baby stuff,

1st dobi baju Cik Bebi

Monday, March 17, 2014 Baby Bee 0 Comments

post signatureAssalamualaikum .....

Sekarang.... ni minggu ke 28 ..so officially I am 7 months ....alhamdulillah.... mcm tak percaya kan...tau2 eh da 7 bulan cik bebi kat dalam perot mama...and he's that active..tendang sane sini.... okey ....munkin dulu2 aku kalo nak nengok bebi kene tunggu scan je .....tp skang ni xpayah tunggu scan..sebab tiap2 beby kick ..... bole tau he's there with me..semakin rase dekat dengan cik bebi....


okey la..pelik ke da mendobi baju...mintak mahap la..sebab kalu mendobi time 30 minggu ke atas...aku pon tatau pertempatan .... susah jugak nak mendobi sebab baju memang aku x bawak la ...aku akan bawak yang basic sahaja..... and prepare la satu beg for me and my bebi..kot la mase terdekat keje jauh ni ..... baby nak keluar da .... haha so aku agakneyr teruja kot..mama nak beli baju baby kene tunggu gaji..peruntukan bulan ni da kacip da... so beli la pencuci jenama Pureen ABD....xnak beli yang besar sebab kalu bole nak murah...jumpe pulak yang harga 10 inggit je ..ala bole la..sebab aku mmg nak bajet ni ...

ni lah hasilnye ..ni baru 1st mendobi yek..sebab mak yong tak larat basoh tangan je pon...aku tatau la kalau aku rajin nak gosok2 baju baby ni ...tapi yang aku tau..1 beg khas akan aku bawak jugak untuk baby kot2 lah nanti senang aku nak prepare..tpi kalau kate emergency kawan2 aku le kene tolong ..nasib baik ade kawan2 kan....

meh layan gambo..aku nak cakap ape ...bile bende mendobi ni nengok gambo je la kan..aku asing yang putih basoh dulu lepas basoh cium2 sebab bau macam pipi baby hahahahahha





ade dua tiga barang yang x beli g ..mcm baby oil... beg letak barang baby , n changing mat..aku ade beli yang besar gedabak tu..tpi x sesuai pulak kalo nak buat travel kan..so nanti tukar la...lepas tu beg tu munkin for the moment sebab aku xnak beli is sebab kewangan x bape stabil and semua bole letak dalam satu beg je beg komputer yang dpt aritu....ok la..die ade 2 compartment...siap2...aku nengok mcm2 bende org bawak..tpi aku bawak yang biase je sebab yang lain2 en hubs bawak kemudian

Perasaan aku xtau la..bile dok jauh sorang ni mcm2 perasaan ade kan..tapi sabar la..ape2 pon ....kite kene sabar Allah bagi kite rezki sebab die tau kite ni nak tambah isi keluarga..so that's why aku bersyukur walaupon kene berjauhan sekejap....

ok la sampai sini je lah....xde perkembangan baru pon ...sebab aku target balik jb nak pegi mother and baby expo..nak beli botol air tomee tippee ..bahahahhaha ...

adios and semoga sejahtera hari-harimu ...amin...

You Might Also Like

0 comments: