Holiday......,

Bercuti ke Phuket, Thailand

Wednesday, June 19, 2013 Baby Bee 2 Comments

post signatureAssalamualaikum....aku baru 2 hari balik bercuti selama 5 hari 4 malam kat Phuket , Thailand...overall..memang puas hati..cume ader la sikit kemuskilan...so lets just talk about it...ramai org selalu bercerita pasal perjalanan dorang..tpi aku tukar sikit ..meh kite cerita pasal bajet...sebab at the end of the day...bajet tu jugak la yang kite dok sibuk2 carik.....hihi...ni bukan la percutian bajet..tetapi percutian sederhana yang aku n en hubs da simpan duit...so memang la boleh tahan la kos die..tpi x nampak sgt sebab semua di bayar runcit2


Tiket Flight

Aku beli untuk KT-KL and KL - Phuket

KT-KL
12 Jun 2013 = RM 89 x 2 = RM 178
KL - KT
17 Jun 2013 = RM 124 x 2 = RM 248

Bagasi balik RM 40

KL-Phuket (Airasia)

RM 79 x 2 = RM 158 (tiket aku beli berkurun yang dulu..x silap bulan 3)

Phuket - KL ( MAS)

RM 299 x 2 = RM 598 (mase ni tiket air asia lagi mahal dari mas...so better naik mas je la )

Hotel
Nama - Alfresco Hotel (area depan sikit dari Jungceylon Mall)

book gune agoda

RM 330 untuk 5 hari

Duit bawak = RM 1,000

tapi sampai sana still tukar duit lagi 500 pasal x cukup..sebab tu la aku kate memang mahal jugak la pegi phuket ni kalau kira-kira.

Okay.....sekarang ni .....meh aku bagitau harga pakej yek..sebab ramai yang pegi ni nak pegi pakej kan

Carik kedai Rivers Travel....

murah nak banding yang lain

1) Simon Cabaret - RM 50 / seorang
2) Phi - phi island (speed boat) - RM 100/ seorang
3) James Bond Island (big boat) - RM 100 / seorang
4) Fantasea - RM 140/ seorang
5) Phuket old town - RM 75/ seorang...

ok kite letak satu la gambar...nak balik ni nak balik ni..overal cukup kot 5 hari...n kalo kate nak repeat...humm destinasi lain kot..baru la mengancam kan....indonesia lain..murah..tpi pegi thailand aku rase costing jugak...hihi ..okey....

You Might Also Like

2 comments:

Nana Rjay said...

Assalam sis, nak tanya la, ada contact tak kedai Rivers travel kat Phuket tu?

Klu ada simpan lagi, boleh tak drop email kat nana_ray02@yahoo.com

Thank you very much ya :)

Baby Bee said...

Cik Nana Rjay...rivers travel ni banyak kedai kecik2 tepi jalan phuket tu..esp kalau awak pegi area kedai macam2 jual..die ader nombor2..tpi kedai nyer same je...nak kontek kedai mmg xde..kite rent skuter n pusing je..isnyallah tu ade