Bali...dan sebenarnya

Sunday, June 10, 2012 Baby Bee 0 Comments

Sebenarnyer cerita pasal Bali ni da lapok dek kulapok....hahaa aku bercita2 pegi bali sejak dari sebelom kawen g...tup2 lepas kawen je...asik dok nengok Air asia go konon nak carik tiket murah..murah tak murah..kos 2 org pegi dalam 1400 jugak la....so akhirnyer tertimbus gitu je..tiap2 tahun jugak la ...asik Bali ni masok dalam wish list..tapi tak pernah terlepas..hahaha kelakao bena...so kalini 1 wish list da lepas..yang tinggal beg coach and handpone I phone...I phone ni insyallah awal julai dapat da...so tinggal la beg coach...takpe la tu hahaha ....okie ...sebelom bercerita lebih lanjut g...nak jugak aku umumkan kat sini.....Mula2 skali mistake yang ala apsal la aku pegi buat...aku tak ingat yang pasport aku tu da less da 6 month hokay...sengaje carik pasal...tak tentu hala betol lar..hahaha so kene kensel tiket tu and naik tiket lain..merabakkan poket sendiri..then org lain 3 jam je da sampai...ai pegi bali 17 hours k..siap transit and mandi g kat changi airport...hisy..thats the not best parts..lain daripada tu semua nyer happy and happy...okie here's is all the juices...

Departure Day
Rate for the Day : 1 juta = RM 337
So aku tukar just 500 je..dalam 1.4 juta ek...sebabnyer aku da activate kad aku ...kad dalam tu pun aku just letak RM 500..wo we...macam 1k ek..tapi bukan semuanya untuk bali k...buktinya balik tu still ader duit lebihan untuk belanje hidup..hehehe..sebenarnyer kalo ikot nafsu memang habis le duit..hahaha ..tu pun nasib baik la ader kad plastik si polan menolong aku dikala kegelapan haha..tapi bayar balik ...time kasih kepada sipolan yang merescue pembelian tiket...jasamu dikenang le..hahaha...okie...departure ni patotnyer 9.00 pagi aku naik da ..tapi disebabkan aku ni jenis tak nengok yang pasport tu da less 6 moth da..terpakse batal flight..tukar ke jetstar then transit singapore..kat sini je duit aku da habes da RM 100 hengget je... same dengan $25 je..humaing aih..sikit beno ek..tapi bole la lemak2 sedu aku membeli ahaha aku beli makanan je..berkenan kan perfume dkny apple tapi sabar la bee ek...g pun ujung bulan ni kan nak ke Bandung hahaha...okie..dalam mase ni..muke aku tayah cakap la..penat sgt beb..memang tak larat la org kate..tapi aku tekadkan jugak sebab tanak aku balik..dari balik baik aku balik johor..tapi tak kesampaian sebab jiwa aku di bali okay..jasad je transit...hahaha....gambo 1...



ni pertama kali aku naik jetstar...aku baru tau wujudnya jetstar ni...overal die macam airasia..cume kaler die beza la kan seat and so on semua sama..aku dok simpan duit nak beli makanan..tapi kecewa betol pasal kl singapore pakai duit singapore..then singapore denpasar pakai kad kredit...hape kejadahnyer...mane aku ader kad plastik beb...hahaha..mase aku lepas mandi..aku pakai le mekap..ader la org ni cakap english...ade ke orang pakai mekap time nak naik flight..eh ..mind your own business k..suke hati aku la..pakai pun bukan gune duit ko...lantak aku la..aku suke pakai...bio la org nengok pon..ko kecoh apsal..kalo ko nak cakap ikot suke jgn naik jetstar la...S ni mmg gni la....tak sedor diri...manusia lupe diri..dok umah flet je mengata org tak sudah..panas betol haku....(sebenarnyer memang pesen aku suke mekap time kat epot la ape la..x sempat la..g pon aku malas nak mekap awal2 kasik ruang muke aku bernapas sikit hahaha)

okie enuf le..sampai 9.00 malam kat denpasar..dengan muke kompius..nasib baik ternampak muke2 kak d n kak as..sayang la dorang....hehehe sebab akhirnyer bertapak gak aku kat bumi bali ni..memang la..kuar je rase cam duduk mane je....tak biase kan..terus pegi melantak...aku pon ape katenyer kak d letak nasi banyak2 pun aku sumbat je..the truth is kebulur jugak la sebab tak boleh makan kan....heheh...

ini la die...akhirnye..si baju merah sampai jugak di bali yerk.....lepastu kiterang pegi Hard Rock Shop....aku survey2 harga dulu..kebetulan encik boss kirim baju HRC satu....nak yang ala2 ader gitar...nasib la ader aku jumpe tapi belom beli g..konon2 nyer nak tunggu last day la hahaha hampesh...amik gambo kat gitar sebagai kenang2 kan..hahaha lepas tu bergambo kat hotel Hard Rock then balik hotel..hotel kiterang duduk HOTEL YULIA INN BEACH...santek tapi harga mahal la..
okey that was the first night la..orang lain sempat kot nak kate first day..tapi aku tu je la..duit tak gune mane pon..sebabnyer besok lagi adventure...kalau nak tau lebeh2 besok la aku sambung harini nak balik da...g pun takde mood da..ape2 pon terima kasih kepada kak as and kak d kerana setia menunggu makcik ni yang pelupa yang tak boleh pakai tu ahaha....okie sambung besok yek..tata titi tutu

You Might Also Like

0 comments: