Holiday......,

Cari Makanan Halal di Phuket Thailand

Friday, June 21, 2013 Baby Bee 0 Comments

post signaturesekali lagi..posting aku terbalik yerk...aku boleh cerita macam2 pasal phuket ni..percutian seminggu lepas..cepatnyer aku update..ye la bile da lame2 jadik basi sebabnyer aku da malas nak update..tambah2 pulak keje banyak lagi la takde mase..lagi pon..minggu depan nak ke Jakarta pulak..hai mak minah..pegi jakarta pulak..a ah..jiwa aku memang kacau..baru je balik kan...sebetul nya bukan aku nak pergi tapi orang ajak suruh bawak tours okay la tu..layankan aje la ek....sambil menyelam minum air..sebab pasni lepas ni ...last visit will only be Singapore..bawak2 kawan2 opis...lepas tu idok jalan sampai tahon depan...aku nak pokus bayar utang piutang plak ..kang lepas ni x dpt peluang lagi nak keluar negara baru ko tau...

Okay basically ...sebelum pegi phuket ni...aku banyak bukak blog and bace...sampai nak muntah...asal ...sebab aku takot gak...kang tak jumpe kedai makan camne? aku nye en hubs tu very particular and of coz kite pon kene la memahami yang sebagai orang islam mane ley tibai ikot suke je....alhamdulillah semua kedai yang aku dengar org cakap tu semua aku dapat jumpe ek...adoiiii semangat nyer hidop....and jumpe 2 kedai baru 1 aku try 1 lagi aku da takde duit nak try hahahaha .....okey meh terjah.....

Ade kedai arab yang halal..tp ko pegi thailand ko nak ke makan arab..sekali bole la ....banyak2 kali..xnak....nota kaki...en hubs jadi model ek..apsal ntah asal kedai makan je..muke die je yang ader gambo... hihii


1) Kedai High Aim
Locations : Jalan menuju ke Karon Bay..dari Jungceylon ....korang straight je....bukan jalan sebelah pantai patong tapi sebelah lagi satu...paling senang nengok marking Mcdonald..kalao da nampak MCd memang betol la jalan tu...terussss jee....terus je sampai la jumpe mcm kedai yang ader club2 sikit....hujung jalan ada jalan 4 penjuru..sebelum sampai tu...ader kedai ni..memang kalao dari depan terpampang logo kedai die )


Kedai ni paling murah dari kedai lain2 ek...kedai lain makanan tak bape sedap harga plak semua THB 80 - THB 200 ikot ape korang order..tpi kedai ni ..tomyam je harga THB 80 yang lain semua THB 50 n THB 40 je..berbaloi2....limited choices tapi sedappppp..pedas...meleleh2 wa cakap lu.....name owner is Abu Bakar..baik orang die.... En hubs aku pakai poncho baju hujan....mase kiterang pegi ni asik hujaaaannn aje..


Nasi goreng and Tom Yang Gung (ntah betol x eja) sodaappppp pedas memang terbaik dari ladang....hihi


Kedai Kafe Arman (Hotel Arman)
Lokasi - sebelum sampai kedai High Aim ader hotel name hotel Arman....kat sini la)

ni je satu gambo aku ader...aku singgah beli Club Sandwich je...sebab da kenyang makan kat High Aim konon2 nak buat kudapan laaa...sebab nak mandi swimming pool..harga sandwich THB 1600 mcm 16 inggit duit mesia...mahal kan...2 set je...aku pon x sure apsal mahal ..istimewa tahap dewa aceh gamok nyer hahaha .....bole la tahan..nak mengeluh pon ..kat phuket bukan banyak kedai sgt..layan je laaaaa...

Kedai area Masjid
Lokasi - mase aku mula2 datang aku x jumpe pon masjid..susah jugak nak carik ni..aku dok cakap Mosque..rupenyer thailand pon panggil masjid la brader..hadoi....so direction die senang je...korang lalu area pantai patong...sampai hujung...jgn belok2..sampai jumpe replika anjing warna kuning...korang terus lagi...nanti nampak Novotel...belok kanan...jgn pegi kiri lalu novotel lak..dari situ..konfem nampak masjid..sebelah menyebelah masjid ade jual makanan....kedai arab masak makanan halal pon ade..aku singgah kedai kat bawah makan....makanan boleh tahan tpi aku still prefer makan kat high aim lagi la..mahal jugak nak banding kedai high aim....hahahaha bile da jumpe kedai murah..memang la..tpi aku kan memang niat nak merasa semua makanan yang ade..so aku layan jugak laaa.....takpe ...sebab phuket memang makan mahal

kalau lalu masjid singgah la kan...baru terasa kebesaran Allah and rase alhamdulillah besar mane pon mcm2 tempat kat dunia ni.,....masjid and agama aku tetap ada pengikutnye ...

Jungceylon Mall
Food Court..Islam Bangja
Lokasi dalam jungceylon..bukan area buat facial....pegi straight cross over to the bridge masuk mall lagi satu... the Siam Mall ...bawah tu ader foodcourt...


Sedap x....sedpppp ..harga bole tahan semua paling murah pon THB 1200....tpi portion banyak...nengok arr..bile da makan terduduk beb.....hahahaha ...so memang aku rekemen..beside High Aim kedai ni memang sedap la...tapi....aku x pegi tiap2 hari..sebab aku jumpe kedai murah g..and jumpe pon hari ke 3 ...sebabnya hari lain tu ...dok sibuk pegi kedai lain....

Last but not least


Kusuma 
(Lokasi ) rasa mcm ramai dah tau kot.....dekat area Novotel...

Kedai ni ramai orang..time aku dtg takde orang..alih2 da 3/4 suku makan...ramai gile..mak pak..and stuck up ala serumpun org mesia indonesia singapore...itu pon ader yang eksyen2 pandang org semacam..tolong la beb....haahhaha ..takpe la..makan kat sini tak bape sedap la..harapkan kedai ni popular je..nengok arr tukang order bole cakap kelate..tp masak ntah aku x bole masuk la...en hubs ponyer sedap gak..aku punyer x sedap...hajat nak makan lobster tapi 120 ..humm lupekan jela...baik jalan2 tempat lain n beli sourvenier je hahahahaa...okey2

Itu je la kot....kalao nak tanya lebih lanjut emel aku ek laila0983@gmail.com

Sekian..semoga jadi panduan korang bile nak ke phuket nanti tau..ape2 pon phuket bole la layan makanan jugak..dari negara2 lain yang aku belom pegi tu hahaahahha

You Might Also Like

0 comments: