Holiday......

I Am In Love With S.A.B.A.H

Sunday, April 10, 2011 Baby Bee 0 Comments





Aritu aku janji bile aku balik dari trip ni...aku nak cerita serba sedikit...tapi rasenyer lebih dari serba sedikit kot..hahaha agaknye laa....mase mula2 pegi aku rase takot gak...satu aku tak pernah pun pergi sabah...so aku tak tahu macamane rupenyer negeri sabah ni..and kalu kite dok nengok iklan...nak2 time pilihanraya...asik2 cam susah...so tu la first impression aku..and yang buat aku takot ni pasal takot takde member...mujur la last2 minit ..cik azida kate jadi nak pegi...suke nyer aku..ader geng nak bercerita...nak jalan2.....kalao sendiri..time aku moody macamane kan...hahahah aku bukan selalu ngat ceria je....and another thing yang melemahkan aku adalah aku tak pernah lagi naik flight selame 2.30 minit....lame kan..30 minit g sampai ke bali da aku..ahahaha..kelaka betol...so aku pecahkan pada tiga2 hari yerk..senang nak bagi tau perasaan aku time ni....

Hari Pertama
Selamat sampai pukul 2.30 petang...sampai je..nazir bawak pegi makan...kepada yang tak kenal...nazir ni kawan aku ...hahaha masih single...promot kejap..so die pun bawak pegi shopping centre mane ntah kat food court...aku ngan cik azida pun makan la..hahaha sedap gak..makanan die rupenyer same je cam kat sini..cume lagi banyak variety...zir suruh aku makan rumpai laut..mintak mahap ek..rumpai yang kaler ijau makan sushi pun aku tak suke...ni pulak rumpai buat kerabut...hahahahaa...lepas makan..die bawak jalan2 pegi area shopping centre tu...kat sabah ni org jual china set hp cam takde ape2 je..jual tepi2 jalan je..hahaha kalo kat sini..tau china set terus kene rampas...hahaha ader jugak la aku berkenankan kasot...yang peliknyer aku ngan cik azida...pegi sabah pun nak carik F.O.S...sempat la beli anting2....lepas tu...terus singgah ke pasar filipin..semua ni dalam kapasiti jalan je tau...takde pun naik kete...sampai je sane..mata aku da melilau2..da terpikir da nak beli ape..nasib awal2 aku da sediakan list kan...so tak perlu la nak pikir2 sgt ape nak dibeli....bajet pun bukan besar sgt nak beli macam2....pukul 6 kami balik apartment....apartment punyer la cantik....tapi pukul 6 tu da macam 8 mlm....mate kene adjust la sikit pasal da lame tak bergelap awal2 gitu kan......malam tu kami pegi 1 Borneo...sebenarnyer....kk ni cam kl pun ader...macam2 shopping centre...1 borneo tu salah sebuah yang besar...baru tingkat bawah....aku da jumpe kedai deco....masok dalam tu..aku ngan cik azida borong macam2 gak...kalo berduit and duk kat sabah lagi macam2 aku da beli...yang peliknyer...kedai tu takde ke kat sini...asal ader kat sane je...menci nyer.....lepas tu kiterang pegi makan.....makan kat kedai name sinario....cume satu je la.....makanan org sabah ni manis2...tu yang aku tak tahan tuh..hahahaha....aku tak bape suke manis..aku suke pedas...so pukul 12 baru baik umah and bam...tido...hari pertama hari yang penat...naik flight 2 kali baru sampai....kene tido awal..pasal besok...hari kedua..aku cik azida and zir nak pegi kundasang..hehehe

Hari Kedua
Pukul 7 pagi aku da mencacak siap2...nak pegi kundasang..kalo kat sini cam cameron highland la..wlu pun takde la tourism cam cameron tu...tapi cuaca sejok...depan pulak ngan gunung kinabalu......dari jauh leh nampak air terjun tinggi sgt .....teringat time2 aku suke naik gunung..kelaka gak..skang ni beg deuter aku tu buat ankot barang2 nak pegi kl je...dulu punyer la macam2 buat....skang ni untuk bawak pegi kl je..so hari ke dua ni ..jauh gak nak travel...2 jam dari kk..nasib la zir tu org sane...berpeluang la aku ni nak melawat kundasang..kalo pegi sendiri back packing of course la aku tak sampai situ pun kan....aku pun tak tau jalan2....hahahaha...berjalan kat kundasang ni best...ader dua tiga buah yang takde kat sini..aku ngan cik azida sibuk try..hahaha sedap gak...ader satu buah tu panggil buah lemak manis....mmg betol2 lemak la..dahtu satu lagi tu..buah die...rase cam isi kelapa..kelaka betol la...itu la sebenarnyer kalau kite tak berjalan tak luas pandangan mane tau kan keunikkan negeri orang....nasib ptptn aku da blx list...mase masok sabah org imigresen siap bagitau la.....so what...tayah bitau aku da tau pun..hahahaha

Hari Ketiga
Last day...still penat..mase ni mood aku da down da...aku da banyak pikir nak balik umah...tapi overall last day pun ader lagi last minit shopping as usual...pukul 2.30 kiterang berangkat balik....tak sempat nak ucap thanks a lot kat zir pasal teman kan kerenah 2 org budak ni pegi sabah.overall...aku bagi 4 stars and kalo ader mase lain kali aku pun nak pegi sabah semula...itu la..kalo dalam kepala aku pikirkan sabah tu la maju mana...tapi aku silap...terlebey silap..memang best la..seronok gile and alhamdulillah selamat pegi dan balik..hehehe .....lain kali ajak kengkawan lain pulak la pegi.......best....

You Might Also Like

0 comments: