MerDeka....and Hari Raya

Thursday, August 19, 2010 Baby Bee 0 Comments

Lame da rasenyer aku tak menulis ape2 pun kat sini..so harini dek kerana terlalu banyak mase aku buang untuk belek FB tu..aku pun rase nak menulis merapu la...Bulan Ogos dah ni..bulan puasa tahun ni.....berat sikit la...bukan berat badan tu....berat pasal nak bergerak time puasa ni....panas kan...gitu la...tapi walaupun bulan ramadhan still kerje tak la berat mana pun....macam bulan tak pose.....bulan ni...bulan merdeka..ujung bulan ni....tahun ni pasal da menginjak umur ke 27 ni..ader la sket semangat patriotik aku nak menyambut merdeka...tiap2 kali bile teringat zaman2 sejarah dulu sebelum merdeka tu..terase beruntung la kan pasal aku dilahirkan lepas merdeka.....moden da zaman skarang ni..nak pegi mane2 takde masalah dah....aku belum boleh kupas lebih2 lagi pasal merdeka ni..pasal aku bukak topik pun...at the end of the weekend aku kene buat teks ucapan merdeka..which aku tatau ape nak ditulis lagi..hahaha....okay pusing pulak cerita nak raya...tahun ni ....raya ke 2 aku beraya ngan ain...and aku nak balik jb la as usual..takkan nak raya sini kan..kesian mama aku sorang2....cume yang membuat aku dok terpikir2 ni..bunyik kate...gaji yang nak dpt bulan ogos ni nak di simpan untuk raya...saket la jugak jiwaaaaa......macam2 nak beli ni bebs..tahun ni pasal income pun da stabil.....jadi aku nak belanje mak aku baju la..baju raya....nak belikan emas rasenyer tak cukup kot...and macam biase la rutih hari raya aku yang anak tunggal ni..pagi melawat kubur abah...dahtu tukar baju berdezup pegi umah lin...tahun ni lin masak soto katenyer..tak kira la soto ke ape ke...mmg aku tiap2 tahun pegi umah lin...rutin la sejak da besar ni..lepas tu tambah pulak tahun ni.....nor pindah umah baru.....aku nak pegi melawat la..sambil menyumbang 2 3 lagu...hahaha....nasib la tiap2 tahun ain tak kisah balik umah mama je..tapi nak buat camne.....anak sorang kan...eh....dalam banyak2 cakap ni lupe aku nak bitau...raya ke 2..harijadik aku..hadiah..mesti la tak dpt mase tu...macamane nak dapat kan...bajet da lari ke raya...takpe la lepas raya ni baru mintak...cume jgn sampai die terlupa sudah..hahaha..harap2 dapat la gaji awal...kalo dpt gaji lambat ..takde la duit..pening kepala.....tapi ye la tu..cycle of life..bkan gaji tu 5 angka kan..so kene la redha... ape2 pun tahun ni..tahun sederhana..tak boleh nak vogue2 sgt..bajet takde....

You Might Also Like

0 comments: