preggy journey

23 minggu sudah

Tuesday, February 11, 2014 Baby Bee 0 Comments

post signatureAssalamualaikum,

Lately sebab x banyak keje ..aku memang sentiasa boleh update la macam2 bende ...so ade beza ke minggu 22 ngan 23 hahaaha ...xde kot..... eh ade la... berat naik dengan jayanya sebanyak 4.5kg....

Bayangkan la...dah la hambe ni obesiti...alih2 naik berat....JM terus pening kepala..die kate awk tak caya ke berat awak..op cos la.... 2 minggu lepas elok je berat ni ...hape ke hal naik banyak sgt...nak kene pelempang ke...... (tp memang tak percaya pon...so naik sekali g) turun 0.5kg dari mula2...x logik betol....misi pulak da geleng kepala....

" Lailatul.....kenape berat naik 4 kg ni....besok jumpe dr la...amik darah....bla bla bla..."

Lailatul buat ape...die sengih2 je ..salahkan balik kampong makan macam2 ...hahaha sabo je lah.....

So esoknyer...memang aku kene pegi klinik pon...BSP review...mula la adengan drama swasta...

Pembantu kesihatan je pon....mula2 da nak mara2..tp disebabkan x baik aku nak mara2 siang2 hari aku layankan la..die kate pegi cek tekanan...lepas tu pegi amik darah ...pegi urine test...ai makin bertambah...adekah sebab berat ni tambah..... aku pon relakan je la ....cek bp ... tinggi sikit 130/80... misi tanye...ade tekanan darah tinggi ke...setau aku xde plak ..... lepas tu .... cek darah.... amik darah... (aku sememangnyer makcik pengecut...rase mcm berkali2 amik darah pon still takot..) 2 botol untuk darah yang di amik..sekali tup2 ..nak setel.die ternampak pulak .... Hba1c plak..aku sekeh kang misi ni ..die pon cakap...dek kene buat lagi la darah satu g tak amik....nak nangis ko....die cucuk tempat same sebab urat lain clear x nampak langsung.....

ok lepas tu aku tanye ..kene urine test gak ke misi..die kate tanye lab...aku da terketor...aku x cek darah pagi tadi...kot2 la sekotak susu tu buat alih2 naik sugar content aku ....hahahaha ..lame gak tunggu 15 minit..siap aku tanye g....kak ...ade gula ke? semalam test ader gula...xde tp kencing kotor sikit..hai ...aku dalam hati pon memikior...punyer la banyak aku minum air.... kencing kotor g....parop nyer la
tapi sabar lagi...misi kat luar siap tanye ..dek arini tak jumpe dr ke..jumpe kak..sy kan suke jumpe dr..hahahahha

Masuk jumpe dr...meremang da ketakotan..tapi dr x mara rupenye....dr cakap...kene diet la..ni banyak sgt berat ni ....review balik this week (besok) untuk reading BSP ....die kate sebab da tukar da..die nengok selalu petang je ...aku hypo ..bacaan selalu 3.9 ...die tanye kenape....aku jawab..takot nak makan ...takot overdose gula..so penangan nyer ...lapo la hambe..... bebi sekali lapo.....die pon kate... makan epal la..makan epal hijau sebijik ...pukul 3 ..... ok so skang ni tiap2 hari aku bawak sebijik apel... in between lepas bekpest patot makan sekali g..tpi kalau aku x lapa..aku telan kismis je ....kalau lapa biskot penuh kat meja....

so lepas tu ..aku diet...xde la diet sungguh2..sebab kadang2 lapa kan....aku banyak makan sikit2....dulu aku x mengawal mane..ni strictly 2 sendok..kdg2 je terover the haull....kdg2 tu xpe la.....minggu ni cek darah sebab bile naik badan memang naik darah...tp alhamdulilah bacaan 113 and 106 je....walau pon kepala aku berdenyut2..muskil....

Sikit je aku nak kabo...munkin mesin timbang kk tu rosak kot..sebab aku timbang mesin timbang klinik opis aku ...elok je tambah 2kg untuk 3 minggu...hamik ko...xkan la...dalam beberapa hari 2.5 kg tu bole ilang...pfft......sabar je la ...hahahhhaa


tapi bacaan semalam adalah sangat2 ok

5.6/5.5/3.9/6.0

bacaan normal tu...except for malam tu ..tpi tu normal la sebab selalu tinggi gak..eksesive makan and test x cukup 3 jam....

Baby feelings...aku rase mcm kdg2 aku rase..die menengang ...nak2 time tido..keras sane keras sini ..tapi ni masalahnyer...aku xtau betol ke idok ...ni masih kompius....kalau nak tido selalu rase sakit la..bawah tu ari2.... lepas tu tadi pon rase... rasenyer tu baby kicking kot..die cakap..mama abah bebi da mangun ...weee time to tumble up and down .... lepas ni minggu depan aku cuti Ahad...16 Feb...detail scan..insyallah nanti aku update..sangat2 nebes ok....sebabnyer aku bace macam2 orang cakap pasal detail scan ni ....tapi redho je la..harap2 bebi sihat ..xde masalah..En hubs pon xde..die pergi kerusus...so pegi sorang2 la sepital...petang tu kene jumpe misi g....misi ni rajin beno jumpe hambe..layan je la...GDM patient carries unlimited danger so good for them to care...misi ke JM ke selalu kol takot aku x pegi check up.... time kasih la..harapnyer dipermudahkan perjalanan.....

Lepas ni update pembelian...adekah terlalu awal...da nak masok 24 minggu untuk aku membeli...ape2 pon ...aku da terbeli..... bukan terbeli bile sedey je aku pegi membeli....tp aku x post la ..aku post bile da 7 month nanti insyallah...ape2 pon doakan terbaik yerk.... ahad ni .... hihi

FYI..belom ade tanda2 nak dpt tetap g ...malas da nak cek ....asik same je status hahahah

You Might Also Like

0 comments: