jalan-jalan,

Makan-makan ala Korea - Dubu-dubu Seoul Food di BTS

Thursday, March 13, 2014 Baby Bee 0 Comments

post signatureHajat di hati ..lame dah nak pegi Korea..tapi kewangan belom mengizinkan lagi.....keh keh..lagi pon skang ni (harini nak jugak cakap ..alhamdulilah kami da mengjangkau ke 7 bulan...yey for us..) kami bercadang kalau lepas ni nak pegi jauh2..nak bawak cik bebi la..bio cik bebi rasa same...tapi kalau x bole pegi Korea..kite makan le ala2 korea..penting ke ..penting ke nak makan ala2 korea..alah xsure ek..tapi bile nengok drama korea..bile nengok die makan tu macam la sedap..meleleh2 air liur nengok ko...mcmanae gaya ntah .... nak makan ni .....sebab mase aku dtg kl aritu ..kawan aku Lala ajak jalan2 Berjaya times Square (BTS) pegi pusing punye pusing ..terjumpe la kedai. ni Dubu-dubu Korean klik kat link yek ....


Meh terjah makanan aku makan ngan nengok gambo ek..nanti aku terang satu persatu..sebab kite pegi 3 orang..Aku , lala and uchu..so kiter merapu la beb.... makan 3 jenis makanan berbeza..so seme rang boleh rase makanan kan...

Air semua sepakat mintak Roasted Barley Tea... (konon2 rase mcm terer la..nak rase macamane air barli dipangang ) hamik toh bile sampai barli takde poms... hahahha rase mcm air teh hijau campo air beras..tp ok la untuk kesihatan ape salahnyer kan ... meh nengok gamboz....



  Lepas tu aku amik Bulgogi member aku amik bimbimbap and lala amik sondubu jigae... haa variasi kan....and desert lala order dubu-dubu bingsu...aku boleh lupe plak nak amik gambo....tapi xpe la kalau lupe pon ..aku just add gambo je lah ek ... ni je las....

lala dah macam minah korea da dengan baju ngan cincin bling2 hahaha sebijik ko ...huhu

seme berebut desrt nasik tu tunggu tepi dulu hahaha ni la nasi aku ..... tayang dulu sebab sedap nao desert die
Gambar makanan lain xde rupenyer ..aku punyer la eksaited nak makan lupe nak snap....lala yang snap terlebey ..hahaha biasa la mak yong kan contantly penat... overall makan untuk 3 orang ni dalam kurang dari RM 100 aku ingat 80 lebey la...sebab bole tahan and dapat rase jugak rase makanan Korea ni ..pada pemikiran pertama aku lah..kalao jenis bimbimbap ni mcm kite makan beef strew la...daging masak masam manis tapi daging die xde la keras mcm nasi goreng usa tu..bole diterima tekak and nasi die campo beras pulut rasenyer ...aku suke keadaan nasik cengitu..so at least x pegi lagi da boletry...persediaan beberapa tahun mendatang kalau nanti ade rezki nak pegi Korea betol2 kan ..chewah ..hahaha okey sign off dulu cite makan..hasik update baby je..kang org bosan ..till then ....

Bai-bai-bai seme....



You Might Also Like

0 comments: