Projek "P"

Akibat banyak berjalan

Wednesday, May 04, 2011 Baby Bee 0 Comments






Mungkin ni la rezkinya duduk kat pejabat ni...berturut2 den sibuk dengan macam2 event universiti....baru je aritu pegi kaver event Bicara buku kat PWTC...mase tu gaji da masok...ader la den beli ape2 yang penting tu...lepas tu terus pegi event lawatan ke UKM untuk pantau billboard..rehat 2 hari rasenyer kat opis..tup tup kene pegi kl pulak..pasal dpt slot kat RTM....untuk SUKANUN..time ni..duit mmg tak lebat cam baru dpt gaji la kan...tapi alih2 padini leh pulak sale....aku pun sambar 2 pasang kasot....sandal ngan flat shoes..kalo ikotkan nak beli jugak yang lain..tapi memandangkan kene jaga bajet diri sendiri pasal pasni nak pegi jalan2 g..so aku beli yang sekadar yang mampu...yang paling best....beli baju padini pulak..lame da aku tak beli baju dari padini..sejak mengetahui diri ni mmg sendat nak pakai..tapi bile test..saiz xl muat semula da..bestnyer..lepas ni buleh la selalu2 beli baju kat sane...hahaha.....padini buat sale...sempena hari pekerja kot...all store diskaun 50% bayangkan la stok2 baru diskaun..memang kasi mata pinor..hapis pun siap sambar shorts ngan belt..den lagi la.memang membeli sepuas ati.....sebenarnyer bajet tu bukan besar pun..tapi ader la sikit..bulan ni mmang ader extra sikit2 duit tu...lagipun lame da aku tak beli baju padini..tau la..baju dorang ni kan saiz kemetot2 je..aku bukan nyer kecik pun..rezki la tu..2 2 baju cube semuanyer masuk...hahaa...dalam2 sibuk membeli hati jugak terpikir2 ni...kang nak pegi penang lak..memula cadangnya penang ngan kedah...alih2 da termcam pegi banyak negeri pulak....mula perjalanan malam tu......naik van kan..bergegar2 naik ...bukan la pertama kali naik van pertama kali lalu jalan tu naik van..aku tak penah pegi pun penang..tempat kelahiran mama n tok timah den tu..kecik2 dulu selalu la mama cite la pasal kampung dodoi..jalan campbell....so mase mula2 masok penang tu...nampak macam berada kat singapore pulak..bape banyak apartment tinggi...kondo tinggi2..mesti banyak duit2 org penang ni umah mahal2 belaka..mungkin singapore lagi tersusun..but still quite like singapore beb..org cam aku yang pertama kali pegi..ok la...tak pegi mane2 pun....pegi beli jeruk kat pasar chowrasta dahtu beli karipap die bungkus jadik temosa..kelaka sey...tapi sedap yang penting sedap..mase kiterang sampai tu..da pagi bute pukul 6.00 pagi......jadi tido masjid je...masjid pun masjid la..hahahaha...yang penting aku dpt mandi....lepas habis je shooting terus gerak pegi alor setar..sebenornyer tak tido lagi ni..tido2 ayam..dalam van mane la selesa...penuh ruang dah satu hal da..kelaka betol.....pening kepala aku..tapi biase la tuh...sampai alor star..baru la dpt masok hotel...lepas tu aku pun tak tido..so kat alor setar...kiterang malam tu di jamu makan seafood..okla tuh....macam2 gak makan..org belanje..ape lagi..tapi tak malah pun..nak banding ngan harga kat kl...rasenyer makan kat sini murah je..hahahaa...kat alor setar sempat la aku snap gambo masjid lame...yang dulu2 nyer jadi mercu tanda..kelakanyer asik tersesat je..destinasi terakhir kat kuala perlis..so akhirnyer..aku pun masok pulak perlis..jadi macam penang...kedah and perlis...balik on the way tu siap benti kat banding amik gambo..so bukan la namenyer percutian..tapi alhamdulillah la macam2 destinasi dapat pegi..teruja la....dengar2 cite lepas ni ....ader shooting kat langkawi pulak..berjalan aje kerje kami2 ni..nak jadi ape ntah...tapi rezki allah nak bagi kan..free je berjalan....time kasih kepada yang mengsponsor yerk..hehehee......semoga murah rezki ...so tunggu la..lepas ni bulan jun ni..da merancang untuk pegi ke swak and sabah..kalo rezki murah..nanti leh arr upload gambo..hahah

You Might Also Like

0 comments: