Januari...bulan rehat...

Tuesday, January 03, 2012 Baby Bee 0 Comments

Sejak masuk niu year ni...aku macam tak bape sehat..balik dari kampung seberang tambak...terus terdemam..kalau demam sikit2 takpe la..ni demam ke hape bende ntah..sampai sempot2...da lame tak sempot..skang ni kalau batok...leh dengo cam bunyi kat belakang....semalam amik mc...ye la same je..kalau aku keje pun makan ubat senoneng pening je...harini da mule bertugas..tapi sejak 1 Jan 2012 ni belom ader mood lagi..takde angin g nak mengarang...nak buat ape2 pun.....yang aku dok pikir hahahaha (belom bitau da gelak ni) saiko tol........lagi bape hari aku nak gaji...(itu matlamat idop) nak nengok gaji naik bape...org kontrak tak macam orang tetap...orang tetap sign SBPA terus tau bape jumlah...org kontrak curi2 nengok org tetap hahahahah....musti la same...sebab dulu grednyer same...(skang alih2 kalo berubah..cam pelik je?) hehe 2 post da aku dok cakap pasal SBPA ni..ye la..aku tatau aku nyer status camne....tengah bulan 2 kang...nak sambung...(kalau ader rezki nak sambung) hisy..takotnyer la....tiap2 kali nak sambung takot...org kate org kontrak ni rajin....bukan nak puji la..aku ikot je org suruh (boss la) kalau kutu2 berahak tu mintak mahap ek...birokrasi banyak..sume masuk tong sampah ek...aku ni bukan budak keluar belajar n datang sini tanpa ader ilmu....ilmu kat luar tu sebelom keje sini da penuh di dada......bos garang..bos saiko...bos tak berani nak defend anak buah, bos buat derk je....macam2 bos aku dah rase..memang la kalau nak banding ngan orang lain yang ader kelulusan tinggi...aku takde pun....(baru sems 1 ni) takpe la bee..hidup orang lain2...bile nengok bungu membunga blog orang terase jauh ke bawah nyer cik bee ni...tapi satu yang orang takde musti la pengalaman susah aku...dari mula belajar hingga mula kerja...pengalaman bitter sweet ni yang buat aku memikir..bio la lambat asalkan 1 hari nanti berjaya jugak....munkin tu perjalanan aku kan..perjalanan orang lain macamane pulak....tapi kalau betol rezki makin bertambah tahun ni....akan ku gunakan ke jalan yang elok (of cos di selang selikan dengan pembelian tak sedar )) sekali sekala...itu tak boleh elak dah tu....
Dah name hobby pun...bershopping.....cik kiah bee mane leh tak shopping tangan kaki muke gatal kang...nasib la aku ni bukan jenis yang rete je kan...(kalau idok en hubby mmg kioks ) tapi biase la....bile masuk je tahun baru..da macam ternampak2 lah..ape yang nak tu...macam2 la...hasrat di hati tak bape tercapai lagi..Beg COACH yang jadi idaman tak beli lagi....henpon aku pun da tersemput2 ni..kenape la..ape ke hal la...ingatkan itu je ..tamat riwayat beli henpon baru...asal lak sikit2 hang sikit2 hang..aku simpan data banyak pun ape masalahnyer kan....hisy...pening jugak kadang2 bebs....tapi bio la pening di usia muda jangan da mase makin singkat baru nak pening....hahaa...munkin harini bile aku tulis thread ni aku banyak gune metaphor..ye la..selame setahun ni aku membengkak kan ati sendiri dengan teguran2 kawan-kawan, mak ayah, sedara mara ..baru sekarang ni tahun 2012 ni aku tak mau lagi bengkak kan ati aku..bio la aku ni di anak tirikan pun..aku nak hidop atas diri aku je...aku tamo dengo da org komen2 lagi..bio aku tentukan hidup aku...banyak mase..aku yang tentukan sendiri.....dari dulu lagi..alih2 korang datang idop aku nak cakap macam2...tayah la (opss ni bukan blog hemo k...) ok la..sebenarnyer aku malas la nak keje sejak masuk tahun baru...sebabnyer...hehehe...awal bulan 2 nak pegi bandung..isk2...last pegi indon tahun 2008...musti la indon da makin maju kan....cukup ke bawah 500 je..iouls banyak komen bawak la 1k...hurm..nengnok la....duit rase cam tak sampai je ke 1k tu...sebabnyer ujung bulan ney...kene bayar duit pengajian..hehehe...sem 2 iouls...bio la result cume baik pun..nanti belajar lagi....akhirnyer..seronot gak belajo ni..yang tak seronok sebab aku last minit semuanyer...assigment last minit anto...exam pun gitu...tapi itu cara aku belajo kot..lain sikit dari orang lain..tapi itu la ....ingatkan sebelom pegi bandung ni nak sambo kamera sebijik...tapi dek kerana kene bayo pulak yuran belajo...tangguh dulu la..nasib2 kak suzi n kak d da ader kamera canggih...I just gune my bokberry la...compact and edited..hahaha...satu2 yerk cik bee...ape2 pun....tahun ni seperti tahun lepas..bayo utang dulu..then saki baki boleh la shopping..heheh..mane tau alih2 tahun ni dpt pegi bali...hhehehe..impian tercapai la kalau betol...insyallah......okey la iouls..nak balik da ni..dari tadi dok mengular..takpe la setengah hari da habis pun dok anto diari kepada media..so tugas selesai..besok dengo ceramah je..kalau boleh la..boleh ke dengo lame2.....

You Might Also Like

0 comments: