Akhirnya...Emosi mengawal Hidop Aku

Thursday, March 10, 2011 Baby Bee 0 Comments

Semalam....lepas rehat...emosi aku tak tentu hala.....buktinyer..bende kecik pun buleh wat aku tersentuh....munkin kalu dikaji balik semula..impak die bukan besar sgt pun..tapi emosi yang buat aku rapuh tu..dah belalu setahun lebey da..tiap2 kali dihumban dengan kerje2 yang banyak...aku sentiasa buat....takut kalu membantah maksud nye aku tak suke keje aku..tak komited dengan prospek keje aku...tapi manusia ni ada had die untuk bertahan...semalam..sekeras2 aku memekakkan telinga aku akhirnya tewas..bila tewas emosi pun berkecamuk...terpikir sikit..berguguran air mata aku..agaknye dari pukol 2 aku ber emosi sampai pukol 5..bape cawan air mata aku leh isi...sebenarnye aku penat...selalu aku ok je..bio la bagi keje banyak mane pun...tapi bile da setahun lebey berkecimpung dalam bidang yang sama..aku rase aku banyak down..down dek kerana mulut2 org yang tak habis2 nak komen..walupun kite buat sehabis baik kite....down ngan org yang masih tak paham lagi ape prosedur sepatotnyer untuk tugas aku..down dengan org yang take for granted je ape yang aku ada...dalam kerje ni.....kite bukan manusia sempurna yang bagi aje la ape..kite boleh buat..aku bukan manusia yang suka dabik diri kate aku bagus..kate aku cekap kate aku berkemampuan..aku tau tahap aku kat mane..tak payah cakap pun aku tau..aku tak perlu dengar org kate bende2 yang negatif..kenape nak cerita pasal kerja aku....kerja kau perfect ke....patot kau jaga kain kau dulu sebelum jaga kain aku....tapi kdg2 sikap camni wat aku down..wat aku terpikir..ape matlamat aku keje sini...macam tazkirah bos aku...keje kene ikhlas...tapi disebalik ke ikhlasan aku bekerja...org nampak tak....aku da cube sedaya upaya..ada orang berbunyi mengatakan aku garang ...tapi kalau aku tak garang macamane aku nak bentuk org2 yang degil tu..takkan tiap2 kali nak ajak minum air teh..setel aje segala masalah..masalah takkan setel dengan kipas bos..dengan kate bos cantik harini...masalah hanya akan setel kalau kite berani terima cabaran..berani terima silap kite..and go on with our life...aku tau..dalam mane2 tempat keje pun..org kipas bos yang akan naik dulu...tapi ni kat dunia..kalo kat akhirat..takkan kita nak kipas jugak kot...so kepada yang kepoh2...mak nenek jg kain org tu...tak payah komen2 la pasal kerje org lain..nilai diri sendiri dulu...kalu terasa diri bagus.....terpulang la..asal aku tak kaco periuk nasik korang..jgn kaco periuk nasi aku..bio aku jadi org paling ortodox pun paling garang pun...atas dasar sebab nak membentuk org lain jadi insan berguna..ape salahnyer...kalo aku belom cukup pengalaman untuk nilai org..mintak maaf laa...tapi aku bercakap dari hati...terus terang aku memang penat nak berpura2 suka pada perangai orang yang sememangnya aku menyampah nak nengok.....

You Might Also Like

0 comments: