Beauty

Beauty 2013 Wish List

Sunday, January 06, 2013 Baby Bee 0 Comments

post signatureAssalamualaikum...tahun baru ni satu azam yang paling penting...aku nak banyak bende..ape la tiap2 tahun pon nak banyak bende ....tpi ni la aku aim tahun ni..bak kate member opis aku...takpe kite nak rewards diri kite sendiri lepas da penat berkerja sebab kalau tak rewards sape g nak bagi kan ...opss...so memandangkan hari pon hujan aku pon bukan ader keje sgt..so mari kite layan list merapu aku ni

1) Foundation

i) Liquid Foundations

Sememangnye untuk dapatkan kulit flawless hahah chewah..kite kene la pakai liquid..bedak je tak bole tutup noda2 kat muke..bukan aje liquid kene pakai lak concealer...because macam orang lain..aku punyer muke macam2 masalah..kulit da ok..tpi bekas jerawat besar2...dulu mase kecik takde pon camtu....maksud aku awal 20an....tp skang ni ..humm munkin kene makan supliment kot..sebab aku da minum air tiap2 hari dengan jumlah yang banyak...so ni la wish list aku...tahun lepas ...aku banyak beli produk MAC tp ape salahnyer mencube bende baru kan...so ni wish list aku tahun ni..xkisah la mane yang dapat..selalu time dpat2 gaji tertunggak ni bole le beli....stok setahun terus kan..tpi jgn silap...aku tak pakai MAC tiap2 hari..untuk speacial occasion je...kalau pakai tiap hari mau rabak poket mak dek hahahaha ...

MAKEUP FOREVER HD FOUNDATION

aku asik dengar org rave produk ni..walaupon banyak g kot produk lain...tp rasenyer aku nak mencube ini la..sebab org kate nampak flawless je...tp kene paham gak ek..org yang kate flawless tu maybe die takde jerawat pon....so mcm aku ni pori2 besar n sebagainyer still bole nampak yerk dek non ..harga tak silap aku RM 165....standard MAC je....cume brand lain....

dulu susah nak jumpe MUFE ni sebab die ader stand alone counter je..tapi skang ni senang je..korang pegi je Sephora...semua ada kat situ..and MUFE die ader personal SA die sendiri ..so kalau korang tersinggah ke pegi la cube...aku saje je nak cube....lagipon foundation da nak habis...


Foundation ni satu je la..aku malas la nak cakap lebey2..sebab alih2 tertakde mood plak nak blog ...haha tp aku teruskan ni teruskan jugak ni hahahah hadoi jems betol la........

BLUSHER

Lately ni aku macam suke barang benefit la..takat ni aku da pakai MACS, NARS, ARMANI, tp aku tak penah try pon benefits..tapi sejak ujung tahun ni mcm mengila2 nak pakai Benefits..dulu tak pandang pon sebab rase cam ape la sgt la kan,...so ni la blusher pilihan aku....blusher Sleeks ataupon NYX semua aku da try,.....

CORALISTA

munkin jugak aku terpengaruh dengan orang yang suke nengok youtube...haha nak buat bideo sendiri takot belanggar lak ngan etika keje...so blog bole la sebabnyer aku tak penah cakap merapu2 ke ape ke ...aku suke sebab die warna peach plus die ader shimmer..so bile pakai tu...nampak shimmery la pipi kite ni..hihi ..tak silap aku harga RM 115 ke RM 85 aku pon tak ingat kene update balik le..hihih
ok tu je la setakat ni list akan diupdate mengikut keperluan..tapi takat ni dua bende ni je aku nak..lain2 tu bese2 sgt la..and BTW lip balm revlon da masok kat mesia..tak sabo nak beli...tp aku tunggu g ni..sebab harga skang ni RM 34 hahaha konon2 bole turun la kononyer tunggu..okey nak sambung keje...keje yang tak seberapa ni ...humm awal2 tahun takde keje laa pulak ..okey beres..selamat berhujung minggu you alls....



You Might Also Like

0 comments: