alih-alih terliur

Sunday, March 27, 2011 Baby Bee 0 Comments





hahahaa...baru je balik pegi makan kat Secret's Recipe....walau pun sedap tapi tak sesedap makanan yang aku dibesarkan oleh la...rindu pulak kat masakan mak aku time malam2 ni..petang tadi sedang drive kete terdengar lagu "Makan" Jalil Hamid...kelaka sey...hahaha so arini notes ni bercerita tentang makan..kalau orang cakap aku mesti kuat makan..hakikatnyer memang pun..sangat2 particular pasal makan...wlu pun camtu...aku makan je macam2 bende seyh....kate la ader budu...ader cencalok...ader sambal belacan...aku pun tibai...takde alergik..kadang2 ader la kuar jerawat sikit2 tapi biasa la kan..hahaha...okey so berbalik kepada lagu tu..mengimbau selera makan aku..hahaha so aku nak cerita sikit2 la ape yang aku gemor makan...hahaha..eh sebelom org kompius..gambo awal2 ni gambo makan kat secret's recipe yerk..nak menunjukkan kesungguhan aku makan..hahaha and lepas2 tu gambar makanan yang aku rindu nak makan.....gambo makan tadi aku tak tulis ape2...alih2 tak buleh upload la pulak..berat la ape..aku tak pandai nak meng-edit2 ni.....so let me just summarize yerk..aku rindu nak makan karipap sardin...kalo kat jb tiap2 hari pagi2 sebelom pegi keje citibank..musti aku harus beli singgit 3 bijik...sambil naik bas..sambil mulut aku mengunyah2...kalo idop pun kalo terlambat pegi keje...mesti la aku bawak pegi opis..setiap hari kot...(agaknye itu la pasal aku alih2 terkembang lebey sket...pasal tu kot) mase aku keje citi..makin bertambah2 tembun nyer....sape yang cakap..bile aku balik sini kije..kecik sket..chewah perasan..alaa ape salahnyer...hahaha..the second food that I am missing is of course .....murtabak....murtabak johor tak same rasenyer dengan murtabak tempat lain..selain dari kedai Sayed Ibrahim sebelah Dynasty KL..belom lagi aku rase kesamaannyer...hahaha memang sedap..telur lebey...daging pun lebey..kebanyakkan tempat aku pegi semuanya kasik bawang je...tu bukan pati buat murtabak yang sedap......daging kene cukup rempah.....roti tu kene masak garing..huish...marbeles..hahahaha ....dahtu seterusnya...aku suke makan kacang pool..tatau la ejaan ni betol ke idok..makanan orang singapore sebenarnyer..tapi org johor pun da selalu makan..memandangkan mama aku yang mmg duk singapore dulu so makanan camni mmg kegemaran aku la..sedap betol..kacang kapak ngan telur goreng kuning die lembek.....isk2 roti pulak separoh bantal tak dipotong nipis2....memang kalu makan sekali..nak lagi..kadang2 aku siap bawak bekal..makan dalam bas nak balik ganu..haahah lastly adalah mee siam singapore....beza sket ngan mee siam kat sini..pasal mee siam ni ader kuah...kuah ni manis2 la..senang sebenarnyer buat..tapi practically ni la makanan aku dibesarkan..memang la ader org kate..makanan berminyak dan sebagainya..tapi aku dok mesia kan..kalo dok luar negara memang la aku kecik2 lantak keju susu keju susu..hahahaha.....bio jauh mane pun aku pergi..tapi ingatan tentang makanan kampung kegemaran aku tetap wat aku rase sayu...mama tunggu baby balik k..masak mee siam singapore..kui kui kui..hehehe

You Might Also Like

0 comments: