My future....

Cita-cita Saya beLajar

Friday, September 09, 2011 Baby Bee 0 Comments

Sepatutnya....da lama da aku tulis tentang ni..tapi aku tak pernah terfikir pun...alih2 arini aku free...so aku ceritakan laa hasrat di hati.....June lepas aku sah bergelar pelajar Pendidikan Jarak Jauh Universiti Putra Malaysia...satu pencapaian bagi aku...sebab aku memang tak pernah terfikir pun lepas aku buang cita-cita aku jauh2 nak sambung belajar disebabkan duit takde ....hidup susah akhirnya 2011 ni jadi kenyataan...buat orang yang ada ijazah memang bagi diorang ape la sangat yang aku sibukkan ni...tapi bagi aku yang dari habis belajar tu takde peluang langsung dapat belajar lagi...munkin disebabkan susah hidupnyer....so bile aku dapat amik muet tahun ni...dengan berbekal kan band 4 aku pun apply...aku dpt dua tawaran UPM ngan UTM...tapi aku pilih Upm...kenape aku pilih belajar kat situ..sebab aku amik Degree in Communication..memandangkan aku pun sekarang ni kerja kat Pejabat Komunikasi Korporat so sesuai la aku terus aje sambung bidang yang memang sesuai dengan aku....lagipun aku tak pasti future aku camne nanti...kalau nasih tu baik..insyaallah sambung lagi la keje kat sini.....tapi kalau tak sambung ape aku nak buat kan...hahaha susah jugak fikir kan tu..tapi ader la rezki nanti....hahaha so dah mula da aku belajar..agak payah nak anto assignment..sangat2 malas nak bukak buku..baru semester satu ni..tapi aku akan pastikan aku habis jugak belajar...kalau boleh bior la ader ijazah...tak sanggup da aku pikirkan org dok cakap n pandang aku sekadar aku yang ade diploma....bio la keje biase tapi at least aku ade gratitude..and u never know your future..munkin sekarang ni org pandang aku takde mata..tapi nanti satu hari aku tunjuk jugak aku ni boleh..so for studi aku asingkan la..sebab aku nak bitau ape2 hapdate senang kan......

You Might Also Like

0 comments: