Hari Raya Haji, En hubby's Besday and HAri Tandas Sedunia....

Saturday, November 20, 2010 Baby Bee 0 Comments

Tajuk yang mengundang tanda tanya......

Ape-ape pun....4 hari bercuti ni memang yang paling produktif aku penah buat dalam idop aku...tak penah ader 4 hari yang penuh dengan aktiviti macam 4 hari ni...so aku huraikan satu persatu la..kenape..biase la...belog ni..memang untuk luahan harian dan ape2 je yang perlu aku luahkan (sambil mendengar BF aku anuar zain nyer lagu...chewah!!)

Okay...hari selasa...amidst all the drama in the office...ofiz yang penuh drama...mmg ofis aku la tuh.....petang tu aku bertolak balik kampung En Hubby....biase la reluctantly..aku mmg ader sedikit payah nak balik kampung ni...tapi pasal en hubby da ajak and raya aritu umah jb..so pegi la....tapi ok la..balik2 je...keje yang petama kene buat en hubby kene lapah daging kambing...adek die buat aqiqah while umi (mak en hubby) sibuk sediakan ketupat daun palas...needless to say..aku mmg sengal la bende ni..banyak kali cube pun,umi kate aku buat ketupat ubi...tatau la ape tu...aku sebenarnyer bukan paham sgt pun ape famili en hubby cakap..campo kelantan n ganu...aku duk tengah2 blur gile......tapi seronok la...pasal aku kan anak tunggal..jrg jugak la nak duduk kat dapor ni buat ape....masak memasak serah kepada mama tercinta laaa....by the way....mase aritu...besday mama..so sedey gak la tak dpt balik...tapi aku da balik minggu lepas...so takpe la kot..heheheh...lupe plak nak bitau...petang nak balik tu..aku da pening2 kepala...memula ingat that time of the month..rupenye2....nak demam la..haha jangkit sape ntah ni...

Hari rabu....raya haji.......pagi2 lagi da ader tugasan..cam pegi assigment..pegi umah ayah mat...pia adek en hubby qorban sebahagian lembu..pegi la aku...aku tak kuar kereta pun..satu aku jenis luar keras dalam lembek..kalo nampak lembu tu kene sembelih..mmg silap la...menangs kang ....kesian da satu hal...dahtu terus pegi ke selinsing...umah kakak ipar...umi en hubby korban kt sini..untuk pengetahuan..selame ni..aku tak masok port pun bende2 gini..kalo kat jb tu...kite buat kite tak nengok pun...ni aku nengok..dari mula proses sampai la terakhir..isk2..tatau la nak kate ape...tapi tak penah nengok..nasib la tak terlalu overdress nak pegi lapah lembu..gila...kalo dibuatnyer naik angin aku nak pakai kasot tinggi...siap kan org gelakkan...siap ader lembu jiran sebelah lagi berbunyik2...rasenyer takot kot..kene sembelih...setel hari kedua....hari ketiga menyusur balik umah la..pasal lusa besday en hubby

Khamis...takde buat ape2 pun..kami da sepakat nak rehat sehari..pasal penat la tiap2 hari nak kuar kan..besok nak ke kuantan...nak belanje en hubby la..besday die...hadiah awal2 da bagi da...baju Ralph Lauren...hrga secret...kopak gak la nak beli..tapi untuk besday takpe la....so pegi la kami..kononnyer nak pegi mesra mall je...malas la nak ke kuantan..skang da ader movie kat situ kan...tapi sape ntah soh die bukak pukol 2.30 ptg....kami da sampai pukol 11 lagi...so last2 pegi gak la kuantan..tercapai gak hajat nak makan sushi i king....mmg dalam kepala aku nak ajak en hubby makan sushi plus pegi nengok Harry Porter....tapi en hubby kate tak bole balik lambat2...besok die nak keje...takpe la...so leps pegi nengok wayang..aku stop la kejap kat Teddy Tales...konon nak beli sented perfume je...tapi last2 terbeli bende lain..adoiyai....kalo tak pegi kuantan ader g lebey duit...ni takde pulak...tapi takpe la..sabar eh...tak lama g dpt gaji..leh laaaaa berjoli semula...and yang paling best nyer....harijadi en hubby ni rupenyer hari tandas sedunia...and hotfm dok war2 kan....sampai muke en hubby naik menyampah..ye la....ape la tak bestnyer hari same ngan besday die..kesian en hubby...dahla terpaksa dengar berulang2 die dok cakap selamat hari tandas..kesian nyer....

Ape-ape pun....en hubby mesti happy pasal wlu pun kami dalam keadaan ekono money...tapi kami tetap sempat menyambut harijadi bersama-sama...Bee doakan en hubby panjang umur...murah rezki.....sentiasa sayang ngan bee..berkongsi kasih sayang dengan bee..and dapat jaga bee and future family kite bersama-sama..en hubby....wlu pun b kdg2 mara kan en hubby tapi en hubby cinta sejati bee.....

You Might Also Like

0 comments: