Kopi....Ubi...Sambal Tumis

Tuesday, December 07, 2010 Baby Bee 0 Comments

heheh..sape bace notes ni mesti terpikir2 ape yang aku pikir..kat sini...tengah hujan....aish...hujan bukan yang kadang2 sejam datang tu...hujan 2 hari tak benti2....macam dok kat luar negara plak..aku mandi pun....3 cetong je (baldi) ...sejok gile...tapi time2 sejok ni la..teringat mase mak aku niaga tapai dulu...eheheh...kami bukan senang pun dulu....skang ok la..so mak aku jual tapai...tempe.....yang paling best...aku suke makan ubi kayu...so mak aku ni.....selalu laaa.....buat tapai ni..memula kene rebus dulu ubi tu...mak aku beli ubi kat pasor larkin..bawak balik umah...aku n die....buang la kulit ubi...suke betol aku..tapi bukan la cam org lain tu...culas gak kadang2...hahaha....so bile da setel..mak aku pun rebus...siap je masak...mmg la ubi tu nak gune untuk buat tapai..tapi aku mesti amik semangkok dulu untuk makan..hahaha...kalu ader sambal tumis sdap gak...kadang2 mak aku layan je kerenah aku....masakkan sambal tumis..tapi kalo die rase malas nak layan anak si bam die ni.....jadi aku pun makan dengan gula je..tapi mmg la....org nak kate ape pun..memang aku suke la....sedap beb.....hahaah...so smalam aku ngan en hubby benti kat tepi jalan...mencari2 ubi kayu....beli la sebatang..pasal kalu beli banyak2 berdua aje nak makan...pagi2 lagi aku da mengerjakan ubi sebatang tu..takde la beli yang kecik..beli besar la kan....tak berbaloi beli yang kecik ni.......so lepas rebus tu..carik la bahan2 nak buat sambal tumis..jarang2 buat tapi ingat lagi la..sebenarnyer...masakan melayu ni kebanyakkan same je...bawang merah putih ngan lada...itu aje laa.....so pagi tadi...kami makan ubi rebus....sambal tumis and air kopi..untuk tatapan semua..aku up;load gambo...nak resepi...mesej aku eh..harini hari happy en hubby...mrs bee yang jarang2 masak....bukan aje masak sarapan paggi....lunch pun masaak..amboi rajin nyer...bukan rajin sgt pun...tapi boleh la katekan arini bermood nak masak...ye la..wlu pun kdang2 msak..tapi harapnyer en hubby suke la.....so kengkawan kalo rase lapo..pegi la mane2 cari makanan aku masak ni....ehehehe..hujan..sejok....kopi....ubi...sambal...then....bamm....tido..hahahahaha

You Might Also Like

0 comments: