Jalan2 Lagi

Saturday, July 07, 2012 Baby Bee 0 Comments

Assalamualaikum....lame da rasenyer tak menulis ..ye ke lame..last rasenyer aku tulis post pasal bali..lepas tu senyap je..sebenarnyer sibuk kerja...and then cuti pulak aritu...cuti berlibur k....orang kalu aku tulis pasal ni mesti kate..budak ni bape kali nak pegi....the truth is this year...3 kali ek aku pegi...campo bulan 12 nanti...bukan hape.....nak pegi jauh2 lagi belom berkemampuan....g pon akus uke pegi sini..shopping and tenang je hahaha....minggu ni sejak balik bukan la mase yang tenang untuk aku...ader je tak kene...munkin aku moody...munkin aku rase tertekan..haaa..mcm2 la...ader je aku ni...so sebelom besok start keje makin sibuk..meh la cite sikit aku jalan2 ni...2 tempat aku pegi..satu diri sendiri....pegi bandung (hai macam umah kke 2 tau..) tahun ni da 2 kali pegi....n lepas tu pegi tawau..pulau sebatik to be exact...aku rungkai kan semuanya kat sini..besok baru letak gambo la...arini tak sempat..hahahahaha

Bandung
Kali ke 2 pegi...terus terang cakap...mase pegi kali pertama tu..aku tak bawak duit sangat...ader la kurang nyer kan..ader bende yang aku nak beli tapi aku tak beli...of coz...org besar cam aku bukan senang nak carik baju..and bandung is heaven baju kan...gile banyak baju saiz2 aku..mane2 pon boleh jumpe...so this time around ....kiterang naik flight petang...sampai je balik je...terus pegi rumah mode..sebab sampai da petang...pasar baru pon tak bukak da..ke rumah mode bersama kak yati..opss lupe nak kabo kak yati n aku same2 pegi ber 2...sampai sini jumpe abg ayob hahaha..so untung la kak yati n time kasih gak abg ayob sebab belanje dek beg seketol...hahaha jadik gak muke kesian aku...hahahaha

Hotel
Kiterang dok hotel unik...betol2 depan kartika sari kat stasiun...gitu kot ejanye hahahaa....satu malam 134 ringgit...hotel okay cantik bersih....tapi water shower ade masalah sikit...tapi ok la.....so its a bargains...kalau jalan2 tu naik teksi je....atau naik angkotan....

Makan
aku tak memilih sgt...tapi kalau manis tanak la....aku tak suke manis....ape2 pon...seronok la...yang penting nyer aku dapat makan bakso....n perot kalini tak meragam...tempat aku melawat same je..cume tak la semua tempat kite pusing kan......pegi jalan riau - pegi beli 23 botol perfume...beli kain pasang kat pasar baru....ader jugak la yang aku tak dpt beli..so nanti aku pegi bulan 12 ni aku nak beli g....bulan 12 ni pegi ngan mama and kawan2 mama..s.eronok tak terkata hahahaa...tak sabar nak pegi...next time pegi musti rancang beli

1)suar jeans tempah kat situ je.... 200 ribu - macam 66 ringgit sepasang
2) tudung... lupe nak beli
3) beg tangan haahhaa tpi beli je la yang murah2 jgn yang mahal2 ..kalau jumpe yang 50 ribu cantik2 sambar je
4) lebih banyak perfume..memang aku gile beli perfume sebenarnyer hahahaha.....

ok overall tu je la update...aku tanak update sgt..sebab 3 kali setahun pegi bandung..hahahaaaa tahun lepas semua tak sempat tahun ni melampau2 lak hahaahah....okie ...

TAWAU
aku pegi atas urusan kerja....tapi kira macam melancong jugak la...sempat aku tido 1 malam kat bandar tawau..nengok wayang....kat hotel heritage..98 ringgit je....dahtu...kene pegi sebelah pulau...pulau sebatik...tido rumah akak angkat kak leila..baik sgt..rasenyer macam rugi je sehari duduk kat sane..tapi nak buat camne kan ...terpakse la....

lain kali aku pegi lagi....tawau ni murah jugak la barang2 banding ngan kk..nak2 mutiara...aku siap sempat belikan brooch mutiara untuk org opis tau...semua sekali hahah ..oberal memang best jugak la...cume penat..tak sempat nak balik ke nak ape pon...and pakai duit banyak sgt...so itu yang buat aku bengangn tu....claim tak dpt2 lagi....duit pon takde da..ape2 pon ...lain kali dtg lagi la hahaha tp jalan2 la..pegi umah kak leila n abg salem..da nak raya ni aku nanti poskan makanan untuk dorang la...heehhee...okey la..sebenarnyer tu je nak luah.....nanti aku nak post perfume post nanti2 la..skang ni tak sompat..semuanyer tak sompat..keje bertimbun2 hahahaha....tak best betol....


p/s : since aku nak pegi lagi bulan 12 ni..sape2 nak order kain pasang perfume or bedak inez yang ala2 mac....bole msg aku yerk... laila0983@gmail.com



You Might Also Like

0 comments: