Beauty

Review : Elianto Pumpkin Mask and Loreal Perfect Clean Scrublet.

Saturday, October 29, 2011 Baby Bee 0 Comments

Yups....tibe mase untuk membuat review...so ader dua bende aku nak review..saje je laaa nak review da alang2 beli....baru2 ni aku pegi buat facial....org tu kate kulit aku kering...aku nak beli yang mahal2 belom mampu lagi..so aku choose this two things.sebenarnya da lame out of facial wash....aku da order da Khiels face wash.....tapi sementara nak tunggu barang sampai aku beli la yang biase2 je..aku beli Simply Siti Charcoal Face Wash dahtu alih2 terjumpe pulak Loreal Scrublet Perfect Clean....beli la jugak sebab mase beli tu dpat gaji la..buat tutup mate je beli beb...selame ni beli pencuci muka kalau boleh semakin murah semakin bagus hahahahaa.....adoi yai..itu la penangan pergi kursus time gaji....habis terbang beb....then tadi aku beli masker Elianto Pumpkin tadik tanye kat SA tu die kate ni untuk kulit kering...aku sebenarnyer patut da beli toner baru...moisturiser sebab semuanya dah habis..tapi nak tunggu pegi kl la..ingatkan nak beli Khiels...tapi mate la tau alih2 terpusing kat SKII ke..sebab kalo kira same je price...tone Khiels RM 80 moisturiser RM110....kalo beli SKII Facial Treatment Essense Free 1 Mask n Toner 40ml harganya 199...so nengok la camne.semua terpulang pada bajet En Hubby,.,entah lately ni tak boleh nengok muke en Hubby la...sebab bile nengok je..rase sayang sangat..wakakak....ok meh kite review...

Simply Siti Charcoal RM 17.90 (xsilap aku la)
ok mase aku beli ni aku mmg takde la duit sgt....so aku pun beli aje la sebab die kate boleh buang makeup..aku sememangnya malas nak bukak makeup seyh......kalau bole nak tido tayah bukak mekap..tapi tak betul sebenarnyer..mase mude2 dulu (cet cam la da tua sgt) tapi sekarang ni tak boleh cam dulu..sensitif...semakin banyak aku pakai mekap semakin la pori2 tu tak bernafas..n kenapa la nak pakai mekap kan..kalo tak pakai nampak kusam pulak sebab da selalu pakai...tapi itu la sebab musabab nak mencuba skii ni..org kate..kalo gune lame2 tayah pakai mekap...boleh ke nyah..hahaha knee cube dulu la.....aku tak letak gambo sebab da femes sgt semua org tau..cuem aku tak suke la..org lain rase ok kot..tapi bile aku cuci muke aku...aku rase licin..rase ketat muka tu....so rase tak sedap la...tapi dek sebab aku da beli n banyak g..aku pakai pagi je..pagi sebab muke bersih aku pakai la....sikit je........untuk bersihkan muke...kite mmg kene basoh muke walaupun kite tak pakai mekap pagi2...sebab bile kite tido sebenarnyer kite nye kulit buang sel kulit mati n kite lak kutip laaaa macam2 debu bile tido tu..hahahahaa

Loreal Scrublet Perfect Clean for Combination and oily skin
Aku sememangnya kulit muke kering and oily serta combination..hai macam2 la..ntah ape2...bile aku nampak Paris b cerita mase tu produk ni takde g kat mesia...alih2 bile dah ader...of coz la terseksaited membeli..yang heranya....org kate harga die 25.90....tapi kenape aku beli 35.90 hahaha tapi takpe la..sebab time tu ade duit kan....so layan je la beb.....so kenape aku beli...sebabnyer aku suke scrublet tu..die cam ader gelung beb..so scrublet ni cam sruber untuk muke..die masuk terus ke dalam pori2..hahahaha tak keras pun...tapi die kate pakai sekali je sehari...so aku pakai ni bile muke aku penuh ngan mekap.....balik keje...basahkan muke..letak face wash kat srublet..n tenyeh2....elok jugak..sebab aku da mule ader bintik2 minyak..aku tenyeh2...last2 hilang beb ..semua nyer...n lepas gune regimen....toner clinique ngan moisturiser body shop....siapla regimen aku..compare to simply siti...loreal ni tak buat muke aku ketat pun...so sebenarnyer itu yang penting....ape2 pun kalu ketat muke kite bukan pinggang nak berdecit2 bunyiknyer kan..hahahaha

Elianto Pumpkin Mask
Lepas aku pegi facial tu..aku banya terpikir...kenape alih2 muke aku kering..rupenyer macam2 sgt aku letak..so skang ni aku dah tau muke aku kering..so alternatif takkan nak pegi facial aje..kene laa selalu buat mask...selalu scrub muke sendiri kan........so aku beli la mask ni..mask ni bagus sebenarnyer lepas pakai 10 minit kite leh tenyeh2 lebihan mask tu bio masuk kat dlaam muke..n harga pun tak mahal tau..6.90 je...untuk seminggu pakai..ape salahnyer beb,......so sedang menulis ni aku da setel da pakai masker..bau die sedap betol sey...tak tahan la aku...hahaha

so ni la review untuk minggu ni...minggu depan aku review Sleek Pallete yang aku beli ek..baru je beli ni..teruja je seyy...hahaha lagipun da sibuk2 nak masak pengat la....kejap lagi kene siap2 sedia...kan malam ni bola final..en hubby da kat sane..adoi ..rindu pulak..kan best kalo boleh pegi kl..musti duit aku habis..hadoi bee....simpan sikit..kan taun depan nak pegi jauh sikit..insyallah...hahhaaa ok la beb2 semua..hopefully the review helps u in choosing ur favourite skincare produk

You Might Also Like

0 comments: