CeriTer Sedey saye dan passport..

Wednesday, August 10, 2011 Baby Bee 0 Comments



Aku nak berkongsi la satu cerita..munkin pengajaran kot..ini la ..jgn tiru saye yerk adek2..hahaha...sejak aku dapat pasport antarabangsa aku tahun 2007..bukan la banyak sgt tempat aku pegi..tapi Singapore tu destinasi tetap la..sememangnya aku mmg familier la sikit Sgpore to...Uncle mmg duduk sane lagi and arwah granpa granma pun duduk situ..Mama je beralih ke Mesia...tapi takpe la mane2 duduk pun tak kisah..pasal pertalian tu still ader wlaupun jarang2 jumpe...tempat lain aku tak gune mane la..penah la pegi indon sekali ..pegi medan...takde la best mane..tapi sebab dibayar kire best la jugak..time kasih kepada ex-boss en rahman..hahha..so kenape alih2 aku sedey...bulan 9 ni genap la setahun aku tak pegi sgpore....hisy sedey sey....kalo tidak tiap2 kali balik je jb mesti singgah..memang aku peruntukkan 1 hari la untuk aku berjalan2 kat singapore tu...kadang2 tak membeli pun...lebih pada melepak je..sebab aku suke singapore..bukan suke macam aku sayangkan negara aku...tapi singapore ye la...lebih advance and tak bape susah nak cari baju saiz aku..cume duit tu tukaran mata wang tu la..dulu ....2.2 je..skang ni dengar cite da 2.4...banyak tu beza....ngan gaji ni bape sangat la kan...tapi macam2 jugak aku leh beli..mase keje kat citibank dulu dapat baucer boleh la beli bedak mac and perfume...ape aku suke singapore ni kalau time sale memang la original pun boleh sale lagi....kalo kat mesia ader ke sale perfume? susah nak jumpe kan kalau ader pun..tapi singapore idok le....memang ader sey...baru2 ni kak D siap beli g original kat Takasimaya bape je...lepas tu kepada org yang suke bershopping cam aku...tiap2 kali turun je mrt..mesti jumpe 1 shopping centre and bcoz org singapore ni kaya raya kot so kite nak masuk butik2 mahal pun tak rase ape....

Contoh ek..kalau kat mesia..kite nak cari barang cam Coach..kite kene masuk butik kan..kat Spore tak pun..ko masuk shopping centre cam Takashimaya...ader je kedai Coach..ko pun tak malu nak masuk pasal die da termasuk sekali kan....aku suke pergi Orchard..hahah macam2 lagi tempat2 menarik kat singapore tu..tapi sebab kat Orchard tu kalau larat bape banyak kedai leh pegi..sebelah menyebelah pulak..dari Far East sampai ke Plaza Singapure (yang ni tak bape pasti..gua main tembak je)....overall semua orang suke pegi Singapore...

Kalau aku pegi Dorothy Perkins sane sebab ramai org..aku main pegi je pusing2..so takde masalah pun..yang bermasalah adalah poket aku aje pasal pertukaran duit tu la...

So kengkawan kat sini da merancang ujung taun ni nak pegi Singapore sesama sebab time tu time year end sale...so plan aku..naik flight pegi Changi Airport..asal nak naik flight kenape tanak naik bas je..pening da satu hal..hahaha bile naik flight pegi duty free die dulu ..and kat situ pun da bape banyak bende leh nengok..kalau pandai nengok price beli aje la ..die ader travel size so ader perfume ke ape2 kite suke tayah la kite beli yang besar2 kan...dahtu terus carik hotel 81 yang dekat2 area Orchard..senang nak bershopping ..kalau takde pun cari yang dekat2 mrt...senang nak tuju mane.....bile da check in..lempor beg merate2 tempat...mulakan projek S hahaha...not sure la sape yang akan follow kalini..tapi da dpt da persetujuan dari KaK D and Kak Z..nak ajak lin and dekla n kalau Syawal nak ikot same ariff pun ok gak takde hal....dahtu makan maybe agak payah ..tapi mc d kan ader...ader kedai pasta tu tak ingat name..dahtu kalo pegi jalan2 leh singgah Geylang..macam2 ader dahtu kalo lalu orchard makan kat Far East la pasal situ ader jual nasik lauk macam2...hahaha so ape la susahnyer kan...the trip this time aku nak sure kan yang semua ok la....and 2 hari atau 3 hari tu puas hati semua orang nak berjalan....

PS : tak sabar2 nak setelkan ptptn annd uplift the stoopid ban so that at last I can go to Singapore...kalau tak pegi mane2 pun tak kesah..tapi kalo tak pegi sgpore aku rase tak best arr hahahaa okey...nanti len kali lak elaborate..kang org muntah nengok post aku haha

You Might Also Like

0 comments: