Skin Care Routine....for Me

Sunday, April 24, 2011 Baby Bee 0 Comments





Saje je buat notes ni...alih2 terpikir..sejak2 menginjak kepada umur 28 tahun ni..aku makin rase sukar nak mengawal gland-gland dalam muke aku ni untuk berkerjasama dengan diri aku...dulu ape2 jenis pencuci muke aku tibai pun ok je..takde masalah...jerawat normal la kadang2 keluar sikit2...tapi sekarang ni ...kalau tersilap je pakai pencuci muka ke krim ke...setambun jerawat kecik2 kuar...padahal dulu tak gitu pun..munkin perubahan hormon..tak menjaga kebersihat muke....ataupun memang da tua jadi senang nak infeksi....pokok pangkal nyer murah ke tidak segala penjagaan ni ...kene selalu la mencube.....dalam notes ni aku akan merapu sikit tentang pencuci muka...penjagaan muke and ape2 la aku rase aku nak cakap...untuk informasi semua yerk...sebab bile kite makin tua...memang perlu dijaga...jgn harapkan kulit tu cam muda..ape kite pakai takde ape2 jadik....skarang tidak lagi yer...no no no no...hahahaa..kang korang ingat korang sentiasa mude je..kene sedar hakikat da ketua an tuh..hahaha..okay so aku mulekan dengan Clinique 3 Step care yer....kenape aku suke brand ni..setakat ni ok la ngan muke aku...baru je dapat sebotol toner dari kak yati...bley tahan lame jugak la kot..tak pasti bape lame la kan dulu aku pakai ok je clinique ni..aku rase die nyer brand memang tahan la..skang ni takde da pek kecik2..nak beli pencuci die..dpt yang segedabak punyer bundle up...RM260 rasenyer kot...tahan bape lame..ikot la kite camne..tapi munkin tahan 6 bulan..so kalau kita kira kan....sebulan kos die cume .....RM43...yang mane kalo ikotkan ok la tu...lepas tu...kalo korang pakai mekap cam aku..yang agak tebal..bile balik keje..leh arr gunekan Bobbi Brown Makeup and Cleanser Remover...gambo aku letak kat atas ni...kenape aku suke pakai..sebenarnyer belom beli pun ...penah test kak suzi punyer ..memang bagus..baru2 ni mase aku pegi buat makeover....yang penting lepas tu die bagi complimentary samples..kecik je..bile aku pakai celak bawah mate yang sgt2 susah nak buang..aku gune bobbi brown..yang bagusnyer semuanya organik..tak menyakitkan mata aku pun...harga kat pasaran RM160 boleh tahan untuk 5 atau 4 bulan kot..so sebulan dalam 40 inggit..okla tu kot..hehehe....


so aku nak promot sikit....bende lain pulak..aku nak promot bende baru yang bobbi brown nak buat promosi....RM 295 untuk 3 barang..foundations, concealer, brush and beg makeup..yang berharga kalo beli asing2 dalam 420....so kalo sape2 yang berminat pakai bende2 ni cam aku..elok la cube..pasal rasenyer berbaloi kot....

P/s : membebel2...aku tak pasti lagi ape aku nak beli bulan ni....slip gaji baru dpt menunjukkan tahun ni lebey la sket dari bulan2 lain..so ape yang kite perlu buat untuk menjadikan semuanya berhasil....hahahaa..aku doakan la duit tu cukup....pasal bulan ni macam2 sgt rancangan yang tak tahu berjaya atau tidak..yang pasti bulan ni tak kemane2 pasal nak get ready besok kl for 2 days..dahtu next week kedah and penang..tak sabar rase nak pegi pasal aku nak berjalan2..hahaha...okeh beb..selamat membace...rentetan penulisan merapu aku ni

You Might Also Like

0 comments: