Beauty

Tersalaaaaaah sampai mukaaa jadi mangsa

Sunday, April 24, 2011 Baby Bee 0 Comments


Pernah tak korang tukar2 pencuci muka....aku adalah manusia yang tak penah tahan dengan menggunakan satu pencuci muke..akibatnyer..baru2 ni pegi kuantan..bersuka ria....alih2 konon2 nak beli la pencuci muke...dek kerana bajet da lari nak beli clinique...aku pun beli laa....pencuci muke avene..trial set..ader toner..ader face wash..ader mostuiriser..ader spray....aku ingat bagus la..of coz kan jename pun french..tapi malangnyer...lepas pakai..ikot rutin selalu tu..muke aku kuar biji2 kecik...korang leh notice kat gambo2 aku..memang sgt2 banyak la bintik2 kecik tu...nak kate brush aku pakai kotor..aku da basoh da weekly basis..ape masalahnyer lagi kan sampai banyak pulak jerawat ni..pening kepala aku...dah la lately ni kalo org perasan.....jerawat tak macam dulu da..kalo nak tumbuh..tumbuh banyak2 lak..ni semua penangan si avene ni la..so aku tak rekemen la pada sape2 yang sensiif muke nyer..nasib baik aku beli trial size je..kalo beli yang besar camne..hahaha tergolek bazir je duit aku....gambo aku rase tak puas ati la..tapi takpe la..u have a bad day so that u will be extra carefull next time yerk..hahaha..skang ni aku pakai bende free je...time kasih pada kak yati yang memberi barang2 tersebut..pagi2...aku cuci muke gune garnier....dahtu petang tu ...lepas aku scrap off mekap pakai cleansing oil...aku pakai scrub st-ives...ader orang kate tak bagus la segala..tapi kalo tak pasal skrub ni yang buat muke aku jadi kureng berbijik2 tak tau la aku nak buat ape....lepas da bersih...dpt toner clinique dari kak yati....dahtu pakai mosturiser .fair and lovely black marks...pasal muke pun da banyak tompok2 hitam kesan jerawat....dahtu....pakai sunscreen spf 50 untuk base make up....malam lepas cuci muke..toner clinique....olay regenerist(pun kak yati bagi), clarins night care serum ngan moisturiser..pun die bagi..dah tu letak ubat jerawat....and then baru last sekali aku pakai nivea creme...yang tin bru..kenape alih2 pakai nivea pulak...pasal mmg mula2 muke kite oily tapi bile besok pagi mmg kesan die..muke die lembut je...and tak mahal pun....so skang ni bukan la mode berjimat tapi belom cukup lagi nak beli yang lain2..nanti aku nak beli satu persatu...tapi aku cerita tak notes lain la..pasal tu perancangan..hehehe

You Might Also Like

0 comments: