Beauty

BOBBI BROWN...you make my day

Friday, March 04, 2011 Baby Bee 0 Comments



I am dedicating this thread to Bobbi Brown's cosmetic...recently...there was this free make over done by BB...so the reason itself is that untuk promot new Pretty Powerfull Pallete and untuk tunjuk how simple it is using makeup under 5 minutes....aku sememangnyer seorang pengemar MAC kosmetik...sejak nor (mak andam merangkap member gua) introduced kan dulu...aku tak penah tukar2 brand...mase keje kat kl penah la aku pakai MAC tapi kerana mahal and duk kl gaji bukan nyer besar mane..so aku pakai loreal and revlon and sumetimes maybeline..ader orang tanye..kenape tak pakai Miyami....okay...muke ni berbeza2....munkin yang ok bagi korang..tak ok buat aku...so that's why kite tak boleh kate..aku membazir2 la ape la..pasal aku da cube yang biase memang tak sesuai....so tu rasional nyer aku pakai MAC pasal selame mane aku try pakai ni..memang takde kuar jerawat ke ape ke...yang buat aku kuar jerawat pasal kemalasan aku sendiri nak basoh muke bersih2...aku akui memang aku tak suke cara langsung pergerakkan muke aku..ahaah balik umah...kesat pakai tisu....mandi..hahaha patotnyer tak boleh camtu....bile da masuk umur 28 tahun ni...penjagaan muke sangat2 penting...melainkan la ko ni dari pakai muke halus mulus...tapi kalu tidak..jaga la sebelom terlambat..so enough rambling...so mase aku ngan Kak D pegi Pavilion..sepatutnyer aku temankan die beli kasot...tapi mate aku da ternampak kat kdai bb..pasal sebelom aku pegi kl aku da siap kol kat pavilion nyer cawangan..tapi die kate..ramai sgt org takde mase..dahtu aku pegi sogo...die kate nak buat make over kene beli barang 200....aku tak kesah nak beli...tapi kene la test kat muke dulu..g pun duit gaji kali ni bajetnyer ke arah lain...so aku pun pegi la kaunter kat bb pavi ni....akak mekap tu..buang semua mekap aku..die kate ...macam gothic je rupe aku..memang pun aku suke pakai mekap melampau nak2 area mate...wings terlebey...dahtu..pasal pencahayaan kureng and bedak aku da habis....aku tenyeh blusher sekarong kat pipi..nampak la cam mak nenek sgt..dahla aku org yang jenis tak suke pakai lipstik terang2..kelaka betol la...camne ntah rupe aku time beli barang kat sogo...mesti org terperanjat...so akak tu pun start wash off make up aku...memang banyak la.....ahahaha dahtu amik gambo before and after.......die pun ajar la itu ini itu ini..dek kerana takde bajet nak beli banyak barang....aku pun just beli eye shadow shimmer die..memang sgt2 cantik kaler die..memang nampak glittery..yang paling penting..bile die makeupkan aku...aku rase ringan...tak tahu kenape....rase cam tak pakai mekap..mekap yang die letak tu....sikit pun die tak letak kat leher aku..so ko leh nampak laa....kaler tu same ngan leher..aku time mekap tu...bukak la cite..aku suke pakai mekap MAC..actually Nor kate...mac and bobbi brown satu compeny aje....different brand....and aku cakap la...since muek aku bnyak kesan2 jerawat..so aku tak boleh laa....just bio je terdedah...die pun kate kat aku....bukan mac je ader full coverage ...bobbi brown pun ader...lepas2 die mekap...aku nengok sendiri perubahan muke aku...memang natural..but stilll cantik...so akak tu kate..beli la....of coz..duit takde g..so aku......nak beli nanti bile aku turun kl.maybe end of march..kenape alih2 nak tukar ke bb..aku tetap suke kat mac tapi munkin satu dua bende aku leh tukar...pasal aku nak mekap yang ringan and tak nampak cacky..ape salahnyer mencube..hehehehe...so thats it babes out there..kalo tak penah try...why not try je..bukan perlu beli barang pun..hehehehe

You Might Also Like

0 comments: