preggy journey

13 weeks and counting

Sunday, December 01, 2013 Baby Bee 0 Comments

post signatureSeminggu yang lepas.....aku admited di HSNZ..for 8 days...tp hujung minggu tu..hari sabtu....cukup lah .... 12 minggu..which means 3 bulan and aku pon da kabarkan kepada kawan2 tentang how I am doing...sebelum aku cerita lebih2..meh la kite cerita bout me in the hospital...penting jugak sebab ramai orang mungkin takut nak mengalami

Sebenornyer.... lepas aku tau yang aku preggy ....aku mmg tau da aku diabetes..tp org suruh berenti makan ubat metformin...so means berenti je la kan......tp alih2 naik aku punyer bsp...aku rase name die bsp....pagi 11.2 12.1 8.4 9.4 gitu la kandungan gula....misi klinik desa pon cakap...ni da kene tahan sepital ni.... sabar jela....walaupon rase mcm takot ..memang aku x pernah masuk sepital tp aku gagahkan ...for the baby kan..xpela

Pengalaman aku 

Hari pertama
Pegi Klinik Kesihatan Air Jerneh....Dr. cakap baby okay..scan n lepas bermacam2 darah kene cucuk....sakit jugak.....nampak heart beats....tanye dr..kenape laju...dr. bagitau memang la laju sebab skang die serap mcm2 nutrien..okay fuhh lega...tp hard to get la..sy kan chubs... hahahaha ..bagi buku merah .....lepas tu cakap pegi kecemasan n masok hospital...awarded...amik mase jugak...petang baru dpt jumpe dr..kali ke dua scan kat dalam bilik kecemasan.....lepas tu naik atas tukar baju ijau..baju tu bau die semacam hahahaha ..aku pon tatau aku yang berbau ke atau baju tu cepat bau....bermula la episod tarik menarik di sepital..orang cakap 4 hari je ...hari pertama doseg aku 8ml je insulin...malangnyer .....8 ml tu ...hadoi ..xbole blah la .....x turun semakin naik ade la...asik2 naik ke arah 10 dan 11 itu je ...kaedah nyer .....

Hari kedua
Hari kedua...hari pertama malam pertama berpeluh2 jugak la ....habis tu .... suruh en hubs bawak kipas kecik...sebab aku mmg x bole panas....lepas tu misi ajar mcmane nak cucuk sendiri..dos kecik je..xberbaloi....hari ke dua sampai hari ke 5 aku ok lagi..tp bile masuk hari ke 6 memang sayu je hati..rindu kat rumah..rindu opis rindu semuanyer.....even bile teringat kat pichi..air mata meleleh2......en hubs siap bagi gambo pichi ngan monyong ...bile nengok meleleh2 je....

Hari ke 7..

Aku malas nak update hari2 lain sebab xde ape pon...same je rutin..sarapan pagi roti, makan tengahari nasi 2 senduk, minum petang roti wholemeal, makan petang nasi jugak...gitu la....sedey jugak...tp nak buat camne...doseg dari naik 2 ml naik ke 4 akhir nyer dos terakhir 22 26 20 26....gitu lah....and last night turun ke 4.5 5.3 5.1 n 4.9 walau pon esok nyer 6.3 akibat aku makan 2 keping biskot....

Hari ke 8 baru la aku bole keluar..ape aku rase..sakit jiwa....mcm2 rase..bile keluar..aku x pantang sangat pon...bile tau nak kene cek baru nak pantang...3 hari cukup la pantang...hahahha aku pantang jugak tp kadang2 terlajak..baru seminggu keluar...kalau kat opis aku bawak bekal..sarapan pagi makan tengahari n minum petang.....kalau balik umah aku masak..lauk same je aku bedal untuk lunch esok..xde kose la xkan nak tukar2 lauk..sesungguhnyer kemalasan berganda2 yek..hokey la...aku habiskan entri dengan gambar tag aku hahahah ..parop la tag la ape la


You Might Also Like

0 comments: