The New Gadget

Sunday, June 09, 2013 Baby Bee 0 Comments

Finally....my wishlish...aku bercita2 nak beli DSLR ni dah lame..sebab ape..aku ade SLR manual pakai filem...and memang aku suke amik gambo..x kira la kalo x artistik ke pebende ..yang penting ..DSLR gua..bukan lu punyer...so setakat ni aku da ader experimentasi sikit...lepas tu x sempat la..sebab sibuk keje and so on...tpi ader jugak la buku ader da beli bebs....so untuk menceritakan meh la kite nengok gambo and dslr baru aku ( actually en hubs belikan okay..for both of us..for our future..in case aku nak venture in photog for serious.)

Ni la kamera nyer ..... 

Nikon D7100..kenape yang ni..aku pon xtau..en hubs beli kan..die kate xkan nak pakai 3100 ..sebab tu beginner...nanti kalau beli yang begineer nak kene beli lagi..so die kate beli yang tengah2..lepas tanye2 ngan org yang lebih pro..kamera ni jadi pilihan..aku da memang dulu selalu memakai kamera opis D7000 untuk pergi kursus dan sebagainya..so rasenyer ....kamera ni features die lain sikit tapi overall aku da biase pakai..... tak tergambar rase dihati bile dapat tau.akhirnyer dapat jugak dslr...hihi mcm2 bole buat hokey..cume aku belom ader mase nak explore...pegi phuket ni la...kite nengok mcmane...so nak kate pandai x bape pandai..tp aku suke edit gambo..hasilnyer..kite nengok je la kat bawah ek..ape2 pon nanti sampai phuket...aku ingat nak buat video and upload kat youtube....hhihih pakai dslr la....untung somi kameraman kan...till then enjoy the picture you ols...





okey ni la hasilnyer....aku da edit tp gambo aku sorang tu tak di edit.. percubaan pertama...ok la kan..paling best die ader feature scene aku bole tukar2 ikot mood...aku selalu pakai miniature...cantik pulak gambo kan..hahahhaa ....ape2 pon tunggu balik phuket hokey..mak jemah add and edit lagi...weeeeee



post signature

You Might Also Like

0 comments: