Bandung,

Rendisi Perjalananku Sekali Lagi...Jakarta Bandung

Sunday, November 18, 2012 Baby Bee 0 Comments

post signatureAssalamualaikum...akhirnya sekali lagi aku sibuk nak bercerita pasal aku...aku yang suke berjalan2...and trip ni penutup untuk tahun 2012...so this 2012..banyak jugak tempat aku da pegi berulang2 kali..you know where it is...hahaha apsal..sebab kali ni 3 kali da aku pegi dalam masa setahun...ader la sebab2 aku suke..ader org suke pegi bali...aku pulak suke pegi sini..hahaha okey untuk tanak memanjangkan mukadimah yang nanti terover pulak kalo lebih2 bercerita..lets just reminiscent on the trip it self


Sebelum aku bercerita lebih panjang ..aku bukak trip kalini dengan bajet dulu la..sebab kalau pegi mane2 orang asik tanye aku bajet2...hisy..sebenarnyer nak pegi mane2 pon yang penting nye bajet..n jangan lupa kalau nak pg tu duit kene ada kat tangan..jgn la bawak sikit2 sebab bile bawak sikit mula semua benda rasa macam terlepas je.....nak beli itu tak kene nak beli ini tak kene

Flight
Aku naik dari singapore...sebabnyer trip ni untuk famili..sebenarnya dengan en hubby sekali tapi memandangkan en hubby kaki die patah...so aku pegi sendiri aje la dengan mama antie asiah and kawan2 mama so kami naik jetstar

JETSTAR

same je cam air asia tapi die bagi roti n air free...(relevan kah? ) hahaha besar sikit je dari air asia..tapi landing tak berape smooth...tak silap aku ni mcm anak syarikat qantas..tapi tak sure la...dari singapore tu terus ke jakarta 1 jam 10 minit


Tiket harga = SGD 38 (RM 138)

Tiket balik = AA Bandung-singapore RM 149

Hotel
Kami tido 1 malam kat Jakarta and 2 malam kat Bandung


Jakarta
Amaris Mangga 2 RM 110 satu malam
okay bagi yang tak memilih..takde peti sejuk..tapi bilik bole tahan ala2 tune hotel tapi ader tv and provide complimentary breakfast..hotel dalam shopping centre so kalo bosan2 bole pegi makan kat sane  and dekat sgt dengan mangga dua

Bandung
Hotel Unik Famili room RM 170
Hotel ni okay la...depan kartika sari kat area stasiun....
hotel ni tak bole tahan hujan k..aritu banjir..so not suggested carik la hotel lain2 kan ...gitu

Tax
Selalu sediakan duit untuk tax tak kira la airport tax atau kene rasuah bapak polisi.....aku siap kene tax lagi sebab banyak sgt barang dibeli hahaha

Driver
kalau pegi ramai2 sesuai la kalo kene ader driver....
so driver aku ni cas 500 ribu 1 hari penuh ...berbaloi2
name pak amin no telepon
+688562118818

bapak ni baik..siap aku bayar sikit lagi balik dari mesia sebab tak ckup duit...huhu

okay so sekarang ni kiter bercerita ek...sebenarnyer plan aku pegi Jakarta nak pegi tanah abang n mangga dua...tapi disebabkan takde rezki.....so terpaksa la just pegi tanah abang je..jakarta macet2....jam je memanjang pegi tanah abang stuck jam 1 jam..balik nak pegi hotel stuck jam sampai 2 jam...gile betol la....ntah ape2 kan...


Tanah abang Jakarta
Ramai orang da pergi tapi tak bagitau betol2 la macamane..bile aku pegi sendiri baru la tau..ader 2 bangunan bangunan blok a and b...satu tu bangunan lame...(aku tak pegi) satu lagi bangunan baru..bangunan baru ni yang aku pegi.....9 ke 10 tingkat banyak gile..mcam2 baju ....hahahah so die ikot floor kalo kate baju batik dari depan sampai belakang baju batik..and sebenarnyer ...aku rase la kan....kat sini lebih up to date la ..nak banding kat bandung..baju die cantik2...sayang cume ader mase kejap je..tapi aku rase kalo lame pun susah jugak sebab nyer takkan aku nak duduk situ je kan..hahahahah ....kat sini aku beli macam2 jugak la ...macam Hanis Zalikha...mad markets tu kan..tak percaya aku sampai kat situ....ingatkan sempat nak pegi mangga dua tak sempat ..so kene berpuas hati kat situ je la..ape2 pon memang terbaik...so lain kali nak pegi lagi..mak aku pun banyak sampai barang kat sini...murah...baju plus size macam aku ni takat 40 inggit da dapat..walhal kalo kat bandung ader tu ader tapi payah sikit la nak korek2 carik hehehe ..... so itu la ceritanye...semua aku buat snediri....sebenarnyer banyak lagi aku nak pegi tp sebab bawak orang tua kan so tak bole la nak lebih2.....




humm nengok gambo kat atas mate da juling belom lagi pegi..so kepada sape2 yang memang berkenan nak pegi sile pegi la yerk..aku rugi tak pegi mangga dua tapi da tertanam di lubuk hati taon depan aku jejak lagi jakarta ni..hahaha okey la....kalo nak pgi jgn pegi campo2 la mesti x sempat baik pegi jakarta je..bandung pegi later2 la hahaha ....


BANDUNG
as usual tempat2 yang selalu aku pegi..tapi sayang arr kalini aku tak bawak duit banyak....so takde la shopping sakan so layan gambar pegi tangkuban perahu je la ek..mak aku beli macam2 and bertuah alhamdulilah dapat jejak tangkuban perahu n kampung daun..semestinya dah tercapai hajat nak pegi kan..hahahah...okey la aku tanak cite panjang2 bandung sebab da tiga kali pegi..kangh ader pulak muak kang..so layan gambo yerk....

ok sekian ni je la penjelasan aku tentang trip kali ni..kalao nak pegi n tak sure..bole email je aku ek...insyallah kalo bole jawab aku tolong ..lagi pon tak bole nak tumpu bercuti..keje bertimbons2.....musim bajet melanda..hahahah


laila0983@gmail.com


adios kawan2..tahon depan.......sydney sekali bole ke?






You Might Also Like

0 comments: