Bee dan Cite-citenyer

Saturday, October 09, 2010 Baby Bee 0 Comments

Sedang harini aku ni langsung tak bz gamok nyer....buleh la aku tulis sampai 2 notes ni....nak bercerita panjang pun payah gak...tapi bagi org yang mengenali aku dengan lebih rapat..tau la aku camne....mase kat kolej dulu merupakan titik hitam untuk aku...lepas abah pegi meninggalkn aku n mama...kami selalu takde duit...selalu sgt la bile nak masok sem baru ...aku tak dpt sambong...n nasib tu menyebelahi aku n mama kot..susah pun...sampai habis studi ader je rezki....en hubby pun banyak menolong.....and sape2 yang menolong tu..memang aku tak buleh lupe la...okeh...enuf cerita sedey...yang sedey buang jauh2....yang happy je kite ingat....bermula la journey aku sebagai sorang workaholic..hahaha dari dulu sampai la umur pun da 27 ney....aku seorang yang komited keje....(chewah....angkat bakol sendiri).....ader bukti da sebenarnyer...mane2 keje kalu perlu ot wlu pun takde bayaran aku keje gak...so bile keje berpent lelah ni..aku suke la....sape2 pun suke la rewards themselves with somethings that is worths all the hardwork....jadik...tahun ni...wlu pun tinggal dua bulan aje...pre aim for the year 2011...aku nak mengelaborate kan bende2 yang aku rase perlu aku beli..untuk future advance ment.....so relax and just read it..hehehe


1) Netbook Hp/ Compaq RM1199

aku sebenarnye da lame da aim n beli sebijik...asalnyer nak beli notebok tapi rasenyer...netbook ni lagi kecik..punca utama nak beli...pasal lappy en hubby mmg da uzur..perlu dimasokkk ke hospital komputer da....hahaha..and aku terpikir untuk senangkan diri aku nk edit gambo ke ape....stillll memikir nak beli compaq atau hp..and harga pun still nego....insyallah 2 3 bulan lagi dapat la sambor sebijik.....and buleh la upload a lots of things kan....terpikir jugak nak buat online biz kalu da ader lappy baru neh...jual ape...tak pasti lagi..hehehehh


2) Blackberry 9300 RM 1199

Kalu kak D bace pasal bb ni...mesti kak D kate...nak beli...tak beli2 lagi...
hehe biase la...aku kn kate cite2...cite2 ni mmg kadang payah la jugak nak jadi kenyataan neh tapi biase la ....takkan nak bio aje kan...insyallah aku nak tukar arr and sambar sebijik...dulu berangan2 nak beli I phone....tapi bile nengok...rasenyer bb lagi ader feature yang aku nak kot...dahtu I phone ni...bapok mahal nyer...tunggu2 harga turun..tak turun pun..so buat ape la kejar bende yang takde..lagipun sony aku tu....asik2 hang...gmbo cantik..tapi hang buat ape... so kak D..insyallah by tahun depan buleh la kite BBM......

3) Camera DSLR RM3k ++

HEHEEH.....ini la yang aku nak sangat da 2 tahun da neh....Nikon DSLR D90 and ape2 la yang aku mampu.....sebenarnyer kengkawan dok kate d90 ni yang paling ok....tapi beb masalahnye....aku rase rege die mhal arr....n kalu dapat lens pun pendek....nasib la aku da ader flash and lens sendiri mase abah beli manual slr dulu...so tak perlu la aku semua nak beli baru...pasal aku buleh pakai lagi..lagipun..for beginner ..man2 la nak beli barang...pasal kalu beli macam2 tak pakai..buat ape kan..hehehe...Wan n Iza ader bgi job...so this is one of the reason la nak beli..prektis dulu la kan..nak beli bile tatau...tapi en hubby kate.....insyallah tahun depan ader la tu....(hopefully die belikan) heheheh

4) Coach Bags Pink Kaler RM570

Ini yang terakhir aku nak beli....harga die murah je....tapi ye la..untuk aku...at least kene kumpul duit gak....so tunggu la nanti aku nak kumpul duit beli..hehehehe aku suke pasal simple and tak mahal sgt..and kalu betol la jadi beli..this is my first relationships with the brand....ader org kate.....biase aje coach ni..mmg biase...tapi kite still tak mampu gak..kite still pakai beg biase gak..so biase atau tak.....biar aku yang define pasal aku yang nak beli...takkan aku nak bercite2 beli channel ke gucci sedang kan gaji aku tak seberapa.....bukan tak suke pakai yang tak ori...tapi raser berbaloi beli yang ori...tahn lama and tak makan dek usia...gitu la..ikot hati klo ader duit nak jugak sambo LV sebijik...tapi itu tunggu da betol2 ader duit la...heheh buat mase ney....beg coach aje..jadi pujaaan hati.....

5) BaLi (secret amount to be discuss later)
This is actually a trip yang lame da dirancang...konon2 nak pegi honeymoon..skang ni da jadi...basimoon...so aku decided..tak payah tunggu en hubby la..pasal die sibuk..pegi ngan kawan2 je..for the moment Miss Qaseh Suchi da mengkonfemkan trip ke sane jan 2011 still on....and so aku mmg tak sabar2 nak pegi la ney....hopefully the trip buleh buat aku tak terlalu tense ngan keje aku yang mmg tensi pon....anyway thanks again la en hubby pasal support sy wlu pun sy ni kadang2 emo tak tentu hala.....kalu dapat sambar dslr sebelom pegi bali sedap gak..buleh la amik gambo pro sket.....




Okey sekian saje la entry sy kali ini...sy dedikated kan entry ini kepada kengkawan sy yang dok komen fb sy tuh...untuk menunjukkan sy prihatin and dalam hati sy minda sy tiap2 hari ni asik kuar bende camne je..time kasih kerana mengkomen nyer..hahahaha...harap2 la tercapai..kalo tak tercapai biase la....sy insan yang lemah kepada godaan2 di tepi2 umah sy yang penuh dengan kaler2 yang menarik mata sy...hahahahaa..ape2 pun doakan sy berjaya beli yerk...hehehe

You Might Also Like

0 comments: