Confession Of a Shopaholic

Sunday, November 27, 2011 Baby Bee 0 Comments

Salam Maah Hijrah Semua......semoga masuk tahun baru 1433H ni akan mengubah semua hidup kite menjadi manusia lebih baik....huhu....Harini aku just duduk umah je.....pasang oil burner Teddy Tales and then kemas umah...masak da siap.....smalam aku ader buah kuih sagu..arini kalau petang encik hubby balik boleh arr makan...ldaging aritu umi bagi still ader...so aku pun mengejas la masakan......hahaha so semalam aku baru je pas habis siap keje pegi arrr library...bese la....aku memang selalu berazam tiap2 bulan 1 buku aku beli gune duit gaji sendiri...tapi disebabkan kat sini limited choice so takde la banyak sgt..tapi alternatif lain pinjam buku la....Prof, pun selalu cakap soh bace buku..tak sure la die suh bace buku ape..tapi aku lebih suke kalau bace buku aku suke..kang kalo la aku bace buku bisness aku tak paham plak..nasib agaknyer ....mase pinjam tu dpt jumpe buku Confession Of A Shophaholic......by Sophie Kinsela.......maybe ramai org yang da nengok kot cite movie ni kat dalam tb..aku pun da nengok....wlupun jalan cite die simple...tapi aku suka sgt..pasal ape....hahaha pasal cite die cam cite aku je....hahahah kelaka betol....ok so macam orang lain (humm ader ke org cam aku) aku assume cite buku cerita ni same....rupenyer 360 darjah tak same...asal die buat jadi movie? kenape cite die tak same...patot la penulis cite Badai Semalam kate tak same plot..memang sebab nak rancakkan plot tu bile masuk tb kan..hahah so I am glad that I have read the story...aku lebih prefer buku cerita la..dari aku mula bace sampai tak belipat kain baju hahaha (en hubby jangan mara ek) tapi biase la....as the story goes..memang tak boleh letak la buku tu.....ok here is the sypnosis...moga2 nanti ramai pulak yang nak membace cite ni...banyak cite ni macam cite aku..cume 1 je la beza nyer...aku da setel 1 masalah..lagi satu belom lagi......munkin taun depan kot..lepas tu baru la boleh kan.......beli umah pertama..haahhaa ok sebelom lebey merapu bek aku cerita sipnosis kejap ek

Becky Bloomwood ni wartawan kat Successfull Savings ....die tak suke life die...die suke bershopping..tak boleh nengok sale....asik membeli je membeli je...gaji sikit je..tapi beli cam bagai nak rak...tiap2 chapter ader je surat kuar....mintak suh bayo utang..tapi dalam pada tu still beli lagi still beli lagi....memang la .kan sape yang tahan (untuk diri sendiri je ) hahah lepas tu ade sekali tu die tersilap bagi komen..komen tu buat jiran sebelah humak mak die ter hilang share yang die da amik selama 20 tahun...bayangkan la..sebab ape die cakap die tak sedor..asik kepala nak pikir shopping je (ader ke manusia gini) lastly die pun tanak la jiran tu kene tipu..die buat artikel n try to amend the situation..tapi rezki agaknyer cerita bertukar rupe........die dpt talk show untuk bercerita pasal finance 3 kali seminggu..die dapat jejaka die suke...haiyooo macam2 sey......

Okay...so cerita ni similar la ngan aku..wlupun ader bende tak same...tapi mane la aku tak letak pun buku ni ..sipi2 mmg cam aku...memula skali......aku pun suka bershopping....shopping....gile2 sakan...nak2 lagi duduk kat tganu ni..bile pegi kl tak sedor ke diri..hahah macam2 nak beli...sampai terlupe ...gaji tu bape je...tak berimbuhan..hahahah and then becky ni manyak kad kedit...aku takde kad kedit...aku ader 1 je kad..and sebab mase aku dpt kad ni aku baru berumur 25 tahun rasenyer...bese la bile umur muda ni......jadi aku cam tak hape2 je..beli ikot nafsu....angkaranya...aku terpakse bayo sedikit demi sedikit..hahaha jems jugak...tapi aku buat tak tau la.......baru je aku setel satu masalah dunia.....tahun lepas...biile aku dikabarkan berita selepas aku bayo buat pertama kali ptptn..tau2 cek name da blacklist...mase tu jiwa aku berkecamuk....selame ni bile aku cek...takde pun tapi agaknyer mase tu aku tak sedor kot....tapi kalau korang dok bace korang tau la..aku banyak cerita yang tahun 2011 ni aku nak habiskan hutang..alhamdullilah la..ptptn aku da setel ( bukan sepenuhnyer k) tapi cukup la tak diblacklist.....so lepas ni leh la pegi singapore..dalam banyak2 bende dalam hidup aku..munkin aku tak boleh tunggu kalau tak boleh pegi singapore kot...sebab da aku biasekan diri ...tiap2 kali gaji at least singapore musti aku pegi..so bile tak pegi..mamcam ader je bende terhilang dalam hidup...tapi dalam pada tu...sekarang ni kenepokus untuk setel 1 lagi masalah yang takde la crucial tapi lagi bagus kalau setel...ye la cam orang lain...rasenyer tahun depan masa sesuai tukar sesuatu kot....munkin pada umo 29 aku da bersedia nak beli umah sendiri kot...aku tak mengejar macam orang lain..kejar pun untuk ape kalu diri terbeban ngan hutang g...kalo nak beli umah tukar kete tapi duit still takde buat hape..tunggu je..mase sesuai tu ader la nanti......kalau banyak duit keje mantap takpe la..kalu takat cam aku...gaji ok la...n baru nak setel hutang better setel hutang dulu...2012...not sure what the future holds..tapi still aku still berimpian nak ke london....nak bercuti bersama en hubby di bali and nak ader baby cute miut hahaha ...so macam2 la.....gitu la ek ehehe okey...nak mengemas pulak..cuti 2 hari takkan takde beza kot umah..tunggu en hubby balik...miss u en hubby

P/s : lately for me.....aku macam rase i miss some of my frens....tapi ye la dok jauh gini la..wlupun bukannyer aku dok australia ke amerika ke..aku still rase..tapi takpe la..maybe 2012 time to carik kawan lain yang lebih memahami kot......

You Might Also Like

0 comments: