Kejotan LETRIK

Wednesday, May 18, 2011 Baby Bee 0 Comments

Semalam....semua org cuti la kan...cuti hari wesak....isk...sedey nak bercerita...babak yang meninggalkan kesan mendalam dalam idop aku.....sebenarnyer memang lame da aku berangan nak beli kamera DSLR yang canggih manggih tu..tapi dek kerana bajet sentiasa belom mencukupi...bagi orang yang ader duit..munkin 3k tu kacang je bagi die...tapi aku..hisy..payah gak nak kumpul ni..so terpaksa la gune kamera lame..nikon compact ...ahaha...baru2 ni...anak kesayangan aku...apam si comot..telah menconteng arang...meng "kencing" kan bateri charger kamera aku...so en hubby kate..kalo jemur ok la..tapi sayangnye...die da short...charge la bape lame pun..suku je bateri yang idop..takkan aku nak bertahan dengan suku bateri kan...so aku pun semalam...konon2 nak godeh...sebenarnyer inspirasi dari En hubby..die selalu mengodeh2 pasal die pun dulu amik aliran letrik....aku pun try godeh..bukak..pasang balik....lepas tu letak wayar pawer.....alih2 tak idop terus..konon2 nak buat pandai bukak semula..mase bukak semula..tak sedar yang aku tak off pawer...ape la....melekat terus den punyer jari jemari yang bulat ni kat board tu..bile melekat..jam jugak..terkejut...alih2 tersentap...terbuang....lepas tu jari2 aku terus kebas...pecah berderai board charger tu...hilang la harapan den nak jadi mc gyver...and yang paling tak best nyer...sampai harini den nyer jari masih lagi rase sengal menyengal...tempat yang melekat tu semua nyer terbakar...dahla besok aku nak kene pegi pulau redang..dahtu gambang..trauma nyer aku...tempat kejadian...di mane bateri tu tercampak..still aku tak buat ape2 pun..aku biar kan aje.......bile nampak bateri tu berkecaian...alih2 timbul rase sedey....ape la lagi yang nak rosak bulan ni kan..dah la hp pun cam ader alat kawalan sendiri..suke2 mak bapak die je nak mati idop tanpa arahan aku.....kamera pulak rosak....so mane yang penting ..kamera ke hp....rasenyer hp kot...cume nanti la..bile jadi kejadian camni...en hubby pulak takde sampai seminggu..hati jadi sayu aje......munkin sebab en hubby takde depan mate kot.....kalo dok jb boleh la buat happy2 ngan mama...tapi ni dok sini..berkurungla den dalam umah sambil mengurut jari....huhu....

You Might Also Like

0 comments: