Cik Bee dan Mini Oven Beliau

Sunday, April 15, 2012 Baby Bee 0 Comments

Happy hujung minggu u olls..hujung minggu aku da berlalu..harini mula kerja cam bese la...so last weekend since aku pun takde ape nak buat kat umah .....aritu En hubby ader dapat cabotan bertuan oven mini...lame da aku nak oven cam kat umah mama ni....sebab senang nak buat biskot...aku suke buat biskot..tapi memandangkan bajet belom ade...so yang dapat tu aku hamik je la....lepas tu sebenarnyer ni pengaruh nengok tb banyak sgt..aaku cam selalu rase besnye kalau boleh masak dalam oven...bile nengok cef ni pakai over rase cam..eh boleh ke ayam tu masak....kalau aku buat ntah2 meletop agaknye...so hari jumaat tu aku pun da beli ayam siap2...malas kononyer nak makan cam org mesia..ala sekali skala tukar taste kan....aku pun buat la cam kat tv..of coz la tak sebijik tapi ikot pemahaman aku la...mula2 aku masak kentang...aku nyer mini over ni boleh pakai untuk 15 minit je...so aku pun potong petak2 kentang tu....gaulkan pepper ngan garam...minyak sikit...aku pulas 15 minit..then duduk diam2 je la.....ok setel je 15 minit tekan2..jadik la beb..hahah ingatkan tak jadi....aku tambah sikit lagi sebabnya takot nanti berebut2 ngan en hubby...dahtu aku marinate ayam..ayam ni marinate la awal...(resipi mama aku ajar) dahtu bakar ek..bakar n 20 minits later..da siap..haaa senang nye keje aku..tayah susah2.....sumenyer just masak gitu je....n healthy..mama kate kalau selalu makan camni leh arr kurus..n tak lapa da lepas tu..en hubby kate sedap..tapi aku paham la..munkin bukan taste die..takpe la..takkan kite nak paksa....lepas ni aku akan selalu gune oven mini aku carik2 resipi lain....mane tau untuk kesihatan....hehehe (of coz la ultimately nak kuruskan badan..kalau lain kali ader bende lain aku konsi g...nanti kumpul duit beli oven besar pulak..rumah tu tak bape sesuai la nak masak2 ni) hahah nengok laa..kalau pindah kan bagos..hahaha ....tak sabar nak dpt rumah ader tanah ...leh tanam pokok sayur2..


You Might Also Like

0 comments: