Something Bothering Me...Untuk Kawan2

Tuesday, November 30, 2010 Baby Bee 0 Comments

Hurm.......memulakan ayat dengan perkataan ni..merungkai seribu pertanyaan..tapi aku yang sepatutnyer bertanye.... " Where did my friends go?"...tak aku tujukan untuk semua..tetapi ada yang dah terlupe....dulu bile aku kuar statement... " kite kan kawan,,aku sentiasa ingat kat ko..." kawan aku reply.... " tapi ko da jauh....ko da kawen..tak same da"...sebenarnyer...sape yang tahu beza pun....mungkin aku lebey matured dari dulu..of course kawen ni mmg kene matang la....tak macam dulu ...orang johor kate sempudal..skang ni da pandai lipat baju..basoh baju kadang2 (en hubby yang rajin basoh...time kasih sayang).....masak...kemas umah..walhal dulu mase bujang2..kemas umah sebulan sekali..basoh baju bile takde da baju nak pakai.....masak....tidak....wlu pun tahu masak..tapi kak tina la yang rajen..aku malas ke alah...tapi aku tetap orang yang same..im still bee..im still the girl u know..from back in school times..from back when i was a mere tomboyish girl..aku tetap sama...ape yang beza? takdak pun..aku tetapi ingat setiap satu kawan2 rapat aku..yang tak rapat..terlupe2 la jugak la....aku tetap doakan kesejahteraan kawan2 aku...tapi kawan2 aku da berubah...makin tua..makin jauh dari aku....bukan sebab aku sombong pun..takde istilah eksen dalam kamos aku untuk kawan2 eh....tapi kawan2 aku yang tak ingat aku...bee...same je...kawen pun..hidup tetap biasa...takde yang extravagant pun...tetap koman....aku pakai kete biase aje...kete kenari je..takde auto kit auto spec kejadah ape...hp pun tak secanggih kawan2....hp sony ericson recycleble punyer....saiz..ni saiz la yang berubah..kejap kurang kejap tambah......kerje....okay kerja makin bagos dari habis studi dulu..tiap2 tahun makin meningkat2 gaji...t.api aku bukan exec ke ape pun..tetap staf sokongan je..(keje aku tak komplen la...love my job...)..hahaha...tapi kawan2 aku tu....macam ikan tengelam timbul..bile time ader krisis..bile time ader masalah ekonomi..nih ....muke ni yang dicariknyer...of course la nak pinjam duit..aku bukan ader pun..tapi emotional support..mmg aku la...aku slalu jd orang tengah...selalu jadi shield untuk kawan2 aku..tapi aku tanak peranan ni da....aku nak jadi kawan je....kawan yang ko susah ke..senang ke...ape pun ko..huduh ke cantik ke..ko tetap ingat aku..aku tanak tunggu ko susah baru ko carik aku..baru luah kat aku...what for aku jadi asbestos ko..serap je all the grievances...tapi time happy ko tak ingat pun....so kepada kawan2 yang da lupe aku..kepada yang belom terlupe....ingat la aku....pasal skang ni...aku rase cam sunyi je..takkan alasan nyer kawen kawan2 aku satu persatu ilang..and thanks to my close friend yang stood by me all the time...bukan nak memuji la....kawan2 skola teknik aku...sikit pun tak kisah aku ni koman dari dorang...tapi still kawan gak..kawan2 aku yang lain..ape kamu2 tu da tinggi sgt pangkat ke...duit kaya sgt ke....ape yangb est sgt..alih2 kamu terpilih jadi miss world ke...renung2 kan yerk...yang ada skang ni rapat wlu pun aku tak sekaya dorang..thanks beb..appreciate it....tahun depan...aku nak tapis kawan aku...kalo takat suam2 kuku je..aku malas nak layan..by the way...umur da 27 ni ...kene berpendirian tegas...pikir pasal kawan2 yang berbaloi je..yang tak berbaloi aku nak masok trash bin....



PS: kalu terasa...maksudnyer aku kate korang arr tuh..hahaha bior mengata cam ni..dari korang terlalu ego sgt pikir perasaan korang je..hehehehe.....kalo takde yang terasa..bagos la...maksudnyer kawan2 aku mmg semua nyer perfecto...hehehe

You Might Also Like

0 comments: