Beauty

Unboxing Malaysia's First Ever Beauty Box Fabulousfinds

Thursday, August 16, 2012 Baby Bee 0 Comments

Assalamualaikum semua....tiba la masenyer untuk aku nak bercerita...sepatotnyer aku bukak thread pasal nak dekat raya tapi aku tak sabar2 nak cerita bende lain la...apsal..sebab aku ni youtube junkie....tapi waktu nengok YT aku cume time rehat je la..so setiap kali nengok mesti ader YT guru's yang dok cite pasal beauty box...guess what.....Malaysia pun dah ade....name die fabulousfinds klik kat name tu untuk pegi kat website tu okay...aku da nampak banyak jugak orang yang buat thread....sebenarnyer aku beli back order..the reason is sebabnyer aku takde kad kredit....so kalo nak beli monthly subsriptions tu tolak kad kredit...tapi jangan la risau...kalau nak beli pakai kad debit ke online banking ke..korang bley beli yang gift punyer...tapi kene beli 3 kotak la....tapi aku da suggest da jual satu2 la...senang...untuk org cam aku...so enuf membebel...cume nak bagitau..munkin ramai yang tak femilier ngan ape kebende la beauty box ni..so beauty box ni maknanya...ko dpt tester untuk sample bende2 baru lepas tu boleh decide la nak beli ape pon..die kdg2 include gift card yang ko boleh redeem discount ke ape...gitu la...so meh kite bukak satu2 yek..

Welcome card
Kad ni cantik gak warne oren2 pink gitu...depan tu Ceo die berceloteh..then belakang tu die bagitau ape produk yang diberikan..so bulan ni dapat 9 produk die bagitau ape kegunaan produk tu....lepas tuh harga sebenar sekali la....kebanyakkan produk ni memang aku nak try pon....sebabnyer nak beli full size sedikit mahal..lepas tu elok nyer kan kalo kite beli lain kali bole simpan untuk pegi jalan2 kan..kalo balik bercuti ke ape...tak ingat nak bawak ape2 kan ..pakai je la yang kecik2 ni kan....

Excited nak tunjuk kat korang....


So ini le die..box nyer....barang dalam box ni..nanti aku terang satu persatu yerk..hoyeh.....
So ini le instruction die...bole pulak aku lupe nak bawak kertas ni..nak buat review camne..tapi aku try la kan..barang2 dalam ni aku tak pakai g..sayang la nak pakai tapi aku terang je la ape aku dpt kan.....

BEAUBELLE CLARIFY CLEANSER AND GORGEOUS MOISTURISER


Kalau kite selalu beli perfume ke atau skincare kat shopping mall kan..selalu promoter die mesti bagi kite sample size.. 10g selalunyer..so yang ni 15g ...org panggil deluxe size..besar jugak..ble leh gamok nyer buat untuk traveling purpose....tp kalau korang ni kulit yang sensitif..tak boleh la pakai bende yang baru beli ni...cam aku ni...tak kisah pon pakai ape2 ok je..so rasenyer pek kecik ni aku simpan ar....yang cleansing exfoliator tu boleh pakai semingu 1 kali je...yang gorgeous tu moisturiser..tepek je la bile korang bahagia nak tepek kan..hahahahah ...okey next please

SHU EUMORA OIL MAKEUP CLEANSER


Ramai betol org suke Shu ni...tapi ye la ..mahal la pulak..kalau tak mahal aku nak jugak sambar 1....ape2 pun kene test dulu...sebenornyer hajat di hati nak pakai Bobbi Brown Cleansing oil yang tak terbeli2 ...bajet dah takde da...sebabnyer aku da mula nak start kelas sept ni..so duit tu ke arah itu la..ape2 pon...bole try ni dulu kan..sementara tu....nak bawak balik jb ....kang kalo rase rimas nak pakai mekap kat muka...tenyeh je bende ni ..hahahaha......

CRABTREE AND EVELYN - IRIS MOISTURISING LOTION

tak percaya kan..ni full size sebenarnyer....tapi tak tulis la pulak..... 50 g harga 48 inggit so divide half je la kan jadik 24 inggit....hahaha so beauty box ni harga die 37 inggit plus postage..so lotion ni je la agaknyer da kira harga untuk lotions...hahahah .... aku nak beli beauty box ni sebab ni je..hahah apsal..sebab beli kat sane die tak jual sikit....jual besar2...tu aku beli yang ni dpt lotion ni..best betol....semua bende aku belom try sebab sayang la...hahaha

BURT"S BEE SMALL GOODIES

bende ni semua datang dalam sachet kecik..munkin sekali pakai je kot....lotion moisturising, yang besar tu ape ek...hand lotion...lepas tu sugar scrub..bende ni kite boleh bawak pegi keje time aku keje luar....contohnye sebab aku selalu kene bertugas kat kl untuk program mhi n spm..bole le aku bawak yang kecik2 ni..sebab naik kete 7 jam kan....so kalo nak mentry...ape salahnyer...lepas try bole la beli kan..dalam banyak2 bende kat sini punyer list....yang ni je tak bape mahal sebab die ader saiz kecik je.macam 50g ....

LUNASOL - SKIN FINISH POWDER FOUNDATIONS


Cantik kan...lunasol..harganya 200 hengget..tapi dalam tester ni die bagi bedak plus primer lagi...hahah okey le tu....tak sure la bile nak pakai sebab terlalu kecik..tapi kalo la kate aku ni kan jenis pelupa..kalo terlupe ...nak carik bedak..bole la pakai bedak lunasol ni....tapi tak perlula kot pakai die puye span ...sebab kecik sgt.....so pakai brush je la....hehehe ..

BENEFIT : THE POREFESSIONAL


hehe 7.5 ml ek....okey la...mahal ni..kat kedai..aku tak penah beli ape2 barang benefit..tapi ramai orang suke benefit...so that's why la aku teruja bile tau dalam ni ader benefit....so that why la jugak aku nak mencuba..dlaam ff beauty box ni 2 bende yang aku berminat nak try ialah benefit ngan hand moisturiser.....hahahahaha so ape2 pon kite kene cube dulu kan

Last but not least..................

Sebenarnyer...bagus dapat beaty box ni....tapi aku tak boleh buat review kecuali untuk Iris lotion, benefit ngan beaubelle..sebab yang lain kecik sgt...nak dapat impak ape kan....so start raya ni aku nak pakai la yang dpt ni...and kalo ader mase terluang bole la review...mode raya da sampai...takde masa dah nak nengok blog ni...mase untuk femili..hamek gambo and upload intagram...hehehe ..okey la ek..sampai sini je ek..semoga raya korang seceria raya aku..tawon ni baju raya macam2 kaler...pink...merah...cokelat...yeyyyyy.....Selamat Hari Raya Tau......bye bye

You Might Also Like

0 comments: