Beauty

January Hauls

Sunday, January 22, 2012 Baby Bee 0 Comments

sesaje aku je ...nak tulis gitu..sebabnyer ..memang aku order bulan Disember tapi dapat bulan Januari..kire hauls januari la kan.....okey la sebelom aku rangkumkan pembelian aku kalini...ader baik nyer aku cerita sikit la...beli kat mane....buat ape beli....biase la...memang da habis..jadi beli la..lagipun lame nak sampai so beli awal...practically yang aku beli ni semua yang aku dengo raves dari org la kate produk ni bagus produk tu bagus ....so try arr..lagi pun tak bape mahal pun..so boleh arr beli......ye tak..kalao mahal mintak mahap la..tak beli la....hahaha ape ke hal..suo jeans 9 dollar..tak ke murah name nyer tuh....


Okay mula dengan yang paling besar skali purchase haku yerk

Forever 21 Plus
Okay..memang kat Mesia ni dah ader da F21 ni..tapi untuk plus size ni memang takde la..so takat ni kalau nak bel kene beli online kot....xsure la kat Singapore ader x range F21 plus size...sebenarnyer bukan takde baju kat sini jual saiz besar2 ..tapi selalunyer.....takde saiz aku...n susah la untuk org cam aku ni...sebab da la besar..nak carik baju trendy pun susah...takkan la nak pakai baju mak2....tunggu la bile aku tua skit..boleh la kan...(bukan aku boikot mak2 k)....okey so aku beli 4 barang kat F21

I (heart) Makeup Kit (Blx) RM 40.50

Haku beli ni RM 40.50 .....duit usd $8 je...dalam ni ader cam gambo no 2 tu...1 eye liner....1 mascara 1 lip gloss..higlighter ngan eye shadow....(6 barang) so berbaloi sangat2 kan...n arini aku da mula pakai dah...ok je nengok nyer..hahahah bestnyer..jarang2 f21 buat sale camni..so bile ader ape lagi amik la peluang...kadang2 market asia nyer barang die tak same cam kat us...so kalau ader yang takde tangkap je la....lagipun macam beli kat pasar malam tapi kualiti n ader brand...ape salahnyer kan...heeheh 

2. Candid Photo Top (color Taupe, size 3x) x 1 RM55.53
3. Fab Skinny Jeans (Short) (color Indigo, size 20) x 1 RM83.61
4. I [Heart] Fridays Top (color Heather Grey, size 3x) x 1 RM64.01





Ni lah hasil pembelian ku yang terbanyak kot..tapi still murah la..sebab kualiti n dari F21...munkin aku ni macam budak2 je..tapi sebabnyer aku suke la die nyer design...aku tak beli yang jenis yang grunge pun..yang simple2 macam baju kat atas ni...cume..baju2 ni aku beli saiz 3x...patotnye beli 2x je da ckup so next order..kene order 2x la..kalau idop besar......nanti bile pegi bandung..aku pakai la..sebab ringan je...pegi jalan jauh2 kene bawak baju yang tak buat kite rase selesa n tak berat..sebab balik kang bermacam2 khazanah aku nak beli....tapi rasenyer susah kot nak carik baju saiz besar ni( aku tak penah pegi so aku assume je la kot)....huiks....memang betol tekaan aku..hahaha ok la..baju besar 1 saiz..dahtu suar pun gitu...hahah so kene pegi buang sikit la..tapi oberall den berpuas hati la..sebab santek arr baju ....suar pun ok arr ....sentap ek..haku da try baju t shirt kaler aweks tu..memang meletop nak..hahahah

Seterusnya yerk

Urban Decay Eyeshadow Primer Potion Vintage Bottle (Greed) x 1 RM45.05

sebelom ni aku tak penah pun pakai eye shadow primer...tapi bile nengok org yang pakai primer ni lebih lame die punyer tahan kaler...ape salahnyer kan....hahaha aku beli pun mase tu Urban Decay ader wat sale..rasenyer $9 dollar kot....macambiasa...lepas postage pun harga still murah..dah 2 kali pakai..agaknyer kalau pakai bende alah ni je ..ok gak..shimmer...selalunyer aku bukan heavy make up (wlupun org kate aku pakai heavy) untuk aku ringan la kot kalau aku pakai eye shadow satu kaler je...kalau lebey2 kaler tu certain occasions yang perlu glamorama je ..hahaha..bukan hape..aku bukan pandai mekap pun..basic sahaja..and yang basic tu pun kadang2 aku rase sesak ...skang ni aku kalau bole tanak mekap...simtom org da ujung 20-an gamoknyer...tapi disebabkan...muke haku ni kalau tak mekap..pucat pulak...dahla pucat tambah pulak la...bekas2 jerawat zaman belia muda remaja tak hilang2....hahahah habis da aku tenyeh...facial je la..tak pegi2..nanti lepas balik bandung atau kat bandung la buat...rimas aku nengok....so nak tanak kene gak la pakai primer ni..memandangkan kalau boleh nak muke pagi aku same je sampai ke petang hahahah bole ke? ya allah merapu nyer aku..btw..sejak pakai ni..ok la....tapi sebab aku jarang pakai eye shadow..aku beli saje suke suki untuk mentry...




Coastal Scents b1
1. CS Bright Eyed Ivory x 1 RM29.29 RM23.71 *pricing adjusted lower for 50% off promo



aku beli ni sebab rasenyer tak mampu kot nak setiap masa beli barang kat Bobbi Brown...which aku beli satu bende je walaupun aku suke sangat2 eye concealer die..tapi aku tak beli lagi seyh..munkin pasal bulan Januari adalah bulan berjimat okay...ye la....duit Januari ni nak buat bershopping bulan Februari..lepas tu nazak nko tunggu bulan Feb nyer gaji....aku takde beli ape2 pun this month...sebabnyer......da cukup la baju 2 helai..nak melaram pegi bandung..sua jeans baru...hahaha kalau boleh nak bawak baju sikit2 je..ops sekali lagi tersasar....untuk pengetahuan semua..aku adalah orang yang susah nak tido malam..maksudnyer rutin tido aku pukul 10-1030...kalau aku tido lambat daritu alamatnyer tak tido la aku..dahla tak tido..mule aku merapu n pikir macam2..(sampai nak bukak kedai jual baju segala)..eh sebelum membebel gambo ni haku amik kat blog org ek..sori yerkkk tergoogle n yg ni je sesuai sekali.....so aku pun da pakai gak..kalau time nak bersiap lame...so of course aku pakai..time kalau nak pegi keje tak sempat bangun tido lambat..mintak mahap ek..mak tak sempat nak tenyeh bende2 ni..hahaha ....aku bace kat emilynoel punyer blog ni..by far memang ok sebab die jenis tutup terus memandangkan aku da putih so kaler yang sesuai ivory kot sebab nak kasi die nampak tak kusam..hahaha...die sikit je pakai terus tertutup..kadang2 datang sengal aku walaupun aku tau yang ni bukan nyer concealer aku tenyeh pulak kat jerawat aku..haa pedulik hape...yang penting kesan jerawat kurang....


ACW b1
2. Bobbi Brown Lipgloss (Plum - BLEMS) x 1 RM29.51


ok..last skali bb lipglos..ala yang ni cam biase je la..aku dpat murah pasal aku beli reject stuff tapi kaler cam lipstik ek..hahahaha ape2 pun tu je la....


How much damages did I cost for my spendings..walaupun aku just duduk umah nengok HBO je.....hahah RM300 plus...so that's why tayah la nak shopping2 sangat..essential items untuk berseronok semua dah ader....beg da setel...extra beg untuk barang2 yang beli da setel...new jeans..new shirts..da setel....hape lagi yerk..munkin balik indon aku gelap sikit..mungkin ke munkin tidak..yang penting aku da simpan duit and ready to boom babes..sori kalau asik2 buat entry semua dok sibuk cakap pasal bandung...WTF la....9 days more to go babes..of coz la harus aku excited ...hahaha lepas balik sane macamane ntah entry...


Happy Holiday Ya All and wishing all my Chinese Fren a Good Happy Chinese New Year

You Might Also Like

0 comments: