PRODUCT REVIEWS

June Product review

Friday, July 13, 2012 Baby Bee 0 Comments

Happy Friday semua...sebenarnyer da lama la aku tak update ape2 pasal review ni..barang2 makin banyak dibeli....tapi lansung tak update...sengal kan...sebenarnyer sibuk...kalau kat opis memang la bukak je fb n sebagainyer tapi nak menulis ni perlu masa......nak kene ader masa lapang..bukan bole suke2 je menulis...so memandangkan baju pon da sidai..makan pon da makan tadik...bole laaaa nak cerita sikit pasal review..this is a collective review..bukan beli bulan 6 tapi beli randomly sejak 2012..rase cam aku takde review ape2 pon this year...aku buat selalu la gini..tau ader yang suke kalo aku review sebabnyer at least bole la kongsi idea and pengalaman kan...so enjoy yerk...hehehehe


INEZ ACTIVE WHITE POWDERY CAKE RM 20.00


Bedak ni takde jual kat mesia....aku beli kat bandung...memula nak try je...sebabnyer ingatkan balik kang nak beli la MAC studio fix cam bese...tapi rupe2nyer tak beli pon.....sebabnyer rase bedak ni ok da....texture sebijik cam mac...and yang paling bagus...die tutup pori jadi minyak tak keluar..sejak pakai ni ...aku tak touch up da muke aku hahahaha....sampai ke petang result tetap same.....so kalau ader yang nak order boleh gak..aku amik order harga RM 20.00 tu la termasuk kos ke indon...aku nak pegi bulan Disember kang...kalao sempat memang aku akan singgah and beli banyak sikit..bole di buat jual ni....kalau tak harga 20 munkin 25 bergantung kepada duit mesia and indon time tu....okey pada yang nak order sila pm aku kat fb atau pon emel arr laila0983@gmail.com...bukan nak suruh tukar bedak..tapi ye la kalu nak jimat leh test..nanti kalau aku ader amik gambo pakai bedak ni aku post kan yerk....

NATURACTOR SILKY LUCENT POWDER RM 35

Ramai orang da biase gune naturactor...murah sgt and sesuai untuk kite pegi majlis....cume kalau lepas pakai tu kene make sure cuci muke bersih2...kalau tidak besok ko nampak la jerawat batu...hahaha ni die punyer loose powder...selalunyer skang ni rutin aku lepas pakai foundation fluid memang aku pakai bedak ni....aku tekap2 kat muke....lepas tu baru pakai bedak inez...apsal sampai 3 bedak ni..habis lepas pakai liquid foundation kene le pakai bedai nipis....sebenarnye takpe kalau nak pakai loose powder je tapi aku rase nipis sgt la...tak bole ilangkan pon ape2...sebab liquid foundation aku bukan jenis full coverage...hahaha..okey...so ader teknik yang betul..sebabnyer kalo idok die tak melekat..so korang kene pat span tu kiri ke kanan bio loose powder ni mampat hahahaha.....okey..overal puas ati la..punyer le besau ....and harga cume 35 je...beli kat fb...hehehhe

ESSENCE MATTIFYING COMPACT POWDER RM 12

HEHE....korang mesti kate aku ni munkin tak centre...ni da 3 bende da aku dok membebel semua pasal powder...jgn silap sangka ek..sebelom aku beli inez and naturactor...tgn aku da beli essence ni...sebabnyer bedak mac aku tu da kerak2 je...so memang kene beli la ape2....g pon...bedak essence ni aku bawak pegi keje ngan bedak mac...ni bukan untuk mekap tebal2...die ala2 kasi ilang kilat kat muke je....so memandagnkan die tak bagi brush..ko tenyeh je brush blusher tu....kat tempat berkilat2...ye la selalunyer kalo pakai bedak ni half da berkilat cam kilang minyak..skang ni aku kureng pakai pasal bedak inez tu tak buat muke aku berkilat .....tapi ok la..maksudnyer kalo terdesak .....sapu je bedak ni...putih kaler die.....tapi jgn risau...sebab die nipis kan..bile ko tenyeh2 ......die tak nampak la muke nko cam tepong gomak hahahaha

MAC PRO LONG WEAR SPF 10 FOUNDATIONS RM 135 (KALAU X SILAP LE)


aku beli mac ni sebabnyer...foundation aku essence tu da habis...and essence tu die kalau pakai tak tahan lame....cair muke aku...aku memang tak suke sgt nengok mekap aku cair...kalau nak pakai naturactor hari2 rase tebal sgt....so alternatifly aku suke sgt nengok you tube.....and salah satu daripada aku punyer favourite you tube gurus.....selalu rekemen pro long wear ni...even mase aku pegi kaunte mac tu pon die rekemen pro long wear sebab aku keje malas nak tukar2 kan....so nak kabo pengalaman pakai sejak beli sebelom pegi bali aritu.....experience wise memang cantik kat muke aku...die memang tahan lame..cume nipis...so kalau ko ader bekas2 jerawat..ko kene letak sikit lagi kat tempat jerawat tu untuk kaver...aku dah la tak pakai concealer sebab tak pandai nak pakai....tapi sebab harga die 135..sangat2 ar aku syg nak pakai banyak2 and pakai pegi keje...siap aku carik bende lain pakai..so skang ni da 1/4 botol da..kejap je kan..munkin sikit atau aku tenyeh banyak sgt kot..hahahhaa....kalo mac ni aku jrg2 nak komen..memang aku suke la beb.....ape nak kate kan..muke jadi lain sgt....die lain la.....mase beli ni siap membe 3 org kirim 4 bedak mac g....mcm buat bisnes pulak aku rase....so kalau sape2 nak try bule.....bayar 135 le. ek..kalo macam aku ni bawah mata hitam...kene make sure pakai concealer....ape2 pon ...lepas ni target nak pegi beli concealer plak....

VITAMIN E MOISTURE LOTION SPF 15 RM59


Sebenarnyer 1 je bende ni yang tengah2 tu..tapi aku malas nak carik gambo lain...ni pon gambo org aku amik..ye la takde kamera nak pakai...nanti la...hahahaha...aku penah beli yang kecik yang travel size tu..and bile pakai yang tu ....org buat facial kate muke aku ok je...so aku nak beli yang travel pack tu da habis..so beli ni dulu la..sebab hada labo aku da habis..hada labo pon bagus...cume mahal la jugak..and aku tak paham la kenape die melekit2 hahaha macam gam uhu putih tu...geli beb..yang ni pakai muke kite jadi tak berminyak...and ader spf..skang ni kene pakai spf penting woor...

MY BEAUTY DIARI ROSE AND WHITE PEONY BRIGHTENING MIST

Sajer je aku beli sebab org kat us tu pakai Skindinavia..aku nak beli sini nak carik mane kan..mist ni bagus gak..kalau lepas kite mekap ...set je mekap pakai ni..die nampak dewy...kalu tak pon..malam2 lepas da pakai toner and moisturiser spray je ..untuk rase segar je..harga pon tak mahal 12 inggit je..cume kecik la..tatau la bape lame bertahan..aku beli ni nak test je ..kalau ok lain kali beli banyak botol polak kan....kalo ader duit lebey leh le beli yang urban decay punyer tapi kalau idok bese2 suda kan.....



okey itu je la yang aku beli terkini skang ni..ader product yang berulang2 kali da beli...aku tanak laaa asik cakap je kan..kang org muak..so this is it..ader dua g post aku nak buat...sebabnyer nengok tahun ni macam sikit je aku update...munkin nak banding tahun lepas tahun ni aku lagi sibuk agaknyer..kenape sikit je post related aku ni..so this weekend end ...menulis la lagi...hahaha ape lagi kan...okie...jumpe di post seterusnye ek......


You Might Also Like

0 comments: