Perlu bersedia...menghadapi segalanya

Wednesday, March 16, 2011 Baby Bee 0 Comments

Tadi mase aku ngah serapan pagi kat kedai pos (aku panggil kedai pos pasal kedai makan tu sebelah pejabat pos kecik) hahaha so time tengah sibuk2 makan tuh.....kedai ni bukak tv1....rasenyer awal2 pagi ni Selamat Pagi Mesia (SPM) kot...so harini Dr. HM Tuah yang jadi tetamu jemputan...of course kalu kite bukak mane2 cerita mane2 suratkhabar mesti berceritakan pasal Tsunami kat Jepun tuh.....so sebenarnyer da berlalu minggu lepas tapi aku still rase impak die..kenaper...J kan negara Asia..sebagai salah satu negara maju di dunia mmg impak nyer besar walau pun tak jadi dekat tokyo..and mane2 pun bio la asia ke seluruh dunia ke dari satu segi sebenarnya bile jadi tsunami je..kita raser gerun..ye la....dulu mase aku kecik2 jarang2 la aku dengar istilah tsunami ni..kalu tiramisu aiskrim tu selalu la dengar...hahaha....tapi lately ni..banyak da tempat kene..tak pasti la pasal aku da besar skang ni aku lebih relevankan bende2 yang menimpa dunia atau pun mase aku kecik2 dulu bende2 gini kureng sikit informasi die...so berbalik kepada persoalan tuh....Dr Tuah kate sebenarnyer macam kite kate petanda kiamat da nak hampir....kita ni manusia satu hari akan mati...tak kira la kiamat atau tidak..so kene sentiasa bersedia lahiriah dan batiniah..so tak buleh la kite assume bile terjadi bende2 macamni baru kite nak terpikir samada perlu atau tidak...time aku bok bek bok bek ni....aku tak bersedia pun..haha belom puas menikmati keindahan dunia....siap masuk kelab alam sekitar...cube nak cari duit nak sponsor sekor turtle..ahahaah dan sentiasa cari altenatif lain untuk jadi enviromental frendly..munkin...bumi ni da tua agaknya..of course bile da tua mesti la kite sakit2 sendi dan sebagainya...tapi disebabkan kite ni penghuni bumi tu bile dier bergegar kiter pun terperanjat..hahah itu laaa istilahnya ....

You Might Also Like

0 comments: