kONTRAK......pERManent

Sunday, April 11, 2010 Baby Bee 0 Comments

Its been bothering me since I have been working here..people is always talking about me being working here and my status is "contract" ....aku tak paham la..memang betul kalau kira servis kemungkinan aku sebagai pekerja kontrak ni tak punya hayat yang lama..tapi dari segi pengalaman kerja ke ape2...kemungkinan aku yang berstatus kontrak ni lebih banyak pengalaman..orang tak nampak tu..asik2 tanye aku kontrak ke tak...mentaliti ni memang salah la....ape korang nak beza2 kan..bukan aku keje kontrak aku tak bagi 100% kepercayaan..kene pikir dari segi macam tu pulak la..orang ni kalao nak judge orang semua boleh .....kalaula aku tetap pun tapi aku kat bawah..ape bezanya? aku tetap takkan pegi mane2 ..ape2 la manusia...aku malas nak layan..biar orang kate sombong ke ape..asal aku buat keje aku sudah...ni la mentaliti salah..bukan kita merancang nak keje sebagai " kontrak" tapi jangan kerana status kontrak ni..semua orang nak disrespect kite...ape pun kerje tu nawaitu kene betol....

You Might Also Like

0 comments: