preggy journey

22 minggu bersama

Monday, February 03, 2014 Baby Bee 0 Comments

post signatureAssalamualaikum,

Macamane cuti korang? cuti aku .....kami balik kampong aku .... JB ...9 jam perjalanan ...mase balik jadi 13 jam sebab berenti bape banyak kali ...En Hubs penat .... kesian die ...aku mmg tak boleh diharapkan ....masih lagi mabok naik kenderaaan.... orang selalu tanye .... ade alahan x...ade2...alahan ketika mula2 naik kapal terbang (kepala senoneng) dan alahan ketika naik kete (jalan mcm ular kene palu ) senoneng jugak.....

Itu je alahan yang berjaya direkodkan setakat ni ...

Tak sama macam orang lain ....nasib badan la ...even aku nyer experience ngan mak aku x sama pon...die kate die xde ape2 ..perfectly normal..while I ....aku jalan lama sikit .. (pukul 8 lebey da tido) ...pikir banyak sikit .. (kepala da pening) .....berdiri lama sikit ...kaki da bengkak...so might be semua org berbeza kot ..what you moms get might not be the same as yours ... so jgn banding2.... kecuali simptom tu same bole la ..

Okey jom mulakan perjalanan perbualan kali ni .....

Stori Mori Pengalaman Den Balik Kampung

Setakat ni ..percutian balik ni ..(walaupon untuk 3 hari saje) tidak dirancang...pulus pon cukup2 bulu hidong je ...maklum je la ...aku da membeli sakan mase gaji haritu .... so ni pon bidan terjun je ..kebetulan en hubs kene kaver bola T Team and JDT (yg kontroversi bagai tu la) aku pon buat muke sedey ...die pon munkin perasan kot...last balik aritu awal bulan 12...kira macam 2 bulan jugak la x balik..... so berdezup kite balik ..... walau pon 13 jam beb.... lama beb ....sabar je lah.... okey da sampai ..kasi en hubs berehat...

Tengahari mase untuk merambu.. (mase naik kete) en hubs da sediakan bantal tido 1 untuk den...sebab seperti jam di dinding...masuk je 930 lepas cucuk insulin.....den pon terlepok tido..x mengira perot yang bulat x mengira badan yang x selesa...elok je ...tido....

Lunch tu kite bercadang nak melawat kawan baik aku (Liza) yang baru je lepas operate apendiks..so amik lin n dekla kat kg paya...lepas tu bertolak pegi umah si liza..berbual la ..bersungguh2 berbual ...sampai pukul 2 lebey.....cadangnya nak nengok wayang Robocop ...tpi sebab lin nak balik Penang ...so kite tunda je la..makan kat kedai kegemaran aku Macau Portuguese Chicken lepas tu shopping kat Aeon...biasa la...bile pegi ni ....acara wajib adalah beli bra... (hahahaha) xde plak aku nak segan2 kan ...normal la tu ...bra ni keperluan lagi2 la makin besar da .....so pusing punyer pusing .....aku ingatkan .... baju kat maternity ni x muat..... sebabnyer 2xl ni susah jugak ..... aku da lame x konpiden kat baju2 saiz 2xl ni ....so alih2 bile muat mcm x percaya ..kebetulan yang ada tu pulak 50% diskaun ..aku sambar je la..tpi bukan semua bende diskaun ..yang seluar maternity ni ..aku beli bedal aje la....mcmane xnak beli ... skang ni baju biasa yang xde getah da xmuat so nak ke xnak ...kene pakai jugak la baju maternity ..tapi x sure la ....baju maternity ni kang silap konsep plak... susah gak...sebab aku jarang nengok org sini pakai ..tp aku try pkaai la mane yang ade tu ...dulu x bape nampak skang ni pakai baju kurung mmg x selesa...so jubah ....n baju maternity la...ni pon kecik je perot ni ....nanti besar lagi...camne ntah gaya nyer kan ..ahahaha x sabar nak nengok diri sendiri jadi semakin bulat......

Cuti hujung minggu ni ...aku banyak beli makanan je ..... lepas tu jam pulak kat stadium org nengok bola punye pasal..... nak pegi pasar tani ramai org ...nak pegi nengok baju ramai org..tapi overall weekend yang produktif la ...sebab nyer dapat jugak balik kampung ...cakap ngan mama ...bebual and spend time ..siap pegi jalan2 lagi walaupon dekat2 situ....bile balik bawak kete ...mcm2 bole buat ...tapi xsedapnyer .... sebab kejap je ..tau2 da habis da .....

Pengalaman Cik Bebi untuk 22 weeks
Ocasionally aku rase takut...sebab aku kan besar ...kadang2 aku rase mcm aku nak hempap die plak...kelaka betol...nak2 bile tido ....kalu tertiarap..teringat macam eh penyek anak aku kene hempap...tapi mama cakap pandai la die duk dalam bublle die tu bergerak2...xkan la nak bagi mama die hempap die..baru rase lega....lately aku asik risau je ..masalah dunia pun bole buat aku risau ...especially bende yang berkait dengan baby ..ape2 je negatif je ....akan buat aku rase sedey and tertekan..and memikior.....nak tanye orang banyak2 kali sape nak layan kan ...

tapi aku bertabah la..mase buat keputusan nak balik jb pon ...aku mcm takot sgt..tapi pikir balik..rindu nyer kat mama..and da 5 bulan kan ..harap2 nyer xde ape lah...alhamdulillah da pegi balik da

Berat aku ingat makin tambah kot ni ...sebab makin berat perot aku nak ngesot kiri kanan kalau tido.....nanti kalu esok pegi klinik..alih2 naik g berat aku mesti kene mara...tp bio aje la..xkose aku .....naik 1kg je pon.....pekakkan je lah telinga..... aku lapa aku makan ....habis cerita kan...cik bebi mcm biasa...sebelom balik tu asik anu perot mama die je pukul 10 ke atas..tp skang ni x de dah..agaknyer terdengar suara tok mama die kot..... tok mama la paling happy dalam ramai2 ni ...asik nengok betol x perot anak die ni ade anak atau lemak..perot aku same je ..cume skang ni the roundedness tu lebey nampak la.....ade ke perkataan macam ni ....

Basically life same je ..aku xde la catu sgt makanan aku..makan je ape yang ado ...tapi setiap mase nak mengunyah ..tu habit yang xbole nak elak la.....lepas tu cukup kuat tido..jalan sikit buat keje sikit penat da...penat sokmo ....so kesimpulan die ..aku x same kot macam org lain ..nengok la ..kepenatan melampau...org nak kate ape kate la .... tapi aku tetap mcm ni...

Esok nak pegi jumpe sister...nanti kite cite g yerk.... hahahah



You Might Also Like

0 comments: