12 tahun lepas tuh

Sunday, April 08, 2012 Baby Bee 0 Comments

Masa aku umur 18 tahun...takda ape yang penting dari memikirkan kalau la aku jadik dewasa..mesti orang respek aku..mesti aku jadi orang berjaya....hahaha ...ooh angan-angan sungguh...tapi sebenarnya ...12 tahun dulu munkin tak percaya aku da jadi camni....munkin aku still lagi down to the heck la..hahaha okay...zaman-zaman sekolah bukan zaman yang best untuk aku...of coz memandangkan aku sebagai joker tenama di sekolah....kawan2 berkepol2 ramai oi..hahahah ....almaklumla..makcik ni kepoh (bukan kepoh pasal org..) tapi kepohkan diri sendiri la..hahaha...okay walau pun aku sekolah separoh2 ...sekolah menengah SETA 3 tahun then 2 tahun lagi skolah teknik....tapi dua2 aku suke...seta sebab kawan2 perempuan yang sekarang ni still jadik BFF aku g....Teknik sebab kat sini aku jumpe kawan2 sejati aku....heheh yang paling aku ingat dalam banyak-banyak memori ni adalah....aku suke naik Gunung....so skang ni kalau tunjuk gambo gunung tu aku da lali da...tapi sebenarnyer matlamat aku naik gunung cume satu je time tu......AKU NAK BUKTIKAN ORG GEMUK CAM AKU NI BOLEH NAIK GAK....tapi alang kepalang gunung pertama aku takluk..hahah mengundang pelbagai masalah...kesian kat member aku Man yang asik2 mara sampai aku tak suke die (itu dulu ek) skang Man macam abg yang aku tak penah ader...Man n Shahril n Pejal...untungnye aku ader 3 abang yang memahami....mane2 pegi pon..name ni yang aku ingat sampai bile2...tapi ader jugak bende2 yang buat aku kecewa...okay...the fact yang aku gemuk n terase macam best naik gunung da satu hal..tapi ader sorang mamat ni lagi buat aku ingat...dulu mase aku pegi ledang...aku dah sah sah rabun malam..mmgm kalau malam depan mata pon aku tak boleh nak nampak..yang sedeynyer kite kene buat satu game name mindnight ape ntah..masok dalam utan malam2...die jadi ketua kumpulan..da mmg aku asik jatoh je...die pun pegang tangan aku..sebab takot aku lost..tapi alih2 die kate..jgn bitau sape2...isk..memori tu..stuck sampai sekarang ni...da 12 tahun tau...aku pikir asal die cakap gitu...pasal rambot aku pendek ke cam laki2..aku takde aura perempuan tu...aku tak pandai bergaya...(the truth is aku mmg macam laki2 sket...) malu la nak jadi pompan betol sebab aku kan besar.....12 tahun aku pikir2...tapi akhirnyer tak payah pikir da..heheh 12 tahun da berlalu...die pun da berjaya..da jadi manusia banyak duit...aku pun da berjaya..belom jadi ber duit2 sgt..tapi puas hati dengan idup yang ada....sentiasa happy wlupun dalam tekannan....sapa yang tak tertekan kan...tapi kite buat tak tau je....kenape...masa aku jumpe die tu...takde ape yang kurangnyer aku...wlu pun still gemok..hahahah da boleh tahan cantik...(chewah) da pandai bergaya...da tau gayakan tudung elok2...n yang paling penting die dah tak relevan dengan aku..heheh bile da meningkat umor 29 tahun ni...sepatotnyer kite makin sedar...negatif tu terlalu banyak kan...positif tu terlalu kurang....even kerje pun..ikhlas mane kite buat..orang tetap akan kate kite kipas bos..kite buat itu ini tak kene...tapi biar la...allah tahu ape kite buat..allah sayang jugak kite wlupun kite tak sempurna...allah yang bagi semuanya...munkin ader sebab macam2 jadik kat aku...allah suruh aku sabar and tau aku kuat..at the end of the day..what matters is what your family think..not your subordinate...not your housemate...not people around you...just u..family and allah......12 tahun lepas tu...aku lebih appreciate life...lebih dekat dengan dia..lebih memahami wlaupun buruk mane aku...dunia ni ader lagi orang sayan aku.....so negative people....pergi la jauh2..kerana aura negative tu buat semua orang tertekan..hahaha

XPDC TITIWANGSA 2001

IKIP-GREATEST MOMENTS EVER

TIJB IN MEMORIES

You Might Also Like

0 comments: