preggy journey

We are Preggers

Thursday, November 14, 2013 Baby Bee 0 Comments

post signatureAku hold dulu untuk tatapan semua...mase tulis ni I am 9 weeks and a half..that half is always important right... hahahahah

Aku tunggu besar sikit baru post...untuk memastikan baby and mother dalam keadaan sehat ....

3 November lepas.....balik dari kelas swimming...mase kelas swimming pon...aku ade tanye kat cikgu renang....

Kak Ros kalo preggy bole ke berenang..kak ros pon cakap..lagi elok senang nak bersalin..tatau kenape mulut ni tanye camtu..walhal..aku x bape nampak pon tanda2 mcm orang lain .... so sebab claim pegi Sarawak dah masuk..aku pon pegi la beli UPT kat watson....carik paling murah dengan mind set beli mahal2 negatif kang kecewa...beli murah xpe ...x rugi sgt pon....

Tup2 macam biasa you do what you are supposed to do...alih2 .....2 line...eh ....ape sal...ape kah.....aku keluar bilik mandi...nengok kotak..nengok test stick nengok kotak ..pegang kuat2....at this time ..en hubs xde...die keje kat Bali ade tournament basikal....

Aku sememangnya xde pengalaman....untuk yang tak tahu ..biar la aku berterus terang.... tahun 2013 ni ...genap 4 tahun lebih aku berumah tangga...and aku belom dikurniakan rezeki pon.....jadi mase besday aku 12 Sept lepas aku banyak berdoa Allah bagi la rezki untuk aku jadi mommy .....and kalau xde jugak rezki end of this year...aku akan mula start pegi sepital..might be to late..tp sememangnye aku ni manusia penakot..takotkan kene cucuk n amik darah ..takot macam-macam..mama pon da selalu cakap tapi sape la aku nak lawan kehendak Illahi....

ok sambung eh...terus msg member kat FB ..nak kol...xde plak sape2 yang aku kenal rapat2 yang lebih tau...Leha....nasib la ko online haritu....nasib jugak la ....org kate Jumaat penghulu hari...akhirnya aku tanye and member aku cakap...ni bukan samar2 tp jelas...still in shock.... hahaha aku memang shock..sampai la harini ..so korang boleh paham la ke shock kan aku ni x ilang2 pon ...

Member cakap..hang beli mcm Fasha Sandha tu..jenis clear blue buleh bagitau bape minggu hang preggy....aku turun ..pegi kedai beli pulak ...hahaha biase la..org mcm tak percaya ni....buat sekali lagi test petang tu..die cakap pagi lepas bangun tp aku x sabar da... and the result is

Alhamdulillah ..mengikut tester ni ...aku mcm 5 weeks tu..aku memang tak reti kira..so aku tunggu esok la ...sabtu sebab jumaat klinik banyak tutup....

And hari sabtu pegi klinik Dr sahkan preggy and 8 weeks.... ari Isnin pegi keje ...daftar kad wlu pon kene postpone next week and pegi klinik opis ..... 9 weeks and half ..hehehe .so for the time being memang tak ramai yang tahu...diri ni preggy...biar la tau sikit2 dulu..orang kate jgn terover excited...skang ni aku selalu doakan kesihatan kandungan dalam perut... rase camne....x rase ape..cume rase cucuk2 sikit...kate bos aku ...sebab rahim tu nak mengembang.....

Esok aku nak pegi kl jaga pameran..so wish me luck... but I am not posting this post until at least 4 month..doakan yang terbaek ek...aku tau ramai kat luar sane yang rase bersyukur akhirnya aku preggy terima kasih kepada doa atau ape je korang ingatkan pasal aku..tiap2 hari aku berdoa supaya kandungan ni sihat and just be safe for the first trimester.. I will update more soon..till then ...doakan both of us sentiasa dilindungan Allah okay....

Thanks guys and girls ....

You Might Also Like

0 comments: