Kerja

Hari terakhir bertugas sebagai Penolong Pegawai Penerangan S27

Tuesday, March 18, 2014 Baby Bee 0 Comments

Assalamualaikum ..... harini 18 Mac 2014 ....adalah hari terakhir aku bekerja..... ader lagi sebenonyer beberapa hari..tapi biasa lah ..menghabiskan cuti ...so senang la nanti nak mengemas rumah...besok ... ade di rumah mengemas pakaian pulak....haha mengemas rumah ..mak yong ni kalau x keje malas nak mengemas..terang2 aku da mula cepat penat..tapi mengenang kan pertempatan keje baru ni x sure g kat mane..so aku dengan x berhemah nyer kene kemas dua beg tolak...1 beg untuk pergi kursus..satu g beg untuk standby kene dok kl...

Okey tanak cakap pasal keje baru yang aku pon x sure cabaranya ..meh kite recap balik keje lame ni ....dari tahun 2010 aku da mula kerja kat sini ..mcm2 ye macam2 yang aku perolehi..bukan aje duit gaji yang boleh tahan lumayan...tapi mcm2 la..esp dari segi pengalaman...rasenyer keje sini antara keje paling seronok aku boleh dapat kot..keje lain2 pon seronok...tapi sape nak kasik kite pegi bertugas sane sini naik kapal terbang canggih ....sebab aku jaga media..besarnyer lah aku punye peranan as media liason ni..... kalu nak kate pegi pulau sentiasa aku ade rezki nak pegi pulau banyak2 kali..pulau penyelidikan bidong tu tayah cakap la.....banyak kali..pulau redang pulau perhentian... semua aku da redah and free je ..ye la berkhidmat untuk universiti......

Selama mane aku berkerja ni jugak la aku jumpe famili kecik aku...almaklum la aku ni orang luar.... susah betol nak carik kawan2..so kat opis la kawan2 aku ....so kat sini la segala suke duka pahit maung kan...dah la aku ni kategori degil semacam...yang dah duduk 1 opis sangat2 tau la aku nyer lazer and ntah ape2 punyer perangai...walau pon da nak jadi mak..same je selamba rock...

Macam biase keje mane2 pon dedikasi aku terhadap keje ni komited la..x de lagi aku mengeluh tp x buat pada aku keje ni semua enjoyable.....

Alhamudillah mase dapat rezki tu aku baru je kahwin setahun lebey ..Allah bagi rezki kerja yang elok ...tapi bile dapat tawaran tetap..memang susah la aku nak lepas kan ...so akhirnyer harini aku pegi jugak..aku x reti nak meluahkan tapi macam2 la memori2 indah kat sini..nanti aku carik gambo tunjuk ek...mcm2 tempat aku pegi...sayang nak tinggalkan tapi sayang lagi kalau tolak kan...


Doakan yang terbaik yek..lepas ni updatenyer harus la opis baru lepas pergi kursus.....ni la rendisi ...bitter sweet moment...sedey rasenyer nak meninggalkan kawan2 opis ...kawan2 media.....

mase ni baru mula keje ni ...kene pegi MOU sentech..balik2 teros demam

mase ni disuruh nyanyi ..hahaha lagu anak punai anak merbau hahaha

usr kampong payoh

baju kotak2 pkk 

bersama exbos ..en sayed

rumah mb program bersama umt ...en hubs kan suke tumpang sekaki

1st media malam media...weeee 

usr kg pulau perhentian kecil ..

ni la team ambe 2011

sukanun ...

cube2 nak jadi mc katenyer bersama arwah haji zaidi

Menara KL Tower sedap woor Mou TM

Hari Raya 2012

trip xpdc media penyelidikan Inos di Lawas
Macam-macam lagi kisah2 sedey n suke mase duduk sini ..tapi Terima kasih la PKKPC (dulu PKK) sebab beri kesempatan aku bekerja kat sini selama hampir2 5 tahun...Terima kasih UMT sebab bagi peluang budak bulat ni kerja and sayang sampai xnak benti huhu ... Terima kasih lecturer ketua, bos2 yang selalu bakar semangat aku nak sambung belajar.. terima kasih kawan2 opis kawan2 UMT yang paham je kesengalan aku....kalau opis baru agaknyer mcm ni seronok x....I wish ... hahahah doakan yang terbaik ape2 pon semua nya rezki Allah yang bagi..aku percaya pergi ni bukan untuk selama-lamanya..nanti ade rezki ade peluang kembali balik ke UMT...insyallah

Take care UMT, PKKPC (CommID), kawan seme..we see u in pasar malam,pasar pagi,pasar ape2 la yang aku selalu pegi.... I will miss you all ...


WEeeee to my last day working ....amin .....



You Might Also Like

0 comments: