SPM oooo Spm

Wednesday, March 21, 2012 Baby Bee 1 Comments

Memandangkan harini hari result SPM..alih2 aku teringat pulak kenangan-kenangan silam....mase PMR dulu boleh tahan la keputusan..lepas tu mase percubaan pun keputusan aku ok je...tapi alih2 bile time dapat result sebenor...keputusan mmg tak mengallakkan la...bapak aku punyer mara takde duit..habis la aku dilambung kat dinding...(cewah....ye ye je kan...) tapi mengecewakan la..aku ingat dapat la 1 ketol A...tapi takde pulak dpat..kredit...nasib baik takde dapat g nko..hahaha to tell you the truth..ader gak aku menyesal tukar skolah ni..dulu elok2 skolah biase..konon nak best pegi skolah teknik..last2 keputusan hancor boncai..menyesal tak suda...tapi ader kebaikkan gak..sebabnya duduk sini laa...aku dapat kenal ramai kawan2 naik gunung aku...kalau aku skolah pompan...kot2 umo ni baru nak mencapai hasrat di hati..sebab tu skangni kalau org kate pegi naik sane ini..ala....zaman habis skola da katam......yang aku tak boleh buat munkin pegi luar negara selama sebulan ke gitu..sekarang ni dah tak boleh la....Arwah abah mara beno...die kan English Lecturer..halih2 anak die english pun tak dapat A...kalau bapak aku pakai YM ..musti muke die macam emoticon marah tu

Keputusan SPM aku memang paling men down kan aku...of coz aku bukan pelajar cemerlang pun..bkan dapat A...n naik atas stage amik hadiah...tapi tak sangka camtu skali la keputusan aku...abah mara gile...so die pun decide retake subject English next year..hahaha dalam banyak2 bende....mmg english je penting kot..bapak aku mesti ader cite2 nak soh aku jadik cekgu cikgi ni..hahahahah..ok 2001..hamik sekali g....aku dapat A2..baru la bapak aku mase tu kembang2 sampai ke telinga beb...hahah aku pulak dpt la habuan selepas setahon...hehehe (munkin aku je tak boleh except yang aku tak cerdik) tapi lepas pada tu..aku banyak jugak mohon belaja..ader dapat politeknik...abah kate tayah..last2 jual buah kat kedai antie aku..semua yang aku lalui dari mula lepas habis SPM tu semuanya pengalaman pahit n manis...of coz aku tak macam kawan2 teknik aku...ramai yang da berjaya.....ramai yang habis je skola..amik diploma n then sambung pulak ijazah...n aku paling bangga ader yang umur muda g dah ader master..perjalanan pelajaran aku sangat2 mengusik jiwa...dari start aku keje ntah ape2...sampai bapak aku masukkan belajar...n then 10 hari lepas tu abah pegi selamenya2 ...semua buat aku lebih tabah....yang paling best skali aku ...kalau nak banding orang lain..memang idop aku penuh liku2 kot....dari mula belaja..nak sambugn tiap-tiap semester...tambah pulak dengan keje mula-mula yang susah...so memang la ape2 pun aku just mendoakan orang kat sekeliling yang amik SPM tu dapat result bagus..tapi kalau tak bagus pun macam AKU ni...keputusan nyer kite tak tahu kan....

Belaja Diploma - 21 tahun
Habis belaja Diploma - 23 tahun
Mula keje - 24 tahun
Kawennn - 26 tahun
Keje Elok - 27 tahun  n sampai sekarang
Sambung Degree - 28 tahun
Nampak tak paten tu.......hidup aku susah..tapi sekarang dah beransur senang...Alhamdullilah...tambahan pulak...rezki makin ok and hidup makin stabil..Of coz I am not that lucky...tapi aku ok je ngan life aku....so sebenarnye harini mengusik kalbu aku.....sebabnyer

Darik anak yang tak dapat 1 A pun SPM 2000...dapat 1A English tahun 2001...ke anak yang hampir2 putus asa sebab abah pergi sebelum aku sempat belajar....dapat CGPA 3.41 and now akhirnya sambung Ijazah so I am proud and tayah la nak kecewa kalau keputusan tu tak bape elok...aku berjaya jugak...keje elok gak...wlu pun tak 5 angka..aku bersyukur sangat en hubby and family always supports me...and kami nak membesarkan lagi kehidupan ni...so ape2 pun.....jgn sedey pada yang xdapat result ok yerk...sebab bukan itu akhirnya...hidop kene teruskan and jadi je what ever you want..lambat tapi tak menyesal pun....hehehehe

You Might Also Like