baby stuff,

Sepetang di Rantau Panjang dan cite pasal tilam (xrelevan betol entri aku)

Thursday, March 13, 2014 Baby Bee 0 Comments

post signatureHujung minggu lepas.... Firda ngan Nain datang Terengganu ...first time lagi datang tu.... sedap doh rase...dorang celebrate anniversary kat sini .... so aku sebagai tuan rumah n kawan yang baik (chewah) dah plan mcm2 la untuk 2 hari..dorang datang 3 hari..tapi hari ke 3..aku di diagnosed Demam ...mak yong gini la..pegi shopping x sedor ke diri sampai ke demam ....entry ni akan bercampo adok ngan entri tilam hahaha bukan pasal nak cite pegi rantau panjang je..nak cite koleksi tilam aku ade hahaha bole ke ..ala bole la.....penat la nak dua tiga kali hapdate je kan ....

Ok kami bergerak pukul 9.30 pagi..jauh jugak perjalanan..walaupon kak yati da bagi direction..tapi hambe ni kalu en hubs x ikot sebab die sibuk pegi bertugas kat Le tour de langkawi..... so sampai Jertih still konpiden... sampai pasir putih tok bali ok g..sampai je area Bachok ...da lost ko .... tersesat..masuk da bando KB tp lepas simpang cengane ntah ..x jumpe tande mark KB Mall kene pusing pulak..sampai kat tesco...bulatan tu ..kompius g..die tulis rantau panjang straight..patotnyer ikot jalan tumpat..last2 firda ngan nain bukak Waze...aku bukak mulut je la hahaha mane ader bende pelik2 ni .... so last2 tergune jalan belakang..sepatotnyer 30 minit je dari KB ke rantau panjang tpi dek kesengalan aku la yang konfiden sgt..last2 1 jam ko baru sampai...fuh selamat sampai jugak hahahahha


meh layan gambors dulu yerk...

ni la kedai kat rantau panjang.... ade banyak g kedai aku je x ingat amik gambo
memula sampai je teros carik makanan..aku kan cucuk insulin ..lepas da kenyang teros masok sini..aku sebenarnyer time tengah2 bulan bajet ciput..g pon da plan nak beli bende lain ...so temankan firda ngan nain...awal2 aku da pesan..cucuk duit lebey sikit..sebab nanti kelabu mate..ni pon aku ingat dorang tahan2 diri..kalau x tahan ni mau roboh bangunan membeli hahahahaha.... kat sini kiterang beli mcm2 jugak .... aku beli toto ngan tilam je ..nain n firda xpayah cakap la..xpe2..dah la anniversary kan.... mesti la kene puaskan hati....da sampai pon pukul 2 ..sampai tutup kedai la 6 pm baru kami balik...hasil nyer aku dpt la rembat jugak ..tpi yang muskil ni semua bende aku beli warna ungu ...apesal2 ..ntah

ala2 macm fossil ..tap RM 15 je..murah kan hihih
aku suke pattent owl tu

tapi bile da beli hajat di hati nak letak hp ngan bende lain..tp hajat x tercapai g..still kosong...kate je nak letak tapi tak letak pon hahahha

lepas tu aku beli toto..ni la aku tumpang page org ni ..amik kat google image..x sempat nak amik gambo toto sendiri ....RM 20 je ko..murah da aku rase ni..sebab kat tganu ni mydin pon mesti lebey kot. ...


ala2 mcm ni la...bukan brand narita...tp ok la ...aku xde target brand ape2 pon asal beli sudah....

Okey sambung cite tilam baby hihi ...ni kalu mak aku bace post ni mesti die mengamok..sebab aku nak beli tilam yang mahal..membazir die kate ...last2 die buatkan untuk aku...rajin nyer mak aku kan..kalau aku hampehs..xreti jahit...tq mama jahitkan untuk cik beby (cucu mama yang kiut ) ni hahahahha


ni set tilam yang aku berkenan....tapi bile aku suarakan pandangan kat fb ..mama aku marah pulak die kate tilam cengini RM 200 lebey..hadoi ...manyak duit ko baby oi (aku still dipanggil baby wlupon da umo 30 ni ) so mama aku pon cakap..bio mama buat la..of coz x sama tapi at least boleh la boleh la.... cantik jugak mama aku buat... memula..sebab aku ni sgt2 particular in the design area (macam amik design plak kan) aku cakap xnak yang koman2 punyer..mak aku susah payah pegi angsana cari material Japanese cotton g..anak die memang mengada2...hahaha last2 aku pilih zebra kuning2 ni ..tuh nengok kat bawah ..mama aku da buat kan da..yey...tq mama ...love it...nanti cik bebi bile balik umah tok mama da ade tilam sendiri yang tak tentu lagi lekat kat situ sebab maybe aku akan bawak tilam ni usung kesana sini.....tilam kekabu kan sejokkkk....



ni la hasil tangan mama aku ...hiih ..nanti kalau da gosok cantik la..rajim mama aku kan..tq ma..susah nak gambo perasaan bile mak sendiri sanggup cabot segala macam bantal kat umah untuk buat untuk cucu die ...weeeeeee .... and kos xde la kan hahaha
cantik x zebra tu ..hhahaha ...comel sgt....rajin beno mama buatkan.... mesti cik bebi suke ....


Last but not least.... eh belom last..lupe pemberian kawan baik aku ...cik neng...x lame g kene panggil antie neng... hahaha.... tenkiu neng..memang aku dah bercadang dah .... nak beli tilam kekabu kelambu cam gini..tapi antie neng (kan paham membe die ni cengane) cepat je belikan untuk aku..wu wu..terharu nengok ...warne biru plak tuh .... alhamdulillah ..tok mama belanje antie neng belanje..mura rezki cik bebi kan....


antie neng siap cari kat Insta g..kate beliau ...macam anak fasha sandha pakai..wu wu...hahahaha....tq neng weh ... terharu rase ...

Last..ok skang ni baru last yerk.... ni en hubs sponsor... die bagi duit kire die belanje and bagi hadiah la.... kepada anak die hihi ...mama baby yang pilih sebab mama baby mate da rambang..ikot hati semua tilam baby aku nak borong..tapi kang beli banyak2 nak pakai katne plak.... so ni la hasilnyer...aku asik terbeli je ..warna ungu...xpe la sebab xnak cliche sgt...kang beli biru..last2 baby scan girl.... susah jugak...



tu yang kaler ungu..kalao mama tau ni mesti die mara..tpi ni ringan je. .bole bawak travel..chewah ...ok sudah stop lepas ni x beli da ek tilam baby fokus bende lain la

Sebab nyer ...28 sampai 30 ni ader mama and baby expo kat Danga bay..xsabar nak pegi sebab kebetulan mase tu memang nak balik ....


Yey..ok la...adios...

Dah 7 bulan arini Alhamdulillah....moga baby sentiasa sihat dalam perot mama..skang ni kalau pangil2 baby tendang da mama.....



You Might Also Like

0 comments: