Di Tepi Lampu....

Sunday, July 31, 2011 Baby Bee 0 Comments


MAcam tak percaye je.....besok da masuk Bulan Ramadhan..dalam2 kita mengejar la pahala lebih bulan ramadhan ni...rasenyer banyak jugak program2 yang asik berlaku sepanjang beberapa bulan ni..yang paling happening aku rase adalah chelsea...arsenal...liverpool datang mesia...selalu kite nengok kat tv je..ni life depan mata..and of coz ramai jugak la yang tak fanatik pun leh jadi fanatik...aku mmg tak suke nengok bola...so tak kira la sape dorang tu berjuta2 pun...tak fanatik tetap tak fanatik...hahahahah so bile kengkawan bukak topik bola..ape aku nak jawab...aku dengar aje la..hahahah pasal tak masok port.....aku pun this month particularly sgt2 banyak kuar pejabat..menguruskan pelbagai urusan dalam opis..hahaha tapi takpe la..boleh claim so pegi pun berbaloi2 .....tengah menulis ni..teringat la macaroons..lately aku asik teringat nak makan macaroon...kenape tah....sedap kot..chewy2....cam merigue..of coz...aku bukan duduk ober the sea pun..tapi bagus la mesia ni macam2 makanan lain2 bangsa yang terhidang...hahaha....aku tak penah pegi luar pun selain singapore n indon...tapi tetap aku dapat merasa macaroons..ni bukan makanan mesia pun.....meringue pun gitu gak..so cultural diversity ni membuatkan aku takde la ketinggalan zaman sgt..ikot hati...memang aku terasa nak makan makanan yang asik dok tunjuk2 kat tv tu..tapi nanti la.....macam2 plan kene one step at a time...malam ni..da bermula la tugas aku nak masak utnuk sahur..tak tau nak masak ape seyh..hahaha..kdg2 penat kan...tapi takpe la nanti aku masak..hahaha ....aku bukan selalu masak pun......tak macam wifey orang lain..maybe sebab tugas kot...aku sibuk en hubby sibuk..kalo en hubby kate die kene keje malam..otomatik aku tak masak...aku masak weekend je..itu pun sebab skang ni en hubby susah nak balik lunch..so kene la survive kan...sebenarnyer ader cite2 nak buat kuih raya tahun ni....selain dari masak bende aku paling suke buat adalah buat biskot raya...tapi masalahnya....tak de oven..takde mixesr..nanti la beli satu2 slow..maybe tahun depan da boleh buat kuih..kalau boleh beli macam2 la aku nak beli....kalau aku tak jadi PRO...aku nak jadi tukang masak kek..bukak kedai kek..kalao ader rezki ape salahnyer ..hehehe

P/s; ill leave u with this picture...sesuai kan aku jadik chef..hahaha

You Might Also Like

0 comments: