Ain dengan Tam

Monday, August 23, 2010 Baby Bee 0 Comments

Ni nak cerita...satu cerita yang tak tahu la best atau tak...tapi ni keluhan hati aku time bulan-bulan ramadhan ni..Ain...hubby aku....die ngan aku sangat-sangat berbeza personaliti...dah lama da aku duduk Tganu ni kesunyian...so memandangkan aku ni suke kucing....satu hari tu..kiterang pun decide la nak bela kucing...starting bulan Oct09 aku bela la kucing ni..nama die Tam...of course la die hitam belegam...hahahah.....aku sayang die...mase amik dulu kecik aje...besar tapak tangan je..skang ni da besar lengan da...makan jangan la cakap...satu hari satu mangkuk aiskrim kecik..makan whiskas.....bukan la kucing bulu lebat pon...tapi bila kite ni da suke kucing....kucing biasa pun kite sayang kan..nak dijadikan cerita..mase kecik2 tu..kami berdua tatau jantina die..pasal tempat anu die kaler itam...cuit-cuit ...takde rase betina ke jantan...bila bawak balik umah umi ain..baru la tau die jantan rupanyer...and biase la kalau kucing jantan ni...suke la kencing bersepah-sepah....sebenarnyer...tam tu kecik agi..tapi disebabkan takde kawan and naluri die agakanye...tiap2 hati die bising aje..seolah-olah macam mencari2 awek...tapi kalau depan awek die lari pulak..penakot jugak...yang aku nak luah ni....sejak dua menjak ni...aku naik menyampah ngan ain...suke sangat dera tam tu...sket2 ankat die dari atas ke bawah la..marah la...sampai la semalam betol2 marah punye pasal..aku buang remote tu kat die..saje2 die aje baling kunci kete kat kepala Tam...dari kecik2 aku diajar untuk sayang kucing..memang betol..cara aku bergurau ngan die mmg kadang2 extreme...tapi aku tak sampai hati nak mara die cam die buat salah besar..bio la pun die kencing kat beg kesayangan aku...kite ni jadi manusia kene paham.....kucing ni makhluk allah dahtu tak buleh berpikir... kalau berpikir takkan la die jadi binatang..kite tak boleh la bergurau lebey2....tahun ni raya..munkin Tam takde da....pasal aku rase baik die duduk ngan mama aku dari duk umah aku...tak sanggup nak bergado ngan ain pasal die rase ape die buat kat Tam tu betol..baik selamatkan sebelom die trauma...ape2 pun..ni luahan ati aku...ain munkin tatau aku rase camne..tapi aku terpakse meluah kan sebelum air mata ni menitis kesian kan Tam......

You Might Also Like

0 comments: