2011 WISHLIST

kameRa Keinginanku....

Sunday, February 06, 2011 Baby Bee 0 Comments


I am posting this because....dengan tibe2 akhir2 ni aku banyak menyibukkan diri menengok2 page org and page kamera ni....sebenarnyer lame da aku mengidam nak kamera ni...bukan untuk suke2..eh.untuk suke2 la..bukan nak jadi pro pun..tapi aku rase titik tolak aku menyukai kamera ni..pasal abah kot...abah...dari dulu suke kamera.....so aku otomatik sebagai anak die...anak bapak n mak aku la kate kan menyukai kamera gak..ingat lagi dulu...mase abah beli kamera slr..manual..isk..suke nyer hati aku nengok..mane tak suke beb.....tak penah ader kamera canggih yang flash die tercabot nak pakai..hahahah.....mase tu aku of course kecik g...darjah 5 kot..so aku tak bape tau pun ape fungsi2 bende2 abah beli tu....(walau abah da takde..barang2 kamera die still manyak kat umah mama)...so that's why aku rase baik jgn merosakkan lagi barang2 tu..hahaha....so d3100..kak d..own it..by far nengok gambo2 yang kak d edit with only using the normal microsoft picture manager...thumbs up la..pasal gambo memang terbaik..for an amature..mmg kak d da lvel up da.....and the price is quite ok..around 2 k kalo dpt kedai jual 2k..da boleh beli da.....so kalau ikot kan hati..nak beli ni je..pasal kak d cakap ok kan...and bukan kite nak jadi pro pun..sekadar dapat melampiaskan minat(wargghh cam perogol lak ayat gua) hisy.....so ape beza nyer..kak d kate bezanya shutter speed..so what can shutter speed do...so SS ni aku pendekkan la..kite leh capture gambo sedang bergerak yang berkelajuan tinggi....sebelom aku membebel2 lagi....aku belaja bende ni bile aku bukak blog ayunayunar (thanks ayun) and dari blog die aku terjumpe blog ezhan....yang for free mengajar macam2 ...bukan aje teknik nak memahami dslr..tapi photoshop....ni la blog yang aku mmg idamkan...org nak ajo aku teknik senang edit ape2 je pakai pS...bukan aku tak suke software lain..tapi PS ni kite leh gune macam2 kan...so ader bagos jugak laaa kalo kite belajor ...so kepada sesape yang macam aku...yang belom ader kemahiran dan belum ader lagi dlsr( jugek cam aku) nak belajo..sile klik kat name dorang eh..aku da link kan..untuk kawan2....aahaaha ...so berbalik kepada SS ni...aku nampak gambo yang die amik..kalo kite gune low ss...gambo makin pelahan...and kalo kite gune high SS ....gambo makin laju....tak caya..sile klik kat laman web ni eh....by far selepas aku memahami...ape tu SS and aperture..baru la aku paham.....hisy..susah betol nak paham bende alah ni....so mane satu aku suke....kalo ader duit.....d90 la....ss die laju so leh amik gambo yang bergerak pantas.....tapi apekan daya kalu tak mampu d3100 aje la...nanti leh jual and upgrade semula...jgn lupe....nak beli kamera kene nengok kemampuan...kalo aku tak mampu buat ape nak begadai bergolok.....takde ape yang aku leh dpt pun..melainkan gambo lawa...gi pun kalo duit tu dihabiskan kat yang mahal...camne aku nak pegi sabah bah...hahaha...so tunggu aje la..ader rezki insyallah ader la tu..takde rezki..nganga mulut kasi penuh ngan lalat..hahahahaha..

You Might Also Like

0 comments: