Photo Book..hehe

Saturday, March 19, 2011 Baby Bee 0 Comments

okay...selamat hari sabtu kengkawan...since..aku rase tak bape selesa nak menulis kat opis..sape tah mak nenek yang kate aku main fb sampai tak siap keje aku..ape die teropong ke? hahaha ..tapi takpe la..nak cakap pasal aku cakap..buat dosa kering..yang penting bos aku tau aku keje camne..sudah...aku pun sebenarnyer tak mengharapkan bos aku nak puji aku..and for your info..aku tak penah kipas2 bos aku ok...tak penah sekalipun aku kipas..kalu aku tak puas ati aku bitau..rasional nyer...aku kene terus terang..sebab kalo aku berpura2 ilangla identiti aku...tujuan aku keje ikhlas...kalo aku main fb pun aku ikhlas..hahha kdg2 aku stress..and kadang2 aku tak komen pun..aku just browse je..tapi biase la manusia ni..tapi takpe la..kalo aku diam bukan bermakna aku kalah tapi aku elak konfrontasi pasal kite tau org camni..sekarang idup die ok...tapi satu masa nanti nasib die pun buleh bertukar..so sebelom die suke2 nak mengata org...cermin diri sendiri dulu puas2 ok..hahahaa ok berbalik kepada tajok notes ni....Photo books....

Skang ni..masuk zaman canggih ni..orang tak gune da filem..semuanya pakai digital..semuanya 5 megapixel ke atas....dulu aku beli filem 400 paling cantik die punyer ISO..gambo sharp....tapi bukan aku nak cerita pasal gambar digital..aku nak cerita pasal kite yang suke upload gambo kat facebook dan mane2 tempat yang kite leh letak..mmg seronok letak gambo ni sebenarnyer..tiap2 kali kite bukak kite nampak...tapi kalu kite nak simpan memori tu untuk org lain nengok and org tu takde akses pada internet...kite buleh laa suruh die nengok album...tapi skang ni nak cuci gambo mahal jugak la..pasal gambar skang ni bukan murah...4r da 1 ringgit kot agaknyer..ops da lame aku tak cuci gambo...hahaha so altenatif paling mudah...paling best adalah buat photo books sendiri...

So maybe ramai yang tak tahu photo books ni ape.....idea ni sebenarnyer lame da aku tau..tapi mase tu takde....kang buat kat opis org mengumpats lak kate aku tak buat keje...tapi kamis aritu lepas nengok photo books apis (thanks for the idea) aku pun rase nak buat jugak..so memandangkan aku pun da ader lappy skang ni kat umah...aku pun memulakan tugas meng insert gambo....aku insert gambo kawen aku...dulu tahun aku kawen...takde kulit keras ni..kalau ader pun aku tak de jurugambar..shoot sendiri aje..so inilah masenyer nak simpan terus...dahtu aku tambah ngan gambo2 yang menarik la...20 muka surat and kos die RM 48 inggit..so ok la....
nanti kalo aku da siap buat and beli..aku post entry yerk...so pada kawan2 yang nak cube buleh la carik website flippix....untuk org muda cam aku yang selalu nak bende yang depan mate...ni ccara terbaik aku abadikan saat manis bersame2 kawan2 aku.....

You Might Also Like

0 comments: