita la dulu lepas belajar aku memang berkobar2 la pikirkan bahawa aku akan berkerja jugak dalam media cetak ni..yela mase kolej punyer la ape2 aktiviti aku yang memimpin jalan.....tapi sayang seribu kali sayang....da 5 tahun aku grad ....tak sekali pun aku di beri peluang untuk meneruskan minat aku nih...now baru la ader orang yang offer bende ni kat aku..half journalism and half pr....takpe la yang penting aku dpt mereliasasikan impian aku..the truth is aku da lame tak menulis secara betul2....jadi kene bukak balik semua surat khabar...belajar lenggok bahasa dan sentiasa membace...ape2 pun key untuk aku lebih berjaya adalah lebihkan usaha aku..aku harap kan kerjaya ni boleh bawak aku lebih dari ape yang aku impikan and the truth is...macam2 lagi bende yang aku belom dapat achieve...my own house....making my ma happy , my own dslr...and of course getting myself a degree...so ape2 pun...aku mmg tekad susah macamane pun kerje ni ..aku akan anggap sebagai challenge untuk jadi yang terbaik in future......hopefully tak lame lagi..koang dapat nengok byline aku..hahaha oleh Lailatul Akmal Abd Rahman....

You Might Also Like

0 comments: