Long Hiatus and post updated

Wednesday, April 30, 2014 Baby Bee 3 Comments

post signatureAssalamualaikum..last posted was 18 March 2014 and now its already 30 April 2014...quite a long hiatus as such I am always updating things bought for the lil's one..let me just sums up everything so that I would not missed anything

New Job
Yup....hehehe ....okay la Alhamdulillah sebab Allah bagi rezki yek..kenape yek..dah la dpt tawaran lantikan tetap....ni dapat pulak kerje kat opis yang aku suke..apsal aku suke.haaa disebalik tu ..opis ni best..jauh beno beza ngan opis lame..walau pon opis lame tu bahse johornyer kencang da....tapi opis ni lagi la kencang...kencang dari macam2 sudut pulak tu...kalau ade rezki boleh pegi jauh ....belajar budaya orang lain ...dan bagi peluang yang lebih besar pada anak si kecik ni nanti....

Tak sangka pulak Allah nak bagi rezki mase kursus aritu..saje2 je cuba...tup2.... walaupun mase tu mengandung 7 bulan ....diterima ..x kisah la aku ni simpanan ke atau pon yang betul2 dipilih sebab akhirnya ...pergi tetap pergi..sejak masok da sebulan kot harini bertugas..Alhamdulillah sebab semuanya okay..of coz mase mula2 ni mcm2 jugak la cabaran die ...tapi aku jadikan cabaran ni sebagai tanda aras la ..untuk cik bebi sentiasa menemani..mase mula2 pindah kl tu..ralat mcm2 bende...mcm2 bende jadi..bende buat aku kecik hati dan sebagainya...mase ni la baru tau kawan n lawan....mcm gitu rupenyer ek orang sekarang ni ...tapi Allah pon x sampai hati nengok ibu mengandung sengsara...ade hikmah..skang ni menumpang umah Kak D yang lebih selesa dan lebih kondusif untuk aku....


We are 35 Weeks
Hehe..sape sangka kan..akhirnya dah 35 minggu dah..baby minggu depan da cukup 9 bulan..mase mula2 tau and sekarang ni ..risau tu x pernah lekang dari jiwa aku .selalu doa biar lah xde ape..risaunya kalau ade ape2 jadi ..tapi setakat ni okay la xde masalah ape2 pon ...cik bebi da pandai mengeras badan tau..kalau orang tanye aku camne rase die ..aku rase mcm kain kene pulas2..relevan ke jawapan aku ni hahahhaa...

And he's kicking a lot...harini babah ain sampai ..both of them are so excited..da rindu babah dengar suara je teros kick2...harapnyer cik bebi sihat and keluar dengan mudah la... I pray everyday so that at least I am remembered of the journey that we had together.. ade la sikit2 barang aku beli ..untuk puaskan hati sendiri ..ye la untuk anak sendiri ... hihi


tercapai gak hajat beli sebotol tomee tipee yang kasot tu saje2 je aku beli xde keje .... padahal baby mane pakai kasot g..hahahahha

okey la tu je nak update nanti kalu ade mase update lagi..till then take care yek..nak balik ni babah ain tunggu nak bebual ngan mama b and cik bebi....


You Might Also Like

3 comments:

Salam perkenalan n tq sudi singgah blog kita.. set benefit tu tinggal 1 pcs aje lagi. kalau nak whatsapp kita ye 0122281492 tq.. tahniah ye nak jadi mommy doakan kita plak lepas ni ok..

Unknown said...

Salam akak, kalau tak keberatan, boleh tak akak share akak dapat kat mana penempatan and jabatan manayang ditugaskan. Sy juga berdebar sekarang tgh tggu penempatan nanti


Baby Bee said...

akak dapat kementerian luar negeri.. da 3 tahun lebey dah.. da bertugas di luar da skarang ni.. good luck semoga dpt penempatan yang terbaik yek