Cantik Kah anda...Cantik Ke????

Monday, August 30, 2010 Baby Bee 0 Comments




Semalam..as usual lepas berbuka..aku yang suke nengok tv ni bukak la cerita Jessica Simpson..."The Price of Beauty"....bukan la aku suke kat die ke ape...tapi cerita and meseg yang die sampaikan tu yang aku nak hightlight kan....ader la orang dok kate2 die alih2 jadi debab la ape2 la..tu selebriti..yang semua org macam kanta dok nengok..ader aje silap..public figure...tapi yang aku maksudkan ni..orang2 biase cam aku n cam korang..pernah tak korang terfikir kenape kite dok pandang org tu cantik kalau die perfect aje....kenape kite tak nampak luar dari batasan mata ni untuk menilai cantiknyer die.....berbalik pada cerita ni..aku bukan la avid fan yang nak ingat mase bile cite ni on air..tapi kalo sempat memang dapat la nengok nyer...aku rase JS ni buat cerita untuk tunjuk yang ramai lagi org yang pelik2 kat dunia ni..mengagung2kan kecantikan bukan seperti yang kite nak nengok.....kalau kat jepun.....orangnyer berseni...kalau sekali pandang pun kite tak pecaya orang jepun...bak kate org yang da pegi jepun..memang la negeri die penuh dengan rules and orang die ikot segala rules tu..t.api di sebalik itu...ader jugak yang rase perlu jadi cam animasi kartun tu...tapi wlu pun dorang pakai pelik2...dorang tetap suke jugak....jadi kenape la kite ni rakyat msia ni kalo nengok orang pakai pelik sket..terjuling mata2 kite nak mengata.....apa hak kite...kite pun bukan nyer sempurna...ape hal nak mengata org yang lain dari kite...nengok pulak kat africa...ader sesetengah tempat....lagi gemuk sorang tu...lagi bagus..isk2....kalo kat msia ni...aku ni la contohnyer..pegi mane2 pun tua ke muda ke kecik ke panggil aku gemuk..(of course la bohong la aku nak menidakkan aku yang gemok ni) tapi diorang tau tak aku pun ader hati dan perasaan..aku pun kalau boleh nak jadi normal jugak....tapi masalahnyer belom lagi boleh (dalam nada positif....mane la tau tak lame lagi kurus) hahahaha...tapi kite nak salah kan siape?....mane2 aku pegi pun org tetap judge aku...cume korang jgn judge ..cume korang nengok disebalik lapisan2 lemak2 tepu aku ni...aku baik tak..aku peramah tak...aku suke tolong org tak...itu yang patot kamu2 nilai..bukanyer lemak2 aku yang jadi beban tangungjawab korang.....hahaha....last2 skali JS tunjukkan sorang wanita ni..die da lima tahun tak keluar rumah pasal kulit die tak sekata...bayangkan la..kalo keluar pun selain dari die mmg kurus mesti org ejek die alien ke ape kan...tau aje la budak2..takde hati perot punyer....tapi bile da disolek2...eh....cantik pulak....so macamane kite nak define beauty..jangan pandang dekat rupa..jgn pandang dekat potongan badan...tapi pandang hati..pandang senyuman die..pandang gerak geri die.....bagi aku..bio la badan lelemak cam den ni...tapi yang penting hati den cantik...bukan puji diri sendiri...tapi aku rela cakap direct dari cakap belakang...cantik cakap cantik..tak cantik cakap tak cantik.....jangan lupe tu....lepas ni buleh la nilai kecantikkan dari dalaman pulak yerk.....

You Might Also Like

0 comments: