FinAL PaPer...SamBung KontRak....

Sunday, October 09, 2011 Baby Bee 0 Comments


Mase aku dok menulis ni...aku sepatutnyer studi last paper...tapi dari semalam...mood takde....rase tekanan yang amat...walaupun baru-baru ni raya aku cuti sampai 10 hari......memang seronok cuti...tak seronok berkerja non stop...bukan aku kesah kate musti dan musti hargai aku...and aku mmg suke kerja aku...cume lately sejak habis raya sampai la sekarang ni..kepenatan yang amat sangat....macam-macam2 event uni..sampaikan baju tak ditengok..assigment pun ta terbuat...semua aku buat last minit...semalam hantar semua assigment...harini nak anto lagi sikit......macamane nak jadi ntah makcik bee ni...kewarasan da hilang akal.....kepenatan pun tayah kira la....tensi tensi tensi...dengan sibuk nak pikir exam ni berjaya ke tidak..sekarang ni aku tawakal je..ternyata kalau aku baca bagai nak rak pun akhirnya yang keluar dalam exam 1 je soalan lain bende lain..macamane.....berdendam nyer aku ngan ujian final ni...saje nak buat aku fail...dahla dok tak boleh nak bukak markah mid term aku....die sebabkan alasan tak bayor..hangguk die...kan aku da bayar.....da lame da aku tolak duit kwsp tu....ape lagi yng die kate tak bayar kerajaan lambat la kejadah semuanya.....ok je die masuk duit dalam akaun aku...3 hari dah masuk da...asal pulak kat akaun belajar ni lambat ke alah? hadoi...lepastu boleh pulak bagi aku brochure next sem...keputusan final belum tentu aku leh bukak...sekarang ni nak tunggu pulak keputusan hisy...hangin betul...yang aku nampak sebab aku pun keje bidang same...org kat sini tak efisyen..suke2 hati nak mara kite...walaupun kite ni bayar die untuk dpt perkhidmatan tu...bukan kite buat muke semberono je....dalam aku dok bergelut ngan belajar...timbul pulak cepu emas dari bos.....asik2 dok tanye dah isi tak borang kontrak dah isi tak.....ahaha tiap kali bos tanye ...aku sengih2....asal nak menyengih nyer sebab aku belom wat keputusan lagi.....memang kalu ikotkan takde masalah pun nak meneruskan perjuangan tetapi bile da masuk tahun ke 2 ni...aku dah mula penat.....penat melakukan pelbagai bende sendiri..penat dengan politik opis yang tak habis2....penat dengan org2 yang berlakun baik tapi belakang macam2 perihal kita nak dikupas.....susah duduk kat sini..memang da masuk tahun 3 kat sini tapi aku still masih mencarik arah....aku da isi pun sambung kontrak...aku mengharapkan moga2 tahun ni.........habisla segala drama yang perit n mula buku baru bersama pentadbiran baru...semakin lega tayah pegang pentadbiran sebab aku mmg fall jaga admin....btw welcome to the club kak tini..semoga kehadiran anda menceriakan ruang siku seksyen media....


p/s : gaji ni naik ke tidak...aku sikit pun tak paham ape yang diumumkan bajet..ikot prestasi ke...so bape aku dpt? hahahahaa blurh time-time gini i need my mums hugs..huhu...tak sabar nak balik kampung 20 haribulan ni..yey

You Might Also Like

0 comments: