Anak Tunggal..ooo anak tunggal

Monday, December 03, 2012 Baby Bee 0 Comments

post signatureAssalamualaikum....lame da aku x meng update kan macam2 la....sebab nyer...6 minggu lepas genap la harini 6 minggu ....en hubby excident....patah kaki....tapi takle sampai teruk patah 8..tapi patah tetap patah...alasan tak kukuh untuk aku nak kate aku sibuk..tpi memang pon..sebenarnyer tahun ni aku da takde lappy...so memang payah la aku nak channel kekreatifan aku ni ...cewah...sebab aku for one memang tak suke buat blog pakai hp...susah la..ruang die kecik.....payah la nak bukak ...better lappy atau komputer opis..so aku mencurik mase 15 minit ni tulis blog....da aku rase mcm termeluap2 nak menulis ni semua pasal aku rase macam aku kene je bagitau ape aku rase..so here goes...


Dari aku kecik2 dulu..orang selalu cakap untung jadi anak tunggal..well baru je bape minit lepas aku bace blog org...memang beruntung pon die jadi anak tunggal...hahaha mak ayah belanje baju walaupon da umo besau panjang....kete pon mak ayah belikan sebijik...and untung segala untung.....lain orang lain nasib die kan..nasib aku ever the green..mak ayah aku bukan orang senang...mama and abah keje ....abah english lecturer mama pulak administrator....aku...aku la satu2 nyer hasil dorang berdua..penyambung idop dorang ...sobs sobs...(alih2 aku teremosi kan ) hahaha...tpi aku beruntung..abah mama tak mampu pon nak bagi rumah banglo ...nak bagi kete sebijik...nak belanja tiap2 bulan baju suo....tapi mak abah aku bagi aku pelajaran..bagi aku nasihat....bagi aku kekuatan...yang orang nampak sekarang ni semua dari mama abah aku......kalau bace blog orang lain....lagi-lagi kalau tau die tu anak tunggal....aku rase ...woorr untungnye dorang....tapi ya Allah untung lagi aku...dari kecik aku da berdikari...aku da diajar mama abah bukan nyer permanent kat dunia ni...so aku kene belajar berdikari..buat semua sendiri...masak...pegi sekolah...mama abah tak ajar bagi duit setiap masa...mama abah ajar...pegi kerja...umur cukup je carik part time...even mase belajar kolej dulu pon aku susah.....

Yang mama abah ajar aku , love yourself love your family..mama abah bagi aku kemanjaan....hahaha tu memang so true la.....kalau mampu mama abah belanje ....kalau tak mampu aku tak mintak....aku tau mama abah aku macamane....memang dulu mase susah sangat mama niaga buat nasi lemak...mase sebelum dapat keje betul2...aku tolong jugak...walaupun mase tu sebab aku budak2..kononnye aku malu nak tolong tapi tu dulu...kalau sekarang ni mama terpakse susah macam dulu .....konfem kalau suruh aku jual mama duduk umah pun aku rela....

Mama abah pesan kat aku...dorang x mampu nak bagi kemewahan....yang mampu bagi pelajaran je la....and itu je yang bawak aku sampai kat sini...walaupun aku bukan se terer kawan2 aku yang jadi doktor...yang jadi engineer...yang jadi ape2 la sekali pon aku dah bangga sebab aku tak penah lupa mama abah aku...walaupon abah dah lame pergi tinggalkan aku.....tinggal mama je...

Ma and abah.....being the only one does not justify me
I am 10th of everything you wish for
Of course right now I am still here and still striving
But hopefully I make you proud one day
And when I have lil ones like you I will teach him the same thing
Materiality is not as important as your love for me ma and abah
You will always be the most precious living things for me
And I for once would not trade any treasure for you....

Ops Abah don't worry okay...you baby will make sure she will excel up to what ever the highest level I could be..I make you proud okay abah and I will always take care mama for you okay.....

I seems to miss you everyday right now ...huhu ...

Entry menyentuh hati okay.....lastly letak gambo my mama sikit ...hahahah

mama yang tamo amik gambo with her gonjeng  daughter

do you see the resemblence...hahah both of us double chin..hoho...
last word okay..abah..we miss you.;..if you were here.. I guess you will be proud of this girl..I bought mama to Bandung and if you are here..we might be going there together....  You are always in my prayers okay.....and thanks for making me..the gonjeng girl will always makes you proud ...

Thanks abah and mama for taking care of me and remind me....harta tu tak penting...yang penting is abah and mama always sayang me forever and ever....


Sobs sobs...al fatihah to my beloved dad ........

Amin.....


You Might Also Like

0 comments: